Utforskarläget i Assassin's Creed Odyssey tar bort målmarkörer

Robot
Utforskarläget i Assassin's Creed Odyssey tar bort målmarkörer
Medlem

De e najs!

Medlem

Låter som något för de som har alldeles för mycket tid att slösa.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Försöker alltid att spela spel utan *HUD för bästa inlevelse, men många spel är nästan omöjliga då.

Som tur är så finns dessa som tänkt till. Mycket uppskattat.

Testpilot
Skrivet av B-itta:

Försöker alltid att spela spel utan hud för bästa inlevelse, men många spel är nästan omöjliga då.

Som tur är så finns dessa som tänkt till. Mycket uppskattat.

Fick associationer till att du skalat av dig huden för bästa inlevelse , innan hjärnan kopplade.

Medlem

Detta låter bra. Blev lite mer intressant


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Fick associationer till att du skalat av dig huden för bästa inlevelse , innan hjärnan kopplade.

Haha, det lär ju inte varit en trevlig syn det...

Medlem

Äntligen! Kul och se ett spel som är utvecklat för en mindre HUD. I Origins och i många andra open-world spel så blir platserna mellan sidequests meningslösa och tappar sin funktion.

Medlem

Tack! Symbolerna på kartan kändes mest som en checklista att bocka av än något som lockade till utforskning. Det är därför jag fortfarande älskar Morrowind mer än Oblivion och Skyrim. Man navigerar och får vägbeskrivningar med hjälp av landmärken. Det är bara städer, byar och viktigare ruiner som markeras på kartan. Resten får man minnas själv eller anteckna ner. Dessutom är minimapen nere till höger i princip oanvändbar vid högre skärmupplösning:p

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Fable 2 utan breadcrumb trail, fan vilken skillnad det var. Något av det bästa med stora rollspel är att välja ett väderstreck och bara lubba, speciellt Bethesdas spel.

Exploration Mode låter precis som min grej, jag kommer utan tvekan att köra på det om jag skaffar Odyssey.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Ännu en anledning att vara intresserad av Odyssey!

Minns hus besviken jag blev när WoW introducerade Quest markers direkt på kartan som talade om vart jag skulle. Det var ju mycket roligare när man inte visste mer än att det man letade efter låg 'In the caves southeast of Tarren Mill' eller liknande.

Samma sak var det när Elder Scrolls fördummades på samma sätt i Oblivion (eller var det först i Skyrim?). Att följa instruktionerna i Morrowind var halva charmen. Förbi en bergstopp och följ sedan stigen rakt söderut, typ. Världen kändes så enormt mycket större då! När vartenda steg kändes som en del av en episk resa.

Hoppas på att få återuppleva den känslan i Exploration Mode. Och att fler spel vågar lita på sina spelares intelligens istället för att ledsaga hela vägen.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Inaktiv

Jag brukar gärna köra med så lite HUD som möjligt då jag upplever att ser spelvärlden bättre då än om man stirrar på olika markers hela tiden. Mitt första Bethesda var Oblivion och när jag senare provade på Morrowind så var det till en början både avskräckande och kittlande med avsaknaden av quest markers, men när jag kom in i det lite var det ganska coolt att navigera världen efter direktioner och landmärken.

Testpilot

Gillar detta starkt. Ubisoft har ju insett att det inte är så kul att ha kartan nedspammad med questmarkörer och man såg ju tendenser till detta i Far Cry 5.
Detta verkar som ytterligare ett steg i rätt riktning.

@nomman jag förstår detta i WOW att det var en viss känsla att leta efter saker men många gånger så var det ett helvete att hitta rätt plats , många avstånd var helt bananas & man fick leta och ge upp och läsa nån guide innan man hittade rätt plats i många fall.
Jag hoppas på en kompromiss att man får leta i den generella "rätta riktningen" men då man kommit till rätt plats så får man en markör så man verkligen VET att man är rätt ute.

Jag hoppas också på en lite bättre inlevelse.
I Origins så kunde man ju hitta en plats som hade uppdrag att göra i form av ett läger eller liknande & rensa det
Sedan lite senare komma tillbaka både 1-2ggr i form av quests som också utspelas på samma plats men tex fången man skall rädda eller prylen man ska hitta fanns inte i lägret 1a gången men har mystiskt dykt upp efter man triggat uppdraget.

Sånt pajar utforskarandan en hel del.

Avstängd

Jag kommer definitivt köra detta i exploration mode, kommer ta längre tid men kommer säkert vara dubbelt så bra!


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar