Black Ops battle royal i beta - puttar ner Battlegrounds under miljonstrecket

Robot
Black Ops battle royal i beta - puttar ner Battlegrounds under miljonstrecket

Call of Dutys Pubg-utmanare drar folk. Rösta på din BR-favorit i nyheten.

#battlegrounds, #blackout, #firestorm, #fortnite


Medlem

Har en betakod till den stängda betan som pågår nu på PS4 om någon är sugen på att testa

24T3-JBNL-G258

Medlem

Av det lilla jag såg på en live-sändning igår såg det inte särskilt lockande ut för min del i alla fall. Lite för lättsmält gameplay med bl.a. träffmarkörer och kulsvampar till motståndare.

Medlem

Ser ganska bra ut? Har kollat lite när de streamar spelet. Flyter på riktigt bra ser det ut som. Man är väl enbart 30 personer också. Snabba matcher.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Ser ganska bra ut? Har kollat lite när de streamar spelet. Flyter på riktigt bra ser det ut som. Man är väl enbart 30 personer också. Snabba matcher.

Nä, 80pers är det.

Gen
Medlem

Bara 2 (i skrivande stund) som vill köra Fortnite? Trodde det var superpoppis, eller har folk tröttnat?

OnT : Sett lite streaming av spelet men det ser verkligen nästan exakt likadant ut som PUBG förutom att det är CoD vapen i spelet.

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Nä, 80pers är det.

Det har du rätt absolut rätt i. Vet inte var jag fick 30 ifrån.

Medlem

Borde kunna välja "inget" på omröstningen.

Medlem

Och varifrån spelar man betan då?
Jag gissar att det är genom battle.net klienten om man väljer pc, att det dyker upp en free beta knapp där?

Har nu sett lite på när jackfrags spelar och alla klagar på grafiken hela tiden, men spelar man på en ps4 och sen streamar det på youtube så blir det nog inte så bra som en vanlig video.
Sen händer något intressant där spelutvecklarna borde införa en kill log så att man kan se i efterhand vad som hände för jackfrags missar helt att det är en tredje person inblandad i den här historien(förutom den som kör lastbil), kolla in slänten till vänster:
Call of Duty Battle Royale Gameplay - Blackout! https://youtu.be/HZ9ZvhVu_ag?t=45m31s
Så det var ganska jämn duell egentligen.

Medlem
Skrivet av Gen:

Bara 2 (i skrivande stund) som vill köra Fortnite? Trodde det var superpoppis, eller har folk tröttnat?

OnT : Sett lite streaming av spelet men det ser verkligen nästan exakt likadant ut som PUBG förutom att det är CoD vapen i spelet.

Gissar att många Fortnite-spelare är för unga för att hänga här. För egen del röstade jag dock på det. Tycker att det är tpkskok. Kan iofs bero på att jag inte har testat något av alternativen (annat än Pubg way back in the EA-lag-träsk).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Har nu sett lite på när jackfrags spelar och alla klagar på grafiken hela tiden, men spelar man på en ps4 och sen streamar det på youtube så blir det nog inte så bra som en vanlig video.

Det ser ju inte jätte snyggt ut, det ingen påstå. Det sagt så räcker för ett multiplayer spel. För komplicerad grafik gör ju nästan mer skada än nytta när det kommer till såna här spel. Titta bara på BFV, all snön där gör ju bara spelet jobbigt.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Det ser ju inte jätte snyggt ut, det ingen påstå. Det sagt så räcker för ett multiplayer spel. För komplicerad grafik gör ju nästan mer skada än nytta när det kommer till såna här spel. Titta bara på BFV, all snön där gör ju bara spelet jobbigt.

https://www.reddit.com/r/Blackops4/comments/9fuxuh/so_i_tried...
Lustigt att mitt gtx 670 2gb grafikkort blir 1622 mb i Blackout.
Jag såg att folk skrev minecraft 3 i chatten också.
Dörrar försvinner, väggar försvinner, vapen och saker som man kan plocka upp blir osynliga och så vidare.
Så här ser det ut för mig så jag kan inte riktigt bedöma om det ser bra ut, men vad är egentligen bra...?

Ska jag vara ärlig så ser Fortnite bättre ut, eller trevligare för att det finns fler möjligheter men är man inte bra på att bygga så känns det som att den funktionen är onödig och då blir det ju sämre pga det, eller.
Jag antog att Blackout skulle vara mindre krävande än pubg(om man jämför med det) och det är det säkert men de har en del buggar att fixa innan det är spelbart för mig.
Och som du säger, BFV betan såg grafiskt sett "jättebra" ut och det fungerade på min dator men snyggt var det inte(likadana kulisser varje match) om man jämför med tidigare spelen, partikeleffekterna(snön) där kändes helt onödiga, om man jämför med exempelvis Operation Whiteout i BF4 där snöeffekterna är mycket bättre och realistiska och förmodligen mindre krävande.

1
Skriv svar