Microsoft sägs släppa två nya Xbox-konsoler 2020

Robot
Microsoft sägs släppa två nya Xbox-konsoler 2020

En traditionell konsol, och en renodlad streaming-maskin – enligt källor.

#microsoft, #nyhetstips, #scarlett, #xbox


Medlem

Starkt emot denna typen av streaming. Input-lag och medioker bildkvalité samt konstant internetuppkoppling. Men det viktigaste här är ju att man har en valmöjlighet, att köpa den konsoll man vill men för hur länge?

Har spelat tv och datorspel sedan sent 80-tal men dagen då det enbart erbjuds streaming så kastar jag in handduken.

Längre in i framtiden kan säkert streaming utav spel fungera okej men inte år 2020. Och för att ta ett annat exempel gällande bildkvalité, streama 4K från tex Netflix. Sunkigaste kvalitén nåfonsin. Ja, det är 4K men bitraten är så låg satt det ser förjävligt ut jämfört med 4K på en Blu-ray.

Medlem

Jag önskar en vanlig xbox one med minst 2 TB hårddisk! Även PS4 med 2 TB!

Medlem

Detta är nog rätt val av Microsoft.
Jag gillar inte streaming tjänsterna som släppts och kommer inte skaffa någon själv.
Men är det en billig variant så kan det få fler att skaffa "konsolen".
Valmöjligheter är alltid bra.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag önskar en vanlig xbox one med minst 2 gb hårddisk! Även PS4 med 2 TB!

Jag undrar vad som får dig att skriva GB med små bokstäver, och TB med stora...

OnTopic: Kunde gott komma tidigare, tycker jag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Divion:

Starkt emot denna typen av streaming. Input-lag och medioker bildkvalité samt konstant internetuppkoppling. Men det viktigaste här är ju att man har en valmöjlighet, att köpa den konsoll man vill men för hur länge?

Har spelat tv och datorspel sedan sent 80-tal men dagen då det enbart erbjuds streaming så kastar jag in handduken.

Längre in i framtiden kan säkert streaming utav spel fungera okej men inte år 2020. Och för att ta ett annat exempel gällande bildkvalité, streama 4K från tex Netflix. Sunkigaste kvalitén nåfonsin. Ja, det är 4K men bitraten är så låg satt det ser förjävligt ut jämfört med 4K på en Blu-ray.

Same here. Kastar också in handduken då. Jag vill kunna samla och äga mina spel så streaming går helt bort för mig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Divion:

Ja, det är 4K men bitraten är så låg satt det ser förjävligt ut jämfört med 4K på en Blu-ray.

4K Netflix ligger väldigt jämnt med 1080p blu-ray. Så dåligt är det inte i jämförelse med utbudet av vanlig tv eller majoriteten av streamingtjänster.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Bra att utvecklingen går framåt men att kraften ligger i molnet är jag allt lite skeptisk till (hört det alldeles för många ggr redan). Ser hellre att nästa generations uppgradering av hårdvara sker enligt nuvarande konsolgenerations modell dvs PS4/Pro, Xbox One/X.

Inaktiv

@Dunder: hen kanske vill understryka hur mycket större tb är i jämförelse med GB?

Medlem

Skulle kunna tänka mig att köpa streaming konsolen för att kunna spela en två spel per år som är exklusivt för Xbox.

Men måste man betala en prenumeration blir det inget. Jag vill kunna betala en engångskostnad.

Medlem

För att undvika input-lag i möjligaste mån vid streaming bör väl hårdvaran vara placerad i närområdet. För vissa typer av spel lär det funka men jag är skeptisk och vill gärna ha hårdvaran hemma i bostaden.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@Newklear: hen kanske vill understryka hur mycket större tb är i jämförelse med GB?

Byte=stort B Bit=litet b Skriver man 2 gb kommer många alltså tolka det som Gigabit. Så bästa är ju att skriva på rätt sätt så inte alla ska gissa vad personen egentligen menade. I just detta fallet var det dock rätt uppenbart vad som menades.

Själv är jag väldigt tveksam till detta med strömmade spel. Men fungerar det bra så har jag inget emot att köra på det viset. Är inte så mycket för att samla spel har ju kört steam på pc sedan 2006 eller så.

Medlem

Troligen så är det inte en renodlad streaming maskin utan är istället en enklare handheld som använder molnet för krävande beräkningar. Så i teorin kan det fungera laggfritt.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

4K Netflix ligger väldigt jämnt med 1080p blu-ray. Så dåligt är det inte i jämförelse med utbudet av vanlig tv eller majoriteten av streamingtjänster.

Det är möjligt men som hen skriver så går det inte att jämföra med fysisk 4k på skiva.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Tror absolut detta kan stämma. Sådan megausel lansering som Xbox One hade, samt allt rätt dom gjort sista året, så kanske det är värt att blicka framåt och göra det rätt från start.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Divion:

Starkt emot denna typen av streaming. Input-lag och medioker bildkvalité samt konstant internetuppkoppling. Men det viktigaste här är ju att man har en valmöjlighet, att köpa den konsoll man vill men för hur länge?

Har spelat tv och datorspel sedan sent 80-tal men dagen då det enbart erbjuds streaming så kastar jag in handduken.

Längre in i framtiden kan säkert streaming utav spel fungera okej men inte år 2020. Och för att ta ett annat exempel gällande bildkvalité, streama 4K från tex Netflix. Sunkigaste kvalitén nåfonsin. Ja, det är 4K men bitraten är så låg satt det ser förjävligt ut jämfört med 4K på en Blu-ray.

4k Netflix sunkig kvalité?????,.. vad har du för jäkla budget tv och tittar på,.. absolut inget fel på den kvalitén...

Medlem
Skrivet av roftg:

4k Netflix sunkig kvalité?????,.. vad har du för jäkla budget tv och tittar på,.. absolut inget fel på den kvalitén...

Spelar ingen roll vilken tv han har. Ju sämre tv han har ju mindre skillnad han kommer se. Har han en bra tv kommer skillnaden vara som natt och dag.
Vad har du för tv?

Netflix har låg bitrate på sina filmer / serier och därför mycket sämre kvalite än blu-ray.

För att demonstrera vad som menas kolla in videon.

Båda har samma upplösning men ena videon har låg bitrate och den andra högre.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Spelar ingen roll vilken tv han har. Ju sämre tv han har ju mindre skillnad han kommer se. Har han en bra tv kommer skillnaden vara som natt och dag.
Vad har du för tv?

Netflix har låg bitrate på sina filmer / serier och därför mycket sämre kvalite än blu-ray.

För att demonstrera vad som menas kolla in videon.

https://www.youtube.com/watch?v=9e4jhI2B-Sk

Båda har samma upplösning men ena videon har låg bitrate och den andra högre.

Fast så dålig bitrate har dock inte Netflix

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Fast så dålig bitrate har dock inte Netflix

Nej självklart inte. Det är omöjligt att visa hur dålig bitrate Netflix har på youtube då youtube har sämre.
Det videon visar hur man kan se skillnaden mellan hög och låg bitrate så att man förstår att upplösning inte betyder allt.

Som jag skrev tidigare går 4K Netflix att jämföra med 1080p Blu-ray. Vilket i dagsläget är bra men långt ifrån lika bra som 4K Blu-ray.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Kasta in handduken? Måste ni sluta spela helt? Det är väl bara att spela äldre spel och äldre konsoler?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Netflix problem med låga bitrates är ökända. Kollar ni på en dator så använd er av Edge (IE, ja, faktiskt..) browsern istället för Chrome då den läser in Netflix bättre.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Spelar ingen roll vilken tv han har. Ju sämre tv han har ju mindre skillnad han kommer se. Har han en bra tv kommer skillnaden vara som natt och dag.
Vad har du för tv?

Netflix har låg bitrate på sina filmer / serier och därför mycket sämre kvalite än blu-ray.

För att demonstrera vad som menas kolla in videon.

https://www.youtube.com/watch?v=9e4jhI2B-Sk

Båda har samma upplösning men ena videon har låg bitrate och den andra högre.

Jag har en Sony Bravia A1

Medlem

Vadå streamingkonsoll? Är det nånting man stoppar in ett spel i eller är det nåt som funkar som nån sorts mellanhand?

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Vadå streamingkonsoll? Är det nånting man stoppar in ett spel i eller är det nåt som funkar som nån sorts mellanhand?

Om det inte är som en konkurrent till Steam Link, så gissar jag på att det är en maskin som låter spelet köras på en server någon helt annanstans och bara tar emot en videoström därifrån.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

jbx
Medlem
Skrivet av roftg:

Jag har en Sony Bravia A1

Inte spelar du konsol på den va? Input lag är ju risig på den modellen.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Inte spelar du konsol på den va? Input lag är ju risig på den modellen.

Funkar jättebra

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ja, den är sunkig i förhållande till vad den utger sig för att leverera. Sedan att den är relativt bra, är en helt annan sak.

Om någon säger åt mig att jag ska få två glassar, och sedan får jag en glass, ja, då har jag ju inte fått det som utlovades. Och då är det rätt sunkigt med en glass, även om det är en mer än vad jag skulle fått annars.

Ja om jag får glass istället för en tv så är det rätt kass.. glass hur tänker du eller

1
Skriv svar