Vad spelar ni under valet?

Skribent
Vad spelar ni under valet?

Det är dags för val här i Sverige, så nu vill jag veta vad ni spelar! Det behöver inte vara ett politiskt spel, men det ger pluspoäng.

Själv lirar man God of War.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Blir nog lite GTA V. Upptäckte spelet häromdagen och tycker det är riktigt bra! Aldrig gillat GTA tidigare men det finns ju faktiskt en rätt grym story!

Medlem

Plague Inc


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Blir lite BF V beta

Medlem

Garou: Mark of the Wolves på Neo Geo.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag köpte precis Hellblade: Senuas Sacrifice på Steam som jag hade tänkt tillbringa dagen med


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Two Point Hospital

Medlem

Rekommenderar ett politiskt 1vs1 brädspel även om jag inte spelar det just idag.

Twilight Struggle
https://www.gmtgames.com/p-588-twilight-struggle-deluxe-editi...
https://boardgamegeek.com/boardgame/12333/twilight-struggle

Finns även på Steam som datorspel, men rekommenderar inte singleplayer, detta är ett 1vs1 spel.
https://store.steampowered.com/app/406290/Twilight_Struggle/

Medlem

CS: GO och Uncharted 2.

Geeks Gaming

Hmmm, kanske lite postal?

Medlem

Eftersom vi har brist på poliser i Sverige och alldeles för många brott förblir olösta så tar jag på mig de röd-blå trikåerna och rensar gatorna från tjuvar och banditer. Jag spelar alltså Spider-Man.

Fire Emblem Warriors till Switch. Har varit i en djup sänka när det kommer till spelintresset ett tag. Men med Fire Emblem tog det fart, har spelat varje dag den här veckan, vilket tyvärr är rätt sällsynt nu för tiden.

Kan även tänka mig att Civ VI eller V dras igång under dan, vilket det brukar under helgen. Smått sugen på att plåga mig själv i något Paradox-spel också men antagligen inte.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Tales of Zestiria till PS4. De pratar om krig mellan olika länder/områden, så det kanske kan ses som lite politiskt. Inte kommit så långt ännu. Men serien i stort tar ofta upp ämnen som religion och politik.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skribent
Skrivet av TheConsul:

Blir lite BF V beta

Ah, det får man inte missa!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Age of Decadence, skulle nog kalla det ett politiskt spel även om det inte utspelar sig i vår verklighet

Medlem

Varvar BfA på datorn och D3 på Xbox One X:n

Medlem

Dead Cells..


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

The Witcher 3


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

phi
Medlem
Medlem

Steamworld Dig 2, Switch

Medlem
Medlem

Elite Dangerous och World of Warships

Medlem

Gundes Emil datorspel

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

ESO! The Elder Scrolls Online!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
Xbox

Battlefield 1 - Politikens kollaps känns som ett väl valt tema.


signatur

Jump in.

Medlem

Division blir det för min del om polarna är game, annars Hearts of Iron IV


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Eftersom vi har brist på poliser i Sverige och alldeles för många brott förblir olösta så tar jag på mig de röd-blå trikåerna och rensar gatorna från tjuvar och banditer. Jag spelar alltså Spider-Man.

Samma här!! Ser jag Löfven på gatan så får han spindelnät i nyllet xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Avslutade ett par riktiga långkörare, bokstavligen, i American Truck Simulator. Avbröt för att laga ett par måltider som blir lunchlådor till kommande arbetsvecka. Sedan blir det kanske lite mer Kalifornien och Nevada innan valvakan startar. Rösta har man ju såklart gjort så ut i regnet behöver man inte.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag hade tänkt att spela lite BfV-beta, men efter en timmes spelande igår så kom jag fram till att spelet inte är något för mig. Det är alldeles för många småsaker som tillsammans gör så att spelet är tråkigt att spela, helt enkelt...

Så jag antar att jag kommer ge mig ut i skogen ikväll och jaga lite istället

Medlem

Civilization V

123
Skriv svar