THQ Nordic fiskar upp rättigheterna till Kingdoms of Amalur!

Robot
THQ Nordic fiskar upp rättigheterna till Kingdoms of Amalur!
Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Historien om 38 Studios är fascinerande och rekommenderas om man är intresserad av spelbranschen:

https://kotaku.com/remember-when-curt-schilling-ran-a-game-co...
https://en.wikipedia.org/wiki/38_Studios


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Jag skulle gärna spela en uppföljare!

Jag hade inga större förhoppningar när jag började spela men sedan körde jag det från början till slut och hade en trevlig resa

(o det är tyvärr sällan jag spelar färdigt spel..)

För en gångs skull, så lämnar en rpg nyhet mig ganska kall. KoA orkade jag inte spela genom halvvägs ens och crpg är normalt den genré där jag är beredd att bita ihop och fortsätta spela även när jag är skapligt missnöjd.

Medlem

THQ verkar ju göra något av sina varumärken, vilket har varit väldigt uppskattat hittills. Borde inte vara någon skillnad nu.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

well, jag hoppas på en uppföljare. KoA var lite upprepande men ändå en avkopplande upplevelse.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Gott! Jag ser gärna en uppföljare till Reckoning, tyckte spelet var helt ok, bra stridssystem, hyfsad grafik story.

Ambassadör
Xbox

Kingdoms of Amalur var något av en smyghit för mig, skaffade det på impuls på Xbox 360 och slutade med att jag 100%-ade det och dess expansioner, som var riktigt bra. Helt klart ett spel värt ett bättre öde och nu kanske det äntligen blir en uppföljare!


signatur

Jump in.

Medlem

Det var ju trevligt. Tyckte KoA var ett bra spel.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Följde det nära och allt som gjordes runt världen och alla de planer de hade gjorde mig riktigt hypad.. KoA var mysigt, men det var lite av en "I väntan på". det var lite sorgligt att skeppet sjönk och det är lite kul om någon plockar upp det och kanske kan göra något kul av det hela.


signatur

K9
:.:

Medlem

Inte visste jag att Todd McFarlane var en legend. Jag trodde att han fanns på riktigt

Medlem

Minns att störde mig som Fan på att det inte gick att hoppa och att svårighetsgraden blev trivial ungefär halvvägs in i spelet. Annars var det kul.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Jozo:

Inte visste jag att Todd McFarlane var en legend. Jag trodde att han fanns på riktigt

Legend, legendar, därom tvista de lärde. Hoppas du förstår vad jag menar i alla fall.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Äntligen kanske jag får mitt MMO i Amalur världen 🌏

Medlem
Skrivet av Jozo:

Inte visste jag att Todd McFarlane var en legend. Jag trodde att han fanns på riktigt

Bruce Lee är en legend också... Och Arnold S... Bob Dylan... Tror du missuppfattat vad en legend är

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

För en gångs skull, så lämnar en rpg nyhet mig ganska kall. KoA orkade jag inte spela genom halvvägs ens och crpg är normalt den genré där jag är beredd att bita ihop och fortsätta spela även när jag är skapligt missnöjd.

Det är ett ARPG, inte ett CRPG. Stridssystemet var huvudpunkten för spelet.

Medlem

@robbis: De är legendarer, inte legender...

Medlem
Medlem

Amalur var ju riktigt b. Uppbyggt som ett MMORPG fast man sprang runt själv. Massa fetch quest hit och dit, med instansade grottor.
Däremot brukar THQ Nordic släppa bra spel så hoppas de kan göra något av IP:et.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Inte visste jag att Todd McFarlane var en legend. Jag trodde att han fanns på riktigt

Du pratade ju om Todd M. Varav

"Legendar, eller legendär, är en person som blivit berömd genom tidigare bedrifter, till exempel den person som en legend avser – denne är därmed legendarisk."

En legend han skapat bland annat har gjort honom legendarisk. Vi släpper det 😂 förstår vad du menar

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av robbis:

Bruce Lee är en legend också... Och Arnold S... Bob Dylan... Tror du missuppfattat vad en legend är

Jag tror att du har missuppfattat vad en legend är.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag tror att du har missuppfattat vad en legend är.

Men jag skrev ju precis det. Att jag hade lite fel... Jag kanske läste lite snabbt och bildade min syn... Shit happends, ber om ursäkt. Legend för mig är tydligen nåt annat än vad det egentligen är enligt internet och wiki. My bad. För mig är alla som gjort något utöver det vanliga och något som lever kvar länge eller för alltid en legend. Men det rätta ordet är legendarisk.

Medlem

KoA2 vore fan de bästa nyheterna på länge.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Avstängd
Skrivet av robbis:

Men jag skrev ju precis det. Att jag hade lite fel... Jag kanske läste lite snabbt och bildade min syn... Shit happends, ber om ursäkt. Legend för mig är tydligen nåt annat än vad det egentligen är enligt internet och wiki. My bad. För mig är alla som gjort något utöver det vanliga och något som lever kvar länge eller för alltid en legend. Men det rätta ordet är legendarisk.

Men du hade rätt! Legend det säger man om framstående personer som är föremål för mytbildning. Legendar betyder samma sak men det säger man endast om människor.

Moderator | Testpilot

Har en ganska intressant historia med det här spelet och mitt skrivande.

Första gången jag spelade spelet var jag mest sur och besviken över vad spelet inte hade istället för att lägga fokus på vad spelet gjorde bra. Det var allt från att man inte kunde dyka i vattnet (bara simma på ytan), inte kunna hoppa, simpla strider och massvis med annat. Ju mer jag spelade det dock så kom jag in i det mer och började tycka om storyn, och egentligen det mesta i spelet. Så pass mycket att man började skämmas för min text jag delat med mig av här på FZ.

Det var väl lite där någonstans jag började inse att jag kan inte alltid jämföra ett spel med alla andra eller sätta betyg för att spelskaparna inte gjorde som jag ville, utan att jag måste sätta betyg efter vad spelet gör bra och dåligt själv. Givetvis får man ju dra jämförelser men att dra ned betyget på ett spel bara för att den inte gör som ett annat blir fel. Helst i det här fallet när jag efter några timmars spelande kunde uppskatta Amalur för vad det spelet gjorde istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Ett av dom där spelen som man gav upp halvvägs in. Hade förväntningar på det men blev bara uttråkad.

Medlem

Älskade verkligen Reckoning. En fantastisk känsla och design som jag inte riktigt hittat någon annan stans. Designmässigt påminner det lite om ett mörkare Fable, och det är ju en (delvis) fin spelserie! Håller tassarna för en värdig uppföljare!

Medlem
Skrivet av xtrem11:

Men du hade rätt! Legend det säger man om framstående personer som är föremål för mytbildning. Legendar betyder samma sak men det säger man endast om människor.

Som jag har förstått det så är det:
-Han var en legend
-Han är en legendar

Det förstnämnda är om någon inte är i livet något mer, men vad fan vet jag.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Fighting biten i KoA var jäkligt bra, olika combos som påminnde mer om ett fighting spel än ett rpg: Och varje fight kan man sikta på att maxa ut xp och så vidare.

Snabbt växlande mellan vapen var även bra... Problemet som jag såg mest med det, var att det blev för lätt. Och även lite för grindish a' la MMORPG för den delen.

Kommer lätt köpa KoA 2 om det ser bra ut när det väl släpps.

Avstängd
Skrivet av Castor.T:

Som jag har förstått det så är det:
-Han var en legend
-Han är en legendar

Det förstnämnda är om någon inte är i livet något mer, men vad fan vet jag.

Man brukar säga att någon är en levande legend t ex: Gunde Svan, en levande legend eller skidlegenden Gunde...

12
Skriv svar