Senaste nytt: Nintendo Direct-eventet sänds imorgon kväll!

Robot
Senaste nytt: Nintendo Direct-eventet sänds imorgon kväll!

Efter att det flyttades fram på grund av den senaste tidens jordbävningar.

#nintendo-direct, #nitendo, #ssbu


Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Kan någon bekräfta om Nintendo körde en Direct den 9 juni? Vore kul om jag råkat fiska upp en gammal bild, som (nästan) fungerar tack vare glorious europeiskt datumformat.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Kanske en hel trailer eller varför inte lite Gameplay från Metroid Prime 4

Geeks Gaming

Om man får drömma: VC, steamlink, trailer på metroid

Medlem

Tippar på att fokus kommer ligga på deras online-tjänst och SNES-spelen som ska ingå.
För egen del så skulle jag vilja se ett nytt Fire Emblem (inte Warriors, utan ett riktigt). Har för mig att det ryktats om ett.

Skribent

Med tanke på att online-tjänsten kommer att dra igång på allvar inom kort lär det nog bli lite info kring det. Men jag hoppas att de fortsätter hålla samma snabba tempo från tidigare Directs så att vi hinner med ett gäng spännande utannonseringar också.

Avstängd

Droppa en tease på nya hardcore RPG PKMN-spel på Switch, gameplay från Metroid-Switch och nytt Mario plattformsspel till Switch, så kommer hela internet att krascha av hype! ^_^

Medlem
Skrivet av Spectral:

Tippar på att fokus kommer ligga på deras online-tjänst och SNES-spelen som ska ingå.
För egen del så skulle jag vilja se ett nytt Fire Emblem (inte Warriors, utan ett riktigt). Har för mig att det ryktats om ett.

Det är tyvärr inte Snes, utan Nes-spel som ingår i tjänsten.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Gustav Höglund:

Kan någon bekräfta om Nintendo körde en Direct den 9 juni? Vore kul om jag råkat fiska upp en gammal bild, som (nästan) fungerar tack vare glorious europeiskt datumformat.

Som jag tipsade om i nyhetstråden så är det midnatt 7/9e. 3pm 6/9 för USA.

Skrivet av Grukk:

Nintendo direct utannonserad!
https://twitter.com/NintendoEurope/status/1037339618147028993...

Vid midnatt den 7/9 CEST. 3pm 6/9 PT.

#nyhetstips


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Kontot avslutas

Jag vågar inte ens gissa vad som kommer visas. Det enda som kanske borde visas är ju online tjänsten eftersom ska dra igång den här månaden (om de inte väljer att släppa ett eget Nintendo Direct Mini som endast beskriver Online tjänsten om en eller två veckor.


signatur

ゼルダの城

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag vågar inte ens gissa vad som kommer visas. Det enda som kanske borde visas är ju online tjänsten eftersom ska dra igång den här månaden (om de inte väljer att släppa ett eget Nintendo Direct Mini som endast beskriver Online tjänsten om en eller två veckor.

Jag förväntar mig bara Online-tjänsten samt lite ny information om Pokemon Let's Go samt lite Smash.

Ska bli kul att följa, men förväntar mig inget banbrytande.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Gen
Medlem

En Docked only version med en kraftfullare SoC? Eller så drömmer jag vidare.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Japan har det då inte lätt nu med jordbävningar och tyfoner... Hoppas det blir så lite skada skedd som möjligt!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Releasehästryttare

Ja stackars Japan, först en tyfon kraftig nog att lyfta bilar från vägen och nu en jordbävning

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Jag ska flyga till Japan för tre veckors semester på söndag. Flyget kommer väl troligtvis lyfta men Osaka är en av destinationerna på resan, och det verkar vara så härjat av tyfonen att det troligtvis blir besvärligt att turista där. Och så klart galet trist för alla i Japan som drabbats av detta, det var ju många dödsfall som resultat av värmen innan detta.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Bojkotta jordbävningar!

Medlem

Om Nintendo ska vara sig lika så bör det dyka upp en modell av Switch snar, t Switch Lite typ.

Inaktiv
Skrivet av Aloysius:

Om Nintendo ska vara sig lika så bör det dyka upp en modell av Switch snar, t Switch Lite typ.

Hoppas innerligt på det. En lite stabilare version skulle jag plocka upp direkt.

Inaktiv

Lite tråkigt att det bara är NES spel som ska komma (än vad vi vet). Hoppas innerligt på att få se många Gamecubespel på Switchen framöver då jag inte hade en sån när det begav sig och remastrade högupplösta versioner hade varit så mycket trevligare då det gjorde spelen ännu mer rättvisa. Annars får det bli dolphin Har spelat en del ZWW på dattan men kom av mig och sparningen försvann.

Kontot avslutas

https://www.gameinformer.com/2018/09/06/switchs-yoshi-title-a...

Yoshi's Crafted World är troligtvis ett spel som skulle ha avslöjats under Nintendo Direct.
Men det är ju bara ett spel av många andra i så fall.
Så jag hoppas att inte för mycket annat hinner att läcka ut innan Nintendo har hunnit att uppge ett nytt datum för sitt Nintendo Direct.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Varför uppdaterar ni inte med att Nintendo Direct kommer sändas imorgon istället? (samma tid verkar det som, alltså natten till fredag)

Källa:
https://www.google.se/amp/s/www.polygon.com/platform/amp/2018...


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

https://www.nintendo.co.uk/Misc-/Nintendo-Direct/Latest-Ninte...

Här är ännu ett bevis på att det kommer sändas imorgon den 13 September 2018.
(11 PM UK time)
Alltså det kommer sändas kl 00.00, natten mellan torsdag och fredag.


signatur

ゼルダの城

Skrivet av Spectral:

För egen del så skulle jag vilja se ett nytt Fire Emblem (inte Warriors, utan ett riktigt). Har för mig att det ryktats om ett.

Inte bara ryktas utan utannonserat, namngivet (Fire Emblem Three Houses) och med trailer:

Sen kommer ju helt klart Civ VI till Switch visas. Hoppas på fullständig version med Rise and Fall-expansionen samt utannonsering av nästa expansion. Men det är nog att hoppas för mycket. En ny uppsättning DLC-Ledare kanske?


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

1
Skriv svar