Scum sålde 700 000 exemplar första veckan

Robot
Scum sålde 700 000 exemplar första veckan

Smart marknadsföring och ett ordentligt sug.

#scum, #stream, #överlevnad


Medlem

Jag är en av dom som köpte. Har dock ingen och spela med än!

Känns lite som det blir roligare om man kör med någon.

Medlem

Devolver Digital har snabbt blivit en favorit, en utgivare som två gånger på raken har gett ett stort finger till de stora utgivarna, som så klockrent har förstått vad jag och många med mig stör sig på. Så de förtjänar det, om de fortsätter så här kommer de nog vara en av de större utgivarna i framtiden (de stora utgivarna må vara stora idag men THQ var inte direkt en liten utgivare, stå för nära "kanten" och du kommer förr eller senare att tappa fotfästet).

För de som inte såg deras E3 i år.
"The first is from Gamepires, it is their super max Survival Sim Scum. You should buy it, it is going to make us huge numbers. It´s probably pretty great but I won´t know because I do not play any of this garbage. Roll the garbage!"

Medlem

Gillade inte detta alls. Kändes som en tråkig arkadversion av DayZ. Kanske blir bättre med tiden.
Även fast DayZ är som det är så kör jag det hellre för tillfället.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Gillade inte detta alls. Kändes som en tråkig arkadversion av DayZ. Kanske blir bättre med tiden.
Även fast DayZ är som det är så kör jag det hellre för tillfället.

DayZ:SA har utvecklats i drygt 5 år nu (utvecklingen började under tidiga 2012) och är i version 0.63.

SCUM har utvecklats i drygt 1 år nu (utvecklingen började under tidiga 2017).

Om utvecklarna av SCUM fortsätter i samma takt som nu, så kommer DayZ:SA vara en parentes i sammanhanget.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

DayZ:SA har utvecklats i drygt 5 år nu (utvecklingen började under tidiga 2012) och är i version 0.63.

SCUM har utvecklats i drygt 1 år nu (utvecklingen började under tidiga 2017).

Om utvecklarna av SCUM fortsätter i samma takt som nu, så kommer DayZ:SA vara en parentes i sammanhanget.

SCUM är redan ett mer sofistikerat spel och bättre utvecklat, ja menar zombies fungerar faktiskt.

Men SCUM lider av ett väldigt stort problem, fuskare och desync. PVP är helt omöjligt nu när alla bara studsar runt.

Avstängd

Vanligtvis extremt emot Early access men det här verkar vara det spel jag väntat på sedan survival spel började dyka upp.

Köper så snabbt som flyttandet är över


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

FM-guru
F.d. Sisyr

Scum känns som ett lovande spel, men det är ju alltjämt väldigt tidigt i utvecklingen och kanske inte jättelockande för egen del i dagsläget med tanke på alla tekniska problem det tycks dras med.

Medlem

Såg faktiskt ganska okej ut när jag såg gameplay, men melee combat verkar ganska laggigt. Väntar och se hur snabba de är med uppdateringar, litar inte på någon early access efter dayz..

1
Skriv svar