Scum sålde 700 000 exemplar första veckan
Devolver Digital har snabbt blivit en favorit, en utgivare som två gånger på raken har gett ett stort finger till de stora utgivarna, som så klockrent har förstått vad jag och många med mig stör sig på. Så de förtjänar det, om de fortsätter så här kommer de nog vara en av de större utgivarna i framtiden (de stora utgivarna må vara stora idag men THQ var inte direkt en liten utgivare, stå för nära "kanten" och du kommer förr eller senare att tappa fotfästet).
För de som inte såg deras E3 i år.
"The first is from Gamepires, it is their super max Survival Sim Scum. You should buy it, it is going to make us huge numbers. It´s probably pretty great but I won´t know because I do not play any of this garbage. Roll the garbage!"
Gillade inte detta alls. Kändes som en tråkig arkadversion av DayZ. Kanske blir bättre med tiden.
Även fast DayZ är som det är så kör jag det hellre för tillfället.
DayZ:SA har utvecklats i drygt 5 år nu (utvecklingen började under tidiga 2012) och är i version 0.63.
SCUM har utvecklats i drygt 1 år nu (utvecklingen började under tidiga 2017).
Om utvecklarna av SCUM fortsätter i samma takt som nu, så kommer DayZ:SA vara en parentes i sammanhanget.
Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games
DayZ:SA har utvecklats i drygt 5 år nu (utvecklingen började under tidiga 2012) och är i version 0.63.
SCUM har utvecklats i drygt 1 år nu (utvecklingen började under tidiga 2017).
Om utvecklarna av SCUM fortsätter i samma takt som nu, så kommer DayZ:SA vara en parentes i sammanhanget.
SCUM är redan ett mer sofistikerat spel och bättre utvecklat, ja menar zombies fungerar faktiskt.
Men SCUM lider av ett väldigt stort problem, fuskare och desync. PVP är helt omöjligt nu när alla bara studsar runt.