Smarta Xbox Adaptive Controller finns att köpa nu

Robot
Smarta Xbox Adaptive Controller finns att köpa nu

Gör spel mer lättillgängliga för alla.

#adaptive-controller, #tillgänglighet, #xbox


Medlem

Förhoppningsvis kommer Nintendo/Sony arbeta med egna liknande enheter eller jobba med Microsoft för att få den att fungerar på deras konsoller.

Medlem

Nej men... Alltså. Den här onsdagen började rätt skit och veckan har varit rätt skit.

MEN tusan va glad den här nyheten gör mig, verkligen ett riktigt glädjeskutt.

Jag har personligen inga funktionshinder eller egentligt behov av en sån här produkt, men det gör mig så glad att någon faktiskt utvecklar för dem som behöver en! Funderar på att köpa en för att stötta produktionen!


signatur

Nämen!

Ambassadör
Xbox

Det här är riktigt stabilt! Alla har rätt att vara gamers!

Till och med förpackningen av kontrollen har anpassats: Lätt att öppna


signatur

Jump in.

Medlem

@Oggmeiler: Sony har vissa mjukvarulösningar på sina egna spel. Inte alls samma sak men man kan alltid hoppas på att dom släpper något liknande.

Inaktiv

Dagens glädjepiller. Bra jobbat MS!

Medlem

Phil Spencer sade i en intervju, att Microsoft vill inte låsa in den här kontrollen till Xbox och Windows och att de mer än gärna vill arbeta med Nintendo och Sony för att antingen få Xbox adaptive controllers att funka på deras konsoler eller hjälpa dem i utvecklingen av egna..

"I will never turn this into a Sony, Nintendo, Microsoft [competitive] thing," head of Xbox Phil Spencer said at the event. "Anybody, literally anybody who wants to learn from the work we’ve done here—or even try to do more than that with the work we’ve done here—I’m completely open to that. it doesn’t have to have an Xbox logo on it. Let's just allow more people to play." :Phil Spencer

eld
Medlem

bra åt ms för att de skapar inkluderande produkter men priset för produkt och accessoarer är nära på galet:

https://www.microsoft.com/en-us/store/collections/xboxadaptiv...

600 för en knapp?

Medlem
Skrivet av eld:

bra åt ms för att de skapar inkluderande produkter men priset för produkt och accessoarer är nära på galet:

https://www.microsoft.com/en-us/store/collections/xboxadaptiv...

600 för en knapp?

Problemet är ju att dethär är en oerhörd nischad marknad... Personligen tvivlar jag att Microsoft får tillbaka utvecklingskostnaderna på den här produkten någonsin.. Däremot om man ger ett värde på goodwill så har de ju uppnått de redan.

Sökte liten snabbt och hittade en kontroll som hette quadstick.. den började från 400$.

Men håller med att 600SEK för en knapp är dyrt, men utvecklingskostnaderna ska slås ut på en bråkdel av enheterna jämfört med normala kontroller

eld
Medlem
Skrivet av Iceman88:

Problemet är ju att dethär är en oerhörd nischad marknad... Personligen tvivlar jag att Microsoft får tillbaka utvecklingskostnaderna på den här produkten någonsin.. Däremot om man ger ett värde på goodwill så har de ju uppnått de redan.

Sökte liten snabbt och hittade en kontroll som hette quadstick.. den började från 400$.

Men håller med att 600SEK för en knapp är dyrt, men utvecklingskostnaderna ska slås ut på en bråkdel av enheterna jämfört med normala kontroller

Förstår vad du menar, men jag tvivlar på att denna produkt har stora utvecklingskostnader till att börja med, det är inget nytt eller advancerat i denna produkt. Många av de externa komponenterna ser ut att komma från tredjepart. (någon får gärna rätta mig här)

För att bygga ihop en setup med detta kan resultera i en nota på 6-8 tusen men å andra sidan så är det standard-input på basenheten att man enkelt kan sätta ihop egna komponenter till en bråkdel av det priset.

Quadsticken ser ut att produceras av ett väldigt litet företag åt en ännu mindre marknad, MS siktar in sig på i princip alla sorts behov och har lite mer utrymme och pengar att sänka vinst-marginalerna.

1
Skriv svar