Ingen Battlefield V-beta? Glo på sex minuter Battlefield V-introduktion

Robot
Ingen Battlefield V-beta? Glo på sex minuter Battlefield V-introduktion

Mer information om Battle Ro... vi menar Firestorm!

#battlefield-v, #nyhetstips


Medlem

Jag slutade förboka spel då jag började köpa digitala versioner, så jag får glatt vänta till på torsdag för att veta om det blir att köpa BFV eller inte.

Off-topic, eller är det on-topic?

Citat:

Ingen Battlefield V-beta? Glo på sex
minuter Battlefield V-introduktion

Radbrytningen på den rubriken var inte att leka med

Inaktiv

Tråkigt jag lyckas missa BF5 betan men får kika på telefonen. Är ett ganska garanterat köp för min del hursom men hade ändå varit roligt att få spela lite innan.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

En riktigt bra trailer tycker jag! Fick tillbaka suget jag hade för ett halvår sedan.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Avstängd

Det står att BFV open beta är igång nu på origin för mig. Har givetvis inte förbokat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Gustav Höglund:

En riktigt bra trailer tycker jag! Fick tillbaka suget jag hade för ett halvår sedan.

Jag har inte haft något sug att få tillbaka, men plockade upp BF1 på rea bara för att testa för någon vecka sedan... Blev fast och nu har jag fått smak på Battlefield igen. Den här trailern sålde mig på det. Historisk autenticitet får stå åt sidan, det här kan bli kul!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Det står att BFV open beta är igång nu på origin för mig. Har givetvis inte förbokat.

Du kan ladda hem spelet oavsett, och t.o.m. starta upp det. Men du får icke komma in o spela förräns på torsdag.

Avstängd
Skrivet av rOBBER:

Du kan ladda hem spelet oavsett, och t.o.m. starta upp det. Men du får icke komma in o spela förräns på torsdag.

Yes, märkte detta nu. Väldigt otydligt från EAs håll (som vanligt).

Medlem

EA och DICE kan dra åt helvete.. tänker inte alls köpa den här smörjan.. Så fullproppat med effekter och skit att man knappt ser soldaterna. Tråkig design, tråkig förstörelse, tråkig allt. Man får inte känslan alls att det är ww2-spel.

Medlem

Haha sånt jävla skräp........
Spelade ett tag på betan.. men inte imponerad. Det är ju ett bra spel. Men det är så satans casual. Istället för att fylla det med modstöd, och coola features som ubåtar, hangarfartyg, destroyers och battleships och andra coola fordon som tidigare funnits med i serien, så proppar de in fullt med customizable skins etc.

Alltså varför MÅSTE de behandla alla som de vore 12 - åriga barn!?
De dummar ned spelet så mycket de bara kan.
Squadsystemet återstå att se, när de väl fungerar, för atm i betan glitchar det hårt.
Men antar det oxå är skit, då de knappt funkat bra sedan BF2/möjlgien BF BC 2 oxå.

Söderlund - riktig svinpäls

Avstängd
Skrivet av Seneca:

EA och DICE kan dra åt helvete.. tänker inte alls köpa den här smörjan.. Så fullproppat med effekter och skit att man knappt ser soldaterna. Tråkig design, tråkig förstörelse, tråkig allt. Man får inte känslan alls att det är ww2-spel.

Skrivet av zumo:

Haha sånt jävla skräp........
Spelade ett tag på betan.. men inte imponerad. Det är ju ett bra spel. Men det är så satans casual. Istället för att fylla det med modstöd, och coola features som ubåtar, hangarfartyg, destroyers och battleships och andra coola fordon som tidigare funnits med i serien, så proppar de in fullt med customizable skins etc.

Alltså varför MÅSTE de behandla alla som de vore 12 - åriga barn!?
De dummar ned spelet så mycket de bara kan.
Squadsystemet återstå att se, när de väl fungerar, för atm i betan glitchar det hårt.
Men antar det oxå är skit, då de knappt funkat bra sedan BF2/möjlgien BF BC 2 oxå.

Söderlund - riktig svinpäls

Ja, men hur kan ni vara förvånade?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Seneca:

EA och DICE kan dra åt helvete.. tänker inte alls köpa den här smörjan.. Så fullproppat med effekter och skit att man knappt ser soldaterna. Tråkig design, tråkig förstörelse, tråkig allt. Man får inte känslan alls att det är ww2-spel.

Skrivet av zumo:

Haha sånt jävla skräp........
Spelade ett tag på betan.. men inte imponerad. Det är ju ett bra spel. Men det är så satans casual. Istället för att fylla det med modstöd, och coola features som ubåtar, hangarfartyg, destroyers och battleships och andra coola fordon som tidigare funnits med i serien, så proppar de in fullt med customizable skins etc.

Alltså varför MÅSTE de behandla alla som de vore 12 - åriga barn!?
De dummar ned spelet så mycket de bara kan.
Squadsystemet återstå att se, när de väl fungerar, för atm i betan glitchar det hårt.
Men antar det oxå är skit, då de knappt funkat bra sedan BF2/möjlgien BF BC 2 oxå.

Söderlund - riktig svinpäls

Ord och inga visor

Kände likadant tidigare, men inser att jag inte får spelet som jag vill ha ändå hur mycket jag än surar. Det här är mer av ett casual mp-spel med inspiration från WW2 -och det är ok! Tar man det för vad det är så kan det bli riktigt kul tror jag.


signatur

Jump in.

Medlem

Så stängd demo kallas nu "Early access open beta" enligt Origin lite små kul

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ord och inga visor

Kände likadant tidigare, men inser att jag inte får spelet som jag vill ha ändå hur mycket jag än surar. Det här är mer av ett casual mp-spel med inspiration från WW2 -och det är ok! Tar man det för vad det är så kan det bli riktigt kul tror jag.

Instämmer. Alldeles för många förväntar sig att Battlefield ska vara ett realistiskt krigsspel vilket det aldrig har varit. Battlefield har i princip alltid varit ett arcade spel om man utgår från realism. Vill folk ha ett mer realism-baserat krigsspel så får de kolla på t.ex. Red Orchestra eller ARMA.

FM-guru
F.d. Sisyr

Känns lite som Call of Duty med fordon, fast det kanske bara är jag som är cynisk.

Så Battle Royale läget kan bara spelas i lag om fyra? Inte i lag om två eller själv?

Medlem
Skrivet av zumo:

Haha sånt jävla skräp........
Spelade ett tag på betan.. men inte imponerad. Det är ju ett bra spel. Men det är så satans casual. Istället för att fylla det med modstöd, och coola features som ubåtar, hangarfartyg, destroyers och battleships och andra coola fordon som tidigare funnits med i serien, så proppar de in fullt med customizable skins etc.

Alltså varför MÅSTE de behandla alla som de vore 12 - åriga barn!?
De dummar ned spelet så mycket de bara kan.
Squadsystemet återstå att se, när de väl fungerar, för atm i betan glitchar det hårt.
Men antar det oxå är skit, då de knappt funkat bra sedan BF2/möjlgien BF BC 2 oxå.

Söderlund - riktig svinpäls

Casual? Hade en helt annan upplevelse när jag spelade igår kväll
Det här är det mest taktiska Battlefield spelet sen BF1942 i mina ögon. Du har inget 3d-spot system längre för alla soldater utan den enda som kan använda detta är en scout med sin kikare.

Du har ju dessutom inte sett allt kommande material i Tides of War, så stora skepp kan mycket väl komma senare då dem inte passar in i den första delens kartor. Se bara på BF1 där du i den sista DLC fick Destroyers, luftskepp, dreadnaughts och flygplan allt på samma karta. Så skepp osv tror jag kommer när man väl kommer in i Japan delen i ett senare skede.

Medlem

Trots den lite trevliga svengelskan i introduktionen från Dice, hoppas jag att det går käpprätt åt helvete för EA med Battlefield V och framförallt med framtida Anthem. Skiter man i vad sina kunder vill ha förtjänar man skit tillbaka! Jo jag vet att jag låter bitter och troligtvis är för gammal, men ibland var saker bättre förr.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Så Battle Royale läget kan bara spelas i lag om fyra? Inte i lag om två eller själv?

Dom kandske menar att högst i lag om 4, mer info lär komma snart om det

Medlem

Mja, jag tycker ändå att det är ett steg i rätt riktning igen (jmf. BF1). Det faktum att 3d spot är borta, ammunition är begränsat (går att plocka upp extra efter spawn), health regen begränsat. Spridningen av kulorna inte längre slumpmässiga utan det går att lära sig varje vapen, o.s.v. Därmed inte sagt att en hel del poänger kvarstår om spelets baksidor, men mina förväntningar var väldigt låga - tack och lov. Nästan så jag vill tacka Dice för deras utomordentligt dåliga reveal trailer. I slutändan kommer jag spela mina timmar och förmodligen stundtals svära och stundtals vara ganska nöjd.

Medlem

Tror att samtliga CoD fanboys och allmänt negativt inställda människor får ta en kopp kaffe och sätta sig in i spelet mer .

Det är ett mycket trevligare lyft bara exempelvis från BF1. Taktiskt sätt så är de självklart att du kan springa runt hela map:en och knäppa dig 50+ kills solo, men att se 20 st dö i 30 minuter av en pansarvagn för att folk verkar ha den spelstil som ni som klagar..

Det krävs ofta en squad med vänner för att göra vettiga taktiska manövrar. Det krävs en squad för att dra in med bombplanet och göra maximalt med förstörelse för fienden eller taktiskt droppa squad mates över en position och ta över den..

Första dagen av betan var extremt buggig, squads funkade inte och mycket annat gameplay crap som började lösa sig fram mot nattetid.

Flyga i BFV är magiskt, och man slipper ha 3000 automatiskt låsta missiler som sänker dig 5 sekunder efter du har startat... Pansarvagnarna kan inte dra en 360 med 2000 i sensitivitet och knäppa dig direkt.. Det är delay numera när man skall vrida sig i skjutposition, vilket också är välkommet och tacksamt!

Om man inte kan se fienden för att spelet är för snyggt... kanske man behöver brillor eller vänja sig lite vid fps, läsa av spelet... camouflage är ju inte heller tillverkat för att man ska synas? :D.

Som sagt, spelet har potential för er som inte har testat det och rekommenderar starkt att testa spela det med någon vän, det höjer spelet mycket!

Medlem
Skrivet av CAP0ne:

Tror att samtliga CoD fanboys och allmänt negativt inställda människor får ta en kopp kaffe och sätta sig in i spelet mer .

Det är ett mycket trevligare lyft bara exempelvis från BF1. Taktiskt sätt så är de självklart att du kan springa runt hela map:en och knäppa dig 50+ kills solo, men att se 20 st dö i 30 minuter av en pansarvagn för att folk verkar ha den spelstil som ni som klagar..

Det krävs ofta en squad med vänner för att göra vettiga taktiska manövrar. Det krävs en squad för att dra in med bombplanet och göra maximalt med förstörelse för fienden eller taktiskt droppa squad mates över en position och ta över den..

Första dagen av betan var extremt buggig, squads funkade inte och mycket annat gameplay crap som började lösa sig fram mot nattetid.

Flyga i BFV är magiskt, och man slipper ha 3000 automatiskt låsta missiler som sänker dig 5 sekunder efter du har startat... Pansarvagnarna kan inte dra en 360 med 2000 i sensitivitet och knäppa dig direkt.. Det är delay numera när man skall vrida sig i skjutposition, vilket också är välkommet och tacksamt!

Om man inte kan se fienden för att spelet är för snyggt... kanske man behöver brillor eller vänja sig lite vid fps, läsa av spelet... camouflage är ju inte heller tillverkat för att man ska synas? :D.

Som sagt, spelet har potential för er som inte har testat det och rekommenderar starkt att testa spela det med någon vän, det höjer spelet mycket!

Ser fram emot att testa betan på fredag, se om det blir något köp. Än så länge verkar det jag sett bra.

Blir dock orolig när du säger att flygningen är magisk... Är det lättare att undvika att bli nerskjuten och få hög K/D i planen än i BF1? Mötte många piloter i Bf4 som kunde hålla sig uppe länge och väl och var enormt svåra att skjuta ner trots alla 3000 lås-missiler

Håller med om det där med att se folk. Det är något som man lär sig med tiden, det var ju lite halvsvårt i början när man körde PUBG exempelvis.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Testa betan igår ca 1 timma med origin access (basic). Kändes snabbare än BF1 på något sätt. Hade dock lite problem med hit boxarna tyckte jag såg kulan träffa men såg ingen skada. Tror de kommer bli ett bättre BF än BF1. Behöves väl poleras lite. Men från första intryck så blir de nog ett köp för min del.

Medlem

Spelade betan en stund igår genom origin premium. Det var kul och gav verkligen ww2-känsla. Rekylen är så skön nu!
Men bortsett från det så är det ju ett Battlefield-spel, vilket jag har tröttnat lite lätt på. Men jag kommer nog köpa förr eller senare.

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Ser fram emot att testa betan på fredag, se om det blir något köp. Än så länge verkar det jag sett bra.

Blir dock orolig när du säger att flygningen är magisk... Är det lättare att undvika att bli nerskjuten och få hög K/D i planen än i BF1? Mötte många piloter i Bf4 som kunde hålla sig uppe länge och väl och var enormt svåra att skjuta ner trots alla 3000 lås-missiler

Håller med om det där med att se folk. Det är något som man lär sig med tiden, det var ju lite halvsvårt i början när man körde PUBG exempelvis.

Jag ser fram emot se den fullständiga produkten och tror tveklöst att man kommer ha en del trevliga timmar framför sig!

Det beror väl på hur duktig du är kontra dina motståndare syftade mer på att de känns lite mer "skill baserat" att flyga runt med en spitfire med kanoner och inte massa spotting och radar osv osv.. Jag höll mig väl uppe i ca 20-25 minuter och sänkte folk i luften och dök även ner och myste lite fotgängare också :D.

Ja gud ja, sen kanske man inte står och stirrar mitt i ett fält utan fokuserar på lite mer taktiska positioner där det troligtvis står någon. eller någon äcklig torrboll som sitter bakom en låda och trycker så får man väl hoppa förbi och säga halllååå ja...

Medlem

Jag har spelet genom förbokning, spelet bara laddar och laddar, inte fan får jag komma in i spelet nån gång? WTF?

ALltså kommer in i spelet, men när man ska spela, så laddar den kartan och musiken spelar i bakgrunden, men matchen börjar aldrig för min del iaf?

EDIT: Nu drog den igång, efter 10min laddning???


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag har spelet genom förbokning, spelet bara laddar och laddar, inte fan får jag komma in i spelet nån gång? WTF?

ALltså kommer in i spelet, men när man ska spela, så laddar den kartan och musiken spelar i bakgrunden, men matchen börjar aldrig för min del iaf?

Matchmaking funktionen är buggig just nu och dem jobbar tydligen på att fixa den.
Använd server browsern istället så funkar det

Medlem

@blackidus: OK tack för att du sade det, uppskattart!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

@blackidus: OK tack för att du sade det, uppskattart!

Igår gick det inte att starta spel om man var i grupp med vänner, enbart gå in i solo sen joina squad in-game... gick inte heller att joina direkt på en polare i listan utan att det strula för någon av parterna...

Medlem

Måste säga, jag gillar det jag ser hittills, men det var buggigt som satan, inte van vid så mycket problem av ett Dice spel, men dom är väl mänskliga dom med? Men det här blir nog bra, bara dom inte gör det till ett nytt BF1? Det sämsta och tråkigaste spelet sen ever?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

12
Skriv svar