"Fortnite bäst på PS4" – därför nekar Sony crossplay

Medlem
Skrivet av tarantino:

Frågan är om Microsoft skulle acceptera crossplay om de lede den här generation konsol krig?

Kanske inte, de skulle mycket väl kunna göra samma sak som Sony. Men nu blickar de framåt. Integrerar ihop Windows med Xbox och pratar med Nintendo. Konsollkrig är förhoppningsvis något vi snart kan lämna bakom oss.

Medlem
Skrivet av Olidion:

Kanske inte, de skulle mycket väl kunna göra samma sak som Sony. Men nu blickar de framåt. Integrerar ihop Windows med Xbox och pratar med Nintendo. Konsollkrig är förhoppningsvis något vi snart kan lämna bakom oss.

Det hoppas jag verkligen också. Men så länge handlar om pengar kommer det finnas kvar en sånt här krig.

Medlem
Skrivet av Devan:

Bästa är ju att inte stödja Sony när de tänker såhär .. tänk på det ni som köpt spiderman ..

Om man inte bryr sig om Fortnite då? Får man köpa Spider-Man då?

Avstängd
Skrivet av tarantino:

Frågan är om Microsoft skulle acceptera crossplay om de lede den här generation konsol krig?

Nej absolut inte med Sony.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Brona:

Om man inte bryr sig om Fortnite då? Får man köpa Spider-Man då?

Fan jag ska gå hämta ut den på fredag.

Medlem

Just när det gäller FPS är jag nästan - men bara nästan - glad över att slippa crossplay, men det är ju mest för att jag bara inte fattar hur joypads kan mäta sig med mus/tangentbord. Andra spel, som Elite Dangerous m.fl. är det - nästan - helt obegripligt.

Visst, parental control, kunna stänga av "busiga" spelare och fuskare (olika lätt på olika plattformar) och 2016 kunde man komma undan. Nu verkar det bara som om Sony fortsätter visa att de inte hänger med. När PS4:an lanserades var de i framkanten med för sin tid bra delningsfunktioner osv. Sedan lanserade de ett bra VR-headset med antik, värdelös tracking och stenåldersgamla kontroller. Den sociala biten verkar man ha slutat uppdatera helt. Visserligen ser jag också fram emot fredagens nätkastande, men...

...näeahnjaeeeuh... Kan nog bli så att nästa generation, kanske till och med nuvarande "uppdaterade" version får en ny kung och soffliggare flyttar.

Med det sagt måste jag säga att vad gäller cross-play hade jag varit nöjd med om jag kunde använda samma "konto" och användarnamn på PC/PS4 även om det inte var crossplay. Att griiinda två gånger är BRUTALT i vissa spel.

Medlem

Det blev tydligen svårt för dem att säga "för barnens skull" - som de angav som anledning för Mincraft - när det är ett PEGI12+ spel?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

ReviewTechUSA har en väldigt bra video om det här. Går också igenom varför Sony leder denna generation med 3 punkter.

12
Skriv svar