Valspurt - Centerpartiet svarar på era frågor kring spel och teknik

Robot
Valspurt - Centerpartiet svarar på era frågor kring spel och teknik
Medlem

Grymt initiativ!

Ska bli intressant att se alla intervjuer!

Medlem

Riktigt bra initiativ Keep it up!
Kanske kan ge en bredare förståelse för hur politiken faktiskt fungerar.

Medlem

Kul ide! Intressant att se sånt här från de traditionella partierna även om jag i övrigt inte är ett jätte fan av Centerpartiet.

Bra jobbat med intervjun också

Medlem

Uppskattar detta oerhört!

Medlem

Vart ställer man frågor? eller är allt inspelat redan.
Skulle vilja veta mer om partiernas inställningen av Privatkopieringsersättning och copyswede.

EDIT: Nevermind,: Man kanske ska lyssna igenom hela innan man kommenterar.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Ondo: vi kommer dessutom lägga upp en summerande artikel där vi ställer en serie snabba frågor till partierna, där privatkopiering/copyswede är en av frågorna som behandlas. Så det är på väg!

De djupgående intervjuerna som vi publicerar här bygger på frågor som FZ-medlemmarna fick ställa inför intervjuserien sparkades igång, frågorna kommer från denna tråden.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@skewie @Milleeagle @Wattem @Luciphear väldigt roligt att höra att det uppskattades! Det var väldigt intressant och kul att göra för egen del också, och gav en inblick i att det finns engagerade eldsjälar i alla partier som också tycker att det är roligt att få prata om dessa ämnen.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Kul initiativ! En blunder var väl kanske vart ni hade satt mikrofonen på Herr Eklöv, där ljudet försvinner varje gång han vänder sig mot Rickard för att tala.
Superkul annars ^^

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@keffkebab: Jag tror att ett flertal kollegor känner exakt samma sak


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Trouler: ja Centerpartiet var första intervjun vi gjorde och det var helt enkelt där vi upptäckte att det var bättre att jag satt vinklad mot den jag ska intervjua för att undvika just klippande ljud. Men kul att det uppskattades trots ljudliga fadäser!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Gnällkuk

Riktigt bra initiativ och kul att höra vad de olika partiernas representant har att komma med. Nu till lite konstruktiv kritik. Jag gillar att lyssna på dig i poddarna, men det här tycker jag inte blev något vidare.

I princip så inleder du varje fråga med typ "vad tycker du/ni om det här ämnet?" Sen, istället för att låta personen svara på frågan så kommer ett långt halvt osammanhängande övertydligt förklarande av frågan som känns som det håller på i all evighet.

Han var tålmodig och duktig på att låta dig tala till punkt varje gång, hatten av. Det fanns flera infallsvinklar på en del frågor, men att dra alla i ett sjok blir rätt meningslöst då det egentligen är flera frågor i en och samma, medans det är den eller de sista frågorna som blir besvarad.

Det hade varit klart bättre om du stannat vid första frågan, struntat i att överförklara det och sedan följa upp när han gett svar på frågan med de andra funderingarna kring ämnet. Det kändes som att flera frågorna inte riktigt blev besvarade pga. detta och jag fick ofta känslan av typ "men gud, ska han inte vara tyst och låta honom svara på frågan?"

Jag gissar att det har att göra med att du försökte fånga in flera personers frågor och funderingar kring samma fråga, men upplägget blev i mitt tyckte inte helt optimalt. Nu är det ju ingen debatt och det kanske är så att du var tvungen till att hålla dig till att ställa frågor och sedan mer eller mindre svälja svaret rakt upp och ned, men vissa av frågorna hade varit intressant med lite motfrågor eller dylikt.

Oavsett var det jätteintressant att lyssna på, kul initiativ! :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@tricky: Det här är ju första intervjun och frågorna kommer från medlemmarna här, vilket gjorde att jag förklarade innebörden (kanske lite väl ingående) så att den jag pratade med skulle förstå vad jag var ute efter. Jag vill minnas att det blev lite mindre av den varan längre fram i intervjuserien, även om det säkerligen förekommer där också. Men jag tar med mig den konstruktiva kritiken till framtida tillfällen vi gör något i politikens spår!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

1
Skriv svar