Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem
Skrivet av jonis:

Ja precis? Sy-Fy la dock ner Expanse efter S3. Amazon (Prime) plockade då upp rättigheterna och fortsätter med en S4. Min oro gällde huruvida detta påverkar Netflix (Sverige) och dess visningsrätt av Expanse bortom S3. Tvivlar på att Amazon är supersugna på att låta den största konkurrenten visa den parallellt, såvida inte Netflix sitter på ett avtal från Sy-Fy som tvingade Amazon att göra så.

Netflix har väl exklusivitetsavtal på streamingen av Expanse säsong 1-3 från Syfy, då det är en Netflix Originals serie.

Om Amazon vill visa annat än bara säsong 4 på Prime så får de väl förhandla om det med Netflix.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Netflix har väl exklusivitetsavtal på streamingen av Expanse säsong 1-3 från Syfy, då det är en Netflix Originals serie.

Om Amazon vill visa annat än bara säsong 4 på Prime så får de väl förhandla om det med Netflix.

Exakt. Tror det också.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Exakt. Tror det också.

Håller tummarna, annars får man väl skaffa Amazon Prime och säga upp det när man är klar.

Jag har inget emot Prime, men har redan två streamingtjänster och vill inte betala för en tredje. Möjligen om jag tröttnar på Netflix.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Håller tummarna, annars får man väl skaffa Amazon Prime och säga upp det när man är klar.

Jag har inget emot Prime, men har redan två streamingtjänster och vill inte betala för en tredje. Möjligen om jag tröttnar på Netflix.

Exakt samma känsla här! Har inget emot Prime men det räcker med streamingtjänster hehe. Gör nog samma sak jag, ser gärna att S3 dyker upp på Netflix snart dock. Bekvämligheten har tagit mig en bra bit från "fulalternativen", men nu får de skynda sig lite.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag såg nyligen om Venture Bros från början, eftersom säsong sju precis har börjat efter en lång paus! Grymt bra.

Releasehästryttare

Ducktales (2017) S1 8/10

Mycket rolig serie, tycker de gjorde de gamla ducktales rättvisa med skämt som passar bra in i detta årtionde, älskar intro sången så mycket att jag inte skippade den i nått avsnitt, om man skall klaga på något så är det animationerna som inte når upp till vissa andra animerade serier och fighting scenerna likså, de kunde varit bättre.

Releasehästryttare

Såg om Breaking bad (inte sett den sen den va ny) 10/10

Tyvärr så kommer man ju ihåg ganska mycket sen första gången man såg den, men fasiken asså det va så värt att se om den igen, va så inne i den att det bara tog mig 14 dagar att se alla 5 säsongerna.

Medlem

Skoja NetFlix !!! då piratar jag hellre

Skägg.
10 Chambers

Helsike. Såg precis finalen av Sharp Objects. Bäst i år? Lätt på samma obehagsnivå som första säsongen av True Detective.


signatur
Medlem

såg klart altered carbon på netflix häromdan.
mycket bra serie och kinnaman äger ju.
man blir inte så lite peppad på att spela cyberpunk efter den dock.

Skrivet av Devan:

Ducktales (2017) S1 8/10

Mycket rolig serie, tycker de gjorde de gamla ducktales rättvisa med skämt som passar bra in i detta årtionde, älskar intro sången så mycket att jag inte skippade den i nått avsnitt, om man skall klaga på något så är det animationerna som inte når upp till vissa andra animerade serier och fighting scenerna likså, de kunde varit bättre.

https://www.youtube.com/watch?v=bQvSYT_z4xE

Så jädra fult så jag kan inte ens titta på knattarnas fyrkantiga huvuden


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Releasehästryttare

Paradise PD 5/10

Från skaparna av Brickleberry kom ytterligare en vansinnigt vidrig serie, jag gillade Brickleberry men deras nya serie är för grafisk för min smak.

Releasehästryttare
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Så jädra fult så jag kan inte ens titta på knattarnas fyrkantiga huvuden

Bättre?

Medlem

Såg precis klart Stanger Things S2. Jävligt långsam de första 3 avsnitten men sen började den bli intressant.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Devan:

Paradise PD 5/10

Från skaparna av Brickleberry kom ytterligare en vansinnigt vidrig serie, jag gillade Brickleberry men deras nya serie är för grafisk för min smak.

https://www.youtube.com/watch?v=EWSIOBbzuSE

Jag och frugan kollade klart den igår och vi var åtminstonde väldigt nöjda 😜 Väldigt lik brickleberry så gillar man den serien är detta ett måste 😎

Medlem

@Devan @svampfan: Jag har bara sett ett avsnitt än så länge, och kan hålla med om att den är väldigt grafisk. Men jag gillade Brickleberry, så jag ska fortsätta kolla på denna i hopp om att den blir lika bra.

Medlem

såg i lördags klart La casa de Papel.
för den som inte sett denna spanska rånarserie på netflix så säger jag: Bot och bättring! se denne!
två säsonger, första på 13 avsnitt och andra klockar in på 9 avsnitt á 40 minuter isch.
Mycket mycket mycket bra! skulle faktiskt ge den 10/10 då den hela tiden överraskar och upprör (inte så att man blir arg eller så men den nyanserar läget för bankrånare på ett sätt jag inte sett tidigare).

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Helsike. Såg precis finalen av Sharp Objects. Bäst i år? Lätt på samma obehagsnivå som första säsongen av True Detective.

Satan då! Jag som precis avslutat HBO.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Sharp Objects. Fullständigt makalös serie på alla sätt och vis, ärligt talat en av de bästa serierna någonsin. Skådespelarna, manuset, TWISTEN, användandet av musik (framför allt sista sekvensen i avsnitt sju är fullständigt magiskt), miljön, karaktärerna. Enastående!

Nu ser jag säsong två av Ozark, som har börjat lovande.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Såg klart 8e säsongen av Modern Family då jag behövde något lättsamt att ha på när jag låg i feber i drygt en vecka.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Förutom den serier jag redan följer (The Wire, Boardwalk Empire, Patrick Melrose, Cloak & Dagger, Wayward Pines, Castle Rock, Ozark) ser jag även fram emot det här i höst: The Deuce säsong 2, My brilliant friend, Kidding, Camping, Maniac och Manifest. Puh!

Medlem

Såg precis klart Counterpart, en riktigt bra spion/sci-fi serie i en alternativ nutid.
J.K Simmons i högform i denna. (som vanligt)
https://www.imdb.com/title/tt4643084/

Medlem

Definiera såg klart; En avslutad serie som inte produceras mer eller serie där man har sett allt som finns till dagens datum?

Senaste serierna jag kollade klart var Doctor Who och The Walking Dead på Netflix respektive HBO. Överväger att kötta igenom Paradise PD, eller Dexter härnäst.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Jag och frun hittade serien HAPPY! på Netflix igår. En alkoholiserad fd polis som tillsammans med en tecknad enhörning ska hitta en flicka som kidnappats av "jultomten". Grym serie än så länge! Väldigt blodig dock men på ett sådär härligt sätt 😛

Medlem
Skrivet av svampfan:

Jag och frun hittade serien HAPPY! på Netflix igår. En alkoholiserad fd polis som tillsammans med en tecknad enhörning ska hitta en flicka som kidnappats av "jultomten". Grym serie än så länge! Väldigt blodig dock men på ett sådär härligt sätt 😛

Vi såg första tre avsnitten! Den är ju helt guld! Länge sedan man garvade på det sättet, särskilt i S01E02 när Happy gör sin min då snuten går bärsäkargång på sjukan. Måste kolla upp om det finns fler säsonger man kan försöka övertala netflix att köpa in


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Releasehästryttare
Skrivet av svampfan:

Jag och frun hittade serien HAPPY! på Netflix igår. En alkoholiserad fd polis som tillsammans med en tecknad enhörning ska hitta en flicka som kidnappats av "jultomten". Grym serie än så länge! Väldigt blodig dock men på ett sådär härligt sätt 😛

Skrivet av BurningMan:

Vi såg första tre avsnitten! Den är ju helt guld! Länge sedan man garvade på det sättet, särskilt i S01E02 när Happy gör sin min då snuten går bärsäkargång på sjukan. Måste kolla upp om det finns fler säsonger man kan försöka övertala netflix att köpa in

Happy släpptes ju för ett halvår sen!

Nästan så man kan tro att ni inte läst igenom hela tråden innan ni kommenterar ;P

Medlem
Skrivet av Devan:

Happy släpptes ju för ett halvår sen!

Nästan så man kan tro att ni inte läst igenom hela tråden innan ni kommenterar ;P

Jag kan ju bara tala för mig själv, men en längre list tråd hinner / orkar man kanske inte alltid läsa igenom. Hade dock ingen aning om att happy var så pass ny serie. Men min bedömning kvarstår; Den är lysande


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Releasehästryttare
Skrivet av BurningMan:

Jag kan ju bara tala för mig själv, men en längre list tråd hinner / orkar man kanske inte alltid läsa igenom. Hade dock ingen aning om att happy var så pass ny serie. Men min bedömning kvarstår; Den är lysande

Japp, gav ju själv s1 en 9/10, s2 borde komma i december

Releasehästryttare

Tom Clancys:Jack Ryan 8/10

Mycket bra spiondrama, rekommenderas till alla så länge ni inte är super trötta på "america saves the day" klyshan.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Eftersom jag varit sjuk plöjde jag 8 avsnitt av Altered Carbon igår, och såg precis klart de två sista. Tyckte den var bra, Kinnaman levererade och jag gillade verkligen världen de målade upp med ganska så små medel. Tycker oftast att Sci-Fi är som bäst när man bygger världen med få detaljer snarare än stora penslar. Favoritkaraktären är ändå Poe.

4 av 5 DHF stacks.

Poe var nog min favorit också, ironiskt med tanke på att han inte var med i boken.
Kan rekommendera böckerna, hård SciFi.

Tittade klart på Jack Ryan i helgen, riktigt bra om än lite same same när det gäller terroristserier.

Skriv svar