Förhandstitt – Generation Zero

Robot
Förhandstitt – Generation Zero

Bortom Stålenhag-debatten är det lätt att glömma: Generation Zero är ett spel också.

#avalanche-studios, #gamescom, #gamescom-2018, #generation-zero


Medlem

Tycker det ser mysigt ut, hoppas man kommer med på betan

MEG
Medlem

Visst är det detta spel som Simon Stålenhag har varit med och designa?


signatur

Death is only the beginning

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av MEG:

Visst är det detta spel som Simon Stålenhag har varit med och designa?

Läste någonstans (säkert svensk spelmedia) att han är CEO för hela Avalanche och utvecklar spelet på egen hand.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

MEG
Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Läste någonstans (säkert svensk spelmedia) att han är CEO för hela Avalanche och utvecklar spelet på egen hand.

vi kanske har läst samma artikel. Tror att det stod i samma artikel att han blivit tillfrågad av Valve att göra konceptbilder till ett kommande spel, men jag kanske minns fel.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Tycker det ser mysigt ut, hoppas man kommer med på betan

Är du seriös nu?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Läste någonstans (säkert svensk spelmedia) att han är CEO för hela Avalanche och utvecklar spelet på egen hand.

Ja, nu när Stålenhag är CEO för Avalanche så är det lite lustigt att de fortfarande inte erkänner att han varit inspirationskälla till spelet. Om man rullar en liten 80-tals inspirerad snöboll neför ett snötäckt berg kanske det blir en lavin längst ner.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Tycker det ser mysigt ut, hoppas man kommer med på betan

Grafiken är ju kantigare än en Volvo 240. Men visst, det behöver inte betyda någon, även om en del kan få svårt för det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är lite intresserad av spelet. När jag ser robotarna tänker jag lite på Scum.

Medlem

Får lite metal gear solid vibbar av mechen där, sjukt dålig stil av avalanche att inte ge hideo kojima kredd.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Är du seriös nu?

Ja.

Skrivet av conthox:

Grafiken är ju kantigare än en Volvo 240. Men visst, det behöver inte betyda någon, även om en del kan få svårt för det.

Om spelet är roligt att spela kan grafiken verkligen inte spela mindre roll, finns en hel del spel både snyggare och mycket fulare.

Ambassadör
Xbox

Stilen påminner om något, jag kan bara inte komma på vad...


signatur

Jump in.

Medlem

Säga vad man vill angående inspiration osv, men det ser jäääääkligt bra ut

Medlem

Det var ju kul att FZ kunde skriva något positivt om det här spelet.

Medlem

Behöver se mer av det men hittills är det riktigt lovande.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Antingen driver du med mig eller så har du inte läst artikeln du kommenterar.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Antingen driver du med mig eller så har du inte läst artikeln du kommenterar.

Kan du inte bara skriva vad du har för invändning mot hans inlägg istället?

Medlem

@Maysay: "Visst är det detta spel som Simon Stålenhag har varit med och designa?"

artikeln nämner flertalet gånger att det är uppenbart var den är inspirerad av och även Stålenhag nämns. Sen har det varit flertalet artiklar om just detta "sammanträffande" flertalet gånger här på fz.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

@Maysay: "Visst är det detta spel som Simon Stålenhag har varit med och designa?"

artikeln nämner flertalet gånger att det är uppenbart var den är inspirerad av och även Stålenhag nämns. Sen har det varit flertalet artiklar om just detta "sammanträffande" flertalet gånger här på fz.

Nu är det ju inte den kommentaren du citerat i ditt första inlägg, så därför undrar vi varför du klagar på en person är tycker spelet ser mysigt ut.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av Ankh:

@Maysay: "Visst är det detta spel som Simon Stålenhag har varit med och designa?"

artikeln nämner flertalet gånger att det är uppenbart var den är inspirerad av och även Stålenhag nämns. Sen har det varit flertalet artiklar om just detta "sammanträffande" flertalet gånger här på fz.

Men du citerade ju detta?

Skrivet av Fiddi:

Tycker det ser mysigt ut, hoppas man kommer med på betan

Medlem

Har Avalanche nyktrat till än och sagt att de låtit sig inspireras av Stålenhag?

eld
Medlem

Även den svenska miljön kan tros vara inspirerad av sverige, men det är ett sammaträffande!

Redaktör
Skrivet av X-TroNiC:

Det var ju kul att FZ kunde skriva något positivt om det här spelet.

Vi har skrivit det här, inget av det är negativt mot spelet. Vi har skrivit om affären Stålenhag mot Avalanche (om man ska ge den ett namn), och då har den förra fått mer utrymme. Av det enkla skälet att han talat men Avalanche varit tysta. Fast det är ju inte samma sak som att FZ inte skrivit positivt om spelet.


signatur
Medlem
Skrivet av Ankh:

Antingen driver du med mig eller så har du inte läst artikeln du kommenterar.

Vad vill du mig? Är du okej?

KoP
Medlem

Detta blir gött att lira med polarna. 👍

Medlem

Uppenbart att dem direkt tagit inspiration nästan kopierat Simon Stålenhag verk rakt av fjantigt av Avalance att inte medge detta.

Spelet ser roligt ut för övrigt, blir kul att följa vidare.

Medlem

Följer detta spelet för det verkar bli bra. Skiter fullständigt i om en vaktmästare på Avalanche sett en tavla med en robot. Sen tycker en massa Fz 14isar att Simon Stålenblabla ska bli president och Avalanche suger.
För ingen annan i hela världen gillar ju Robotar utom Simon.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Tror de flesta som vill spela spelet skiter i stålenhag😁

Medlem

Tycker personligen att robotar samt åttital är två av de allra högsta kultföreteelser som finns i populär-Sverige (och världen) så kan tycka att det finns en aningens chans till att de sammanfaller utan kopia-inspiration, men hur det än är med det så blir det spännande att se om det blir ett bra spel.

Medlem

musiken på slutet var en skrattretande stranger things ripoff också...

12
Skriv svar