Nu kan du ladda ned Definitive Edition-uppdateringen till Divinity: Original Sin 2

Robot
Nu kan du ladda ned Definitive Edition-uppdateringen till Divinity: Original Sin 2

Gratis för dig som redan äger spelet.

#dos2, #larian-studios


Medlem

Kanske ska ge det en tredje chans, älskade ettan men avskyr vad dom gjorde med armor/magic resistance systemet i tvåan.

Moderator | Testpilot
Skrivet av burkmopp:

Kanske ska ge det en tredje chans, älskade ettan men avskyr vad dom gjorde med armor/magic resistance systemet i tvåan.

Samma här. Det gör det riktigt svårt att köra ett blandat gäng karaktärer. Bästa är att köra en typ av skada så man kan ta sig igenom den snabbt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare

Bra, nu kanske de kan slänga upp kickstartern för 3an snart då!

Medlem

Har inväntat denna uppdatering flera månader, annars hade man börjat lira det för längesen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Citat:

Ett ypperligt tillfälle att dyka tillbaka in i spelet igen, låter det som

Vadå "igen", det blir för första gången!

Bra tajming på uppdateringen.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Kanske ska ge det en tredje chans, älskade ettan men avskyr vad dom gjorde med armor/magic resistance systemet i tvåan.

Har aldrig riktigt förstått varför folk har problem med det, själv har jag aldrig behövt tänka mer på det än något annat i spelet och det finns en logik i det om man nu ska motivera hur tunna kläder ska kunna ge något som helst skydd.

Avstängd

Jag visste att tvåan skulle få en "enhanced" version men någon höll inte med mig.

Medlem

Är så sjukt sugen på detta till pc


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Ahris:

Har aldrig riktigt förstått varför folk har problem med det, själv har jag aldrig behövt tänka mer på det än något annat i spelet och det finns en logik i det om man nu ska motivera hur tunna kläder ska kunna ge något som helst skydd.

Enkelt,

Jag möter motståndare med 40 armor och 40 magic resistance, jag har kanske 10 om jag har tur av den ena eller andra vilket i praktiken gör att större delen av mina verktyg inte gör nånting alls medans jag inte kan skydda mig i någon större grad mot vad motståndaren har.

I ettan kunde jag möta en motståndare med mycket högre värden, och flera utav motståndarna för den delen, genom att utnyttja mina verktyg smart från tur ett.

Jag föredrar helt enkelt starkt att mres/def drar ner på motsvarande skadetyp istället för att fullständigt neka både skada men framförallt all form av CC.

Och även om man nu vinner mot dessa motståndare med dessa galna värden så visar det sig oftast att dom inte bär något pansar alls. ???

TL DR: Jag tycker det tar bort allt det kreativa som gjorde det första spelet så väldigt skoj.

Medlem

Blir en omgång till i helgen tillsammans med frugan. Jävla bra spel!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Då måste jag alltså klara ut min nuvarande save (är i Arx) innan jag uppdaterar? Antar att denna uppdatering inte sker automatiskt då, hade varit lite olyckligt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ahris:

Har aldrig riktigt förstått varför folk har problem med det, själv har jag aldrig behövt tänka mer på det än något annat i spelet och det finns en logik i det om man nu ska motivera hur tunna kläder ska kunna ge något som helst skydd.

Problemet är att man i många fall blir tvingad att använda en typ av skada för att vara effektiv. Det går givetvis att spela med ett blandat gäng karaktärer men om du vill ta dig igenom deras skydd på bästa sätt är det lättast att använda ett party som bara gör physical eller magic damage.

Blandar du för mycket så kommer du hamna i situationer där du inte gör tillräckligt mycket skada för att bara två stycken kan göra physical skada och har då två karaktärer som inte tillför mycket alls. Gentemot första spelet när allihopa kunde slå på samma fiende och göra skada.

Tanken är ju god och många tänker ju då att man ska sprida ut sitt gäng och låta alla mages kasta spells på de som har lite magic armor, men det funkar inte så bra i praktiken som man vill, iaf i jämförelse med hur fritt första spelet var. Det här förstör också hur man använder CC, då du inte kan frysa någon, får dem att ramla, elda upp eller annat om de har Magic armor kvar.

Allt det här fortsätter sedan på dina egna karaktärer när man har mycket armor, men bara åt en vis typ av skada och således får pisk av en annan typ av skada. I viss mån skulle man ju kunna säga det inte är annorlunda än att ha olika resistens andra spel men igen så funkar det dåligt, är svårt att spela runt och är totalt annorlunda från första spelet.

Och precis som @burkmopp är inne på så föredrar jag också att man faktiskt alltid gör skada på något sätt istället för att slå på något skyddsvärde först.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Att ettan blev bättre (ett mästerverk t.om.) efter enhanced förstår jag men tvåan krävde bara några nedladdade moddar för att gå från mästerverk till nästan perfekt. Denna uppgradering var jag inte beredd på med andra ord.

Viktig fråga dock - Får man äntligen en chans att adoptera den stackars björnungen? :'(

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Kanske ska ge det en tredje chans, älskade ettan men avskyr vad dom gjorde med armor/magic resistance systemet i tvåan.

Jag gillade inte heller det. Det finns dock bra moddar där ute som rådde bot på det

ELF
Medlem

Klickade på länken till Reddit tråden. De har ju bakat in båda versionerna i samma installer av någon anledning..... FACEPALM

Hur kan spelet bara ligga på 22 GB om det nu stämmer? Installationsfilerna ligger ju på 45 GB.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Gen
Medlem

Vad säger ni, ska man köra 1an innan man kör 2an?

Btw, ska man ladda ner spelet på Steam så ber det om 55GB ledigt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av androsynth:

Jag gillade inte heller det. Det finns dock bra moddar där ute som rådde bot på det

Vad är det för moddar och hur funkar det?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gen:

Vad säger ni, ska man köra 1an innan man kör 2an?

Btw, ska man ladda ner spelet på Steam så ber det om 55GB ledigt.

Du kan börja med vilken du vill. Handlingen fortsätter inte från första till andra (mest bara referenser). Enda problemet man kan stöta på om du börjar med andra är ju när man går tillbaka till gamla spel och så finns inte alla features man är van med i det nyare spelet.

2an är bättre i helhet i mitt tycke så har man inte mycket tid och bara kan välja en så skulle jag säga tvåan är det bästa valet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kommer "lira om" 2:an i höst. Jag tog ett uppehåll när jag hade kommit säker 80% och sen dess är sparfilerna borta. Formateradenämligen om och dom var tydligen inte i något moln då jag hade rensat kanske. Det gör dock inget. Detta spel är ett av dom bästa jag lirat senaste åren.
Bara musiken och stämningen i sig är så sjukt najs att det inte går att beskriva.

Gen
Medlem
Medlem
Skrivet av Gen:

Vad säger ni, ska man köra 1an innan man kör 2an?

Btw, ska man ladda ner spelet på Steam så ber det om 55GB ledigt.

Det behövs inte, de har ganska lite gemensamt storymässigt mer än några mindre anekdoter.

Gen
Medlem
Skrivet av Ahris:

Det behövs inte, de har ganska lite gemensamt storymässigt mer än några mindre anekdoter.

Läst att 2an är svårare och de val man gör i början med stats samt om man hittar armor eller inte avgör om spelet blir spelbart eller ej. Sen måste man tydligen välja CC spells samt armor spells för att inte bli konstant slaktad. Allt detta fick jag från en video och det känns underligt att spelet baseras på cookie cutter builds, är det verkligen så?

1
Skriv svar