"Robot"-vit Xbox Elite-kontroll kommer i höst

Robot
"Robot"-vit Xbox Elite-kontroll kommer i höst

Men var är alla nya features?


Medlem

Snygg var den ju iallafall. Kan jag köpa vitt så gör jag, men har den vanliga vita kontrollen å lägger inte denna summan pengar på en kontroll.

Medlem

Känns som att Microsoft sparar Elite V2 till Scarlett.

Medlem

Meh... När ska de ta itu med alla kvalitetsproblem? Vägrar köpa en tredje kontroll (för 1500 sek!) som kommer gå sönder inom 6 månader.

Medlem

Köpte v1 och är underbar men , som många rapporterat vid normal användning så släpper gummit på ena sidan av kontrollern efter ett år.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Ambassadör
Xbox

Nej det här är inte v2. Det är en reskin av v1 för att passa till den nya vita Xbox One X som bundlas med Battlefield V och/eller Fallout 76 i höst.


signatur

Jump in.

Medlem

Förstår inte att de ens släpper den i annan färg utan att ta itu med alla kvalitetsproblem. Ingen bra reklam för Microsoft.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Ambassadör
Xbox

@jonis: Som global megacorp så är Microsoft nog kapabla till att göra fler saker samtidigt Det här är en reskin för att passa ihop med den den nya vita Xbox One X, enkelt. V2 är förmodligen under utveckling samtidigt på en helt annan avdelning.

Vad det gäller Elite-kontrollernas kvalitet så verkar det variera, precis som med de vanliga kontrollerna. Jag personligen har aldrig haft en trasig kontroll... Min allra äldsta har blivit trött, men det är ju normalt slitage efter så många år. Jag har 5 stycken vanliga och en Elite, ingen är trasig. Mina 360-kontroller är hela de också. Men sen slänger jag dem inte i golv/vägg heller


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne Tror ingen av oss som haft problem slänger våra kontroller i golv/vägg heller. Då skulle vi nog kunna använda en pausad hjärncell till att räkna ut varför kontrollern plötsligt inte beter sig normalt.

Självklart kan ett stort företag som Microsoft pyssla med många saker samtidigt. Men Elitekontrollern är deras premiumobjekt. Den blir därför synonym med vad Microsoft definierar som "kvalitet", och i nuläget är den allt annat än just det.

Man kan ha tur och få en som håller för vad som helst. Jag har kvar mina joysticks och gamepads hela vägen tillbaka till första konsollen/Amigan i början av 80-talet och de funkar prima än idag. Mina X360-kontrollers, från samma företag, har än idag (trots seriöst användande) knappt någon "drift" alls i tum-spakarna. Detta handlar inte om handhavande, det handlar om slarv i designstadiet av Elitekontrollerns interiör.

Tillräckligt många har haft _identiska_ problem för att Microsoft inte ska kunna känna till detta, och det jag menar är att det knappast blir bra reklam för företaget om de nu släpper sin "premiumspak" i ny färg och låtsas som ingenting. Det borde kommit en V2 istället, och visst får de gärna passa på att släppa en vit version av densamme för att bundlas med något specifikt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Ambassadör
Xbox

@jonis: Absolut, ingen hade varit gladare än jag om det kommit en v2 i stället! Den behövs uppdateras helt klart. Man kan inte ha så stor variation i kvalitet mellan exemplaren som det verkar vara och dessutom saknar den lite funktioner som den nya versionen av standardkontrollen har. Så ja, ge oss en v2 nu!

Min kommentar om slänga i golv/vägg var inte riktad till dig specifikt, endast baserat på egen observation av omgivning, så är det inte helt ovanligt med rätt grov misshandel av kontroller bland många användare som betraktar det som normalt... Kan ju bara spekulera i hur varsamma folk egentligen (inte) är med sina grejer.

Hursomhelst, det är dags för en v2 och jag hoppas den kommer snart.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne Håller med till fullo!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Avstängd

Sämsta kontrollern någonsin (och då har jag haft säkert 20-25 olika genom åren!). Brilliant idé att sätta dit skiten med magneter.. lol.. allting på eländet sitter ju löst, räcker med att titta på den så flyger det bort någon bit som man får leta efter.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Sämsta kontrollern någonsin (och då har jag haft säkert 20-25 olika genom åren!). Brilliant idé att sätta dit skiten med magneter.. lol.. allting på eländet sitter ju löst, räcker med att titta på den så flyger det bort någon bit som man får leta efter.

Om det var kvalitetsmässigt du syftade på så hade jag kunnat hålla med dig, men att det är ett problem med magnetinfästningen känner jag inte igen alls.

Min kontroll blev dålig efter ett halvår sparsamt användande. Vill ha en ny, men väntar in v2. Gärna med samma magnetiska spakar. 😉

1
Skriv svar