Eidos Montreal visar upp ray tracing med Geforce RTX i Shadow of the Tomb Raider

Robot
Eidos Montreal visar upp ray tracing med Geforce RTX i Shadow of the Tomb Raider

Samt flera andra teknologier som används i PC-versionen av spelet. SweClockers-Emil är i extas!

#geforce-rtx, #rej-trejsing, #shadow-of-the-tomb-raider


Gnällkuk

Märkligt att alla scener var 30fps utom en, var det ray tracing på allt utom scenen där hon simmar? :> Ser ju snyggt ut, men att spela i 1080p är en no-go för mig, oavsett hur snyggt det är. Framför allt är det knappast värt det med 14k+ för ett Ti-kort på vad som verkar vara en högst medioker uppgradering från mitt nuvarande.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Publicerades den 20 aug. 2018
Samma trailer som visades upp på Nvidia live streamen för 10 dagar sedan. Sen så släpps väl inte RTX korten före spelet släpps så då saknar det lite betydelse om den har stöd för det om man vill vara först med att spela spelet... eller blir det 2 recensioner då?
En 2 dagar trailer här:

Medlem

Såg såklart bra ut, blir intressant att se hur stabilt RTX-korten kör det på höga inställningar.

Medlem

Bara jag som tycker scenen där hon simmar med eld/lava (vad det nu är) under till, ser mer ut som hon simmar i luften än i vatten?

Medlem

20-30fps YEEEEEEEEEEEEEYYYYYYYYYYY

Medlem

Hh, nu får inte alla som inte har råd eller lust att köpa rtx-kort få avundsjuka spel och spy över ny teknik


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av deezel:

Bara jag som tycker scenen där hon simmar med eld/lava (vad det nu är) under till, ser mer ut som hon simmar i luften än i vatten?

Nej, jag tänkte först att det var något "no gravity room" men sen ser man ju att sten faller ner.

KoP
Medlem

Pff.. realtids ray tracing har man ju sett i div. Amiga demos under 90-talet. Kom med något nytt.

Medlem
Skrivet av KoP:

Pff.. realtids ray tracing har man ju sett i div. Amiga demos under 90-talet. Kom med något nytt.

De ända jag mins var 3D Studio MAX och att man satt och väntade X antal timmar för att de skulle bli färdigt med en bild, tider det

Medlem

Bra video FZ men...
- Ralph Lauren-killen hör man bra men Dressman (till höger ((min höger)) har lite lägre ljud.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

De verkar ha gjort en hybrid för att dem utan 2080/framtida kort ska få lite snyggt oxo.
(Raytracing skulle ju göra slut med HBAO o andra pasé-trix enligt läderkillen från nVidia)
(Även Buzz-orden CHS (shadow falloff) och SSCS (enhanc surf defenition) borde ju raytrace o tessell klara ta hand om).

Skrivet av deezel:

Bara jag som tycker scenen där hon simmar med eld/lava (vad det nu är) under till, ser mer ut som hon simmar i luften än i vatten?

Skrivet av DAoG:

Nej, jag tänkte först att det var något "no gravity room" men sen ser man ju att sten faller ner.

Ja det är då luft, för det finns rök, de verkar vara "high tech-low gravity rum" stenarna faller sakta, pelaren utanför längre fram faller normalt.
(men hur hon lyckas simma fort i luft är en annan gåta ^^.. äh.. "magiskt-maya rum").


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Gen
Medlem
Skrivet av neocon:

20-30 fps med ray tracing är jävligt imponerande! En ny era inom spelgrafik inleds nu. Det är klart jag vill kunna ha ray tracing i tillräckligt hög fps för att min 144 Hz-skärm ska nyttjas fullt ut men det är bara att ha tålamod.

Kanske det men det motiverar verkligen inte ett grafikkort för 15k. Som sagt, det är coolt med ny teknologi och är säker på att 3080Ti kommer att lösa det ännu bättre men 20-30fps är ju bajs, RayTracing eller inte. Rå prestanda är verkligen superviktigt här då få lär köpa RTX bara för RayTracing och eftersom 2080Ti nästan kostar som två 1080Ti kostade vid launch vill man ju ha riktigt hög prestanda för pengarna.

Medlem

Synd att inte raytracing hjälper mot värdelös level design och hjärndöda pussel som präglat de två föregångarna.

Medlem

Kan redan se det framför mig, folk sitter med sina 2080Ti om 1år och gråter när de nya korten kommer som presterar med RayTracing ännu bättre, och kanske även kostar mindre :P. Tyvärr kommer man vara en utav dom som gråter. Har en känsla av att dessa första RTX kort kommer bli ointressanta om mindre än ett år :P.

1
Skriv svar