Battlefield V försenas

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Hmm, DICE grundades 1992 inte 1942.

Okej, BF1942 var inte deras första spel, men det var där den större sagan började.

Medlem

Har spelat sedan BF1942 tycker inte att det har blivit sämre med tiden. Visst allt har inte varit bra, ta Hardline som ex.
Spelade andra vändan av alfan och måste säga jag är inte hypad men tror på spelet.
Jag har ganska höga förväntningar på Betan som kommer om någon vecka.

Men om jag ska forma någon form av teori om varför så de skjuter på datumet så tror jag en anledning beror på server problem. Titta på Jackfrags video från gamescom och hur vissa lik hänger i luften som kasperdockor.
En annan som gjort beslutet ENKLARE att ta är nog att BF5 låg inklämd mellan två andra spel.
Sedan hoppas jag personligen på att de kan optimera spelet mera och sänka mini kraven på hårdvaran.
Min burk med i5 6600k hade det jobbigt att leverera till mitt GTX1070 som bara låg på 60-70 %
Inget vetenskapligt men då spelade jag på medium till high grafik

Medlem

Först kommer inte Battle Royale finnas vid release och nu detta? Bara jag som får känslan av att allt inte står rätt till på kontoret, och de stressar fram saker som fan just nu?

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Det köper jag absolut,
Men för oss som hängt med i svängarna och följt dice’s utveckling sedan 1942 så blir det lite svidande för ögonen att läsa om hur folk spekulerar till höger och vänster om optimering och extra utvecklingstid som skäl till ”förseningen”.
Dice stod en gång i tiden på den högsta av pedistaler, idag är de bara en mager ko som i bästa fall kan producera Sur mjölk, tyvärr.

Fast BF1 är ju enligt såväl gemene man som mig rätt awesome än till dags datum och du spekulerar ju åt andra hållet jämfört med de som spekulerat om mjukvarufunktionen? Inom utveckling och försening brukar det vara ett antal olika saker som skaver och det kan absolut vara en mix av alla möjliga saker som inte är bundet till mjukvaran.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Först kommer inte Battle Royale finnas vid release och nu detta? Bara jag som får känslan av att allt inte står rätt till på kontoret, och de stressar fram saker som fan just nu?

Tror snarare tvärtom, flera nyheter gällande BF5 har den senaste tiden handlat om saker som inte kommer vara med vid lansering vilket har fått folk att säga ifrån. Detta kan också var en av anledningarna att man vill få med fler saker vid release istället för att släppa dem senare. Sen så kommer det många nya features i detta spel jämfört med tidigare spel så man kanske väntar sig mer rapporterade buggar och problem under betan som behöver fixas.
Så det finns ingenting negativt med en försening egentligen.

Medlem

Snyggt att det fortfarande står 19 oktober som släppdatum för BFV på Origin. Kanske kan vara skoj för de som inte vet om förseningen att se vid köp.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Tror snarare tvärtom, flera nyheter gällande BF5 har den senaste tiden handlat om saker som inte kommer vara med vid lansering vilket har fått folk att säga ifrån. Detta kan också var en av anledningarna att man vill få med fler saker vid release istället för att släppa dem senare. Sen så kommer det många nya features i detta spel jämfört med tidigare spel så man kanske väntar sig mer rapporterade buggar och problem under betan som behöver fixas.
Så det finns ingenting negativt med en försening egentligen.

Dessa sakerna du pratar om kommer inte på release även fast de skjutit fram det, så det du säger stämmer inte.

Medlem
Skrivet av sCaz:

Fast BF1 är ju enligt såväl gemene man som mig rätt awesome än till dags datum och du spekulerar ju åt andra hållet jämfört med de som spekulerat om mjukvarufunktionen? Inom utveckling och försening brukar det vara ett antal olika saker som skaver och det kan absolut vara en mix av alla möjliga saker som inte är bundet till mjukvaran.

Från bäst till sämst:

BF2
BFBC2
BF3
BF4
BF1
BFV?

Alla är inte med, men du ser ett tydligt mönster, eller hur?

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Från bäst till sämst:

BF2
BFBC2
BF3
BF4
BF1
BFV?

Alla är inte med, men du ser ett tydligt mönster, eller hur?

Fattar inte varför alla tycker BC2 är så jävla bra. Det hade ju fan bruten hitbox i över ett år. Skulle ranka BF4>BF3>BC2.
Anledningen till att jag rankar BF4 högre än 3 är för att jag hade fan fler tekniska problem med 3an och tycker 4an är nog ett av dom bästa när det kommer till känsla, innehåll och ren kvalité (efter det blev patchat tillräckligt ofc). Gillade verkligen BC 2 men tyckte helt enkelt att 3/4 var roligare att spela och föredrar lite mer realistisk känsla (det behöver inte vara sim men BC 2 föll för mycket på arkad sidan för mig).

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Från bäst till sämst:

BF2
BFBC2
BF3
BF4
BF1
BFV?

Alla är inte med, men du ser ett tydligt mönster, eller hur?

Jo fast så ser ju inte min eller de jag känners lista ut.

12
Skriv svar