Battlefield V försenas

Robot
Battlefield V försenas

EA annonserar ett nytt releasedatum utan att nämna ordet "försening"

#battlefield-v, #dice, #nyhetstips, #releasehästen


Medlem

Bra ursäkt för försening. Gör det så bra som möjligt innan det släppts.
Vad är källan för nyheten förresten, såg ingen länk.

Edit: Hittade!
https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-5/news/an-up...

Medlem

Rimlig ursäkt till varför man skjuter upp det. Sånt gillar jag


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Rimlig ursäkt till varför man skjuter upp det. Sånt gillar jag

Frågan är om de är hela sanningen

Medlem

Den verkliga anledningen är nog att man inte vill klämmas in mellan COD och Red dead redemption, men om det betyder att jag får ett stabilare och bättre spel från start så är det välkommet

Ambassadör
Xbox

Förmodar att det snarare beror på att BFV blev strypt mellan RDR2 och CoD. Jobbigt läge när man är den som måste flytta på sig...svider nog lite i EAgot.

Det ger ju mig personligen lite mer tid med Battlefield 1 med folk på servrarna dock. Plockade upp det snorbilligt på rea nu med gratis DLC. Tja, 60 kr är det ju värt. Men automatvapen-bonanza och trimmade tanks i WW1-miljö var väl inte riktigt min grej. Det är dock ganska kul som MP-förströelse en stund!


signatur

Jump in.

Medlem

Skulle vilja veta vad som gör att spelet bli försenad, är de nånting som de har upptäckt i spelet som inte ska vara där?


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Skulle lika gärna kunna handla om ett skin-system i rosa färger som prompt måste vara på plats i tid eller något annat halvsvinigt sätt att tjäna kosing på. Förmodligen är det bara de övriga storspelen som stjäl all uppmärksamhet i Oktober och då passar de på att optimera vidare och få sig mindre ny konkurrens vid release.

Medlem
Bara bra, för mycket bra spel som släpps nu, hinner inte med

Dom tweaker nog RTX grejerna..

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Skulle vilja veta vad som gör att spelet bli försenad, är de nånting som de har upptäckt i spelet som inte ska vara där?

Dåliga preorder-siffror. Dåligt releasedatum, ihop med en massa andra storspel, som fått rejält mycket större antal förhandsbokningar.

Ganska smart att flytta fram för att undvika en katastrof-release och ev lite positivitet från spelarna för att man vill slipa på spelet.

Skulle gissa att det är 100%försäljningstaktik. Man vill inte göra två releaser som battlefront2 irad.. Det gör ont i plånboken t.om hos EA.

Gnällkuk

Som andra sagt så är det garanterat en kombination av personers svala intresse för spelet i kombination med CoD och RDR2 som gör att man väljer att skjuta på det. Kan inte påminna mig att någon uttalat sig väldigt positivt om spelet, vare sig jorunalister eller youtubers.

Det är snyggt, helt okey ww2-shooter - men det finns liksom inget där som lockar eller står ut. En singleplayer-kampanj med RTX 2080Ti hade säkert varit bra underhållning, men i övrigt? Njae... när det kommer till multiplayer-delen är inte grafik lika viktigt.

Det är nog bra att de skjuter upp spelet, men jag tvivlar starkt på att det kommer gå. Spelet känns så fantasilöst på något sätt. Förutom Narvik-banan så känns mycket av det man sett mest som reskins av gamla banor. Utöver det är det mer som en stor expansion av BF1 med lite upphottad grafik.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Troligtvis är det implementationen av Raytracing som är för dålig.

Medlem

Om det nu är så att optimering är anledningen till förseningen, så är det ju bra att EA insett att en försenad release på ett välfungerande spel är värt mer än ett tidigt men trasigt spel.

Gnällkuk
Skrivet av ebackman2:

Dåliga preorder-siffror. Dåligt releasedatum, ihop med en massa andra storspel, som fått rejält mycket större antal förhandsbokningar.

Ganska smart att flytta fram för att undvika en katastrof-release och ev lite positivitet från spelarna för att man vill slipa på spelet.

Skulle gissa att det är 100%försäljningstaktik. Man vill inte göra två releaser som battlefront2 irad.. Det gör ont i plånboken t.om hos EA.

Battlefront 2 hade ju inget med det att göra varför det sålde skräp. Däremot slaktade man ju både studio och spel med det där mechwarrior-spelet som jag tom lyckats glömma bort vad det heter nu...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Känner mig otroligt mätt på battlefield. Hoppas dice börjar utveckla lite nya grejor snart...

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Skulle vilja veta vad som gör att spelet bli försenad, är de nånting som de har upptäckt i spelet som inte ska vara där?

Man har upptäckt att personer som spelade betan gick spårlöst upp i rök, det var bara en stol kvar framför skärmen.
Så det kan nog vara säkrast att dom fixar till detta, annars kommer servrarna till slut vara helt tomma.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

@tricky: Titanfall 2.

Personligen tänker jag följa EA's genuscertifierade råd och inte köpa spelet.


signatur

I drank what?

Medlem

Fan, får vänta längre med att inte köpa det då...

Medlem

Helt rätt, Dice! Gör det bra från början.

Gen
Medlem

Dåligt med förbokningar pga att folk föredrar CoD och/eller RDR2?
Kass RTX implementation (knappt 1080p/60fps)?
De förväntar sig enorm feedback från betan och behöver tid att verkligen lösa alla problem innan launch?

Gnällkuk
Skrivet av Mirage:

@tricky: Titanfall 2.

Personligen tänker jag följa EA's genuscertifierade råd och inte köpa spelet.

Tack, så var det ja! Jag avvaktar tills betan åtminstone, troligtvis längre än så. Men vi får se, är ett tag kvar tills release.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av DJ-SAAB:

Skulle vilja veta vad som gör att spelet bli försenad, är de nånting som de har upptäckt i spelet som inte ska vara där?

Japp, det saknades flera day-1 DLC.

Medlem

Haha, efter ha läst kommentarerna får man funderinger kring hur vissa tänker, EA/Dice KAN inte göra rätt hur de än försöker så är det fel enligt alla insatta..

Jag fattar ärligt inte hur vissa orkar hålla på och spy galla över det DICE försöker göra (ett spel). Detta forum är väl rätt lungt i förhållande till många andra dock.

Medlem

Har inget med utvecklig eller optimering eller liknande som vissa nissar i tråden hoppas på.
Ett rent strategiskt beslut i hopp om att undvika flopp.
November är helt enkelt en bättre månad med färre spelsläpp.
Nej, dice tappade magin nånstans efter bc2 och definitivt efter släppet av bf3 (båda var bra)
Med bf4 började det gå utför. Alla kreativa själar lämnade skeppet och kvar är bara en alldeles för stor maskin som inte klarar producera det folket önskar.
Skräp!

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Haha, efter ha läst kommentarerna får man funderinger kring hur vissa tänker, EA/Dice KAN inte göra rätt hur de än försöker så är det fel enligt alla insatta..

Jag fattar ärligt inte hur vissa orkar hålla på och spy galla över det DICE försöker göra (ett spel). Detta forum är väl rätt lungt i förhållande till många andra dock.

Dice försöker inte göra spel.
De försöker tjäna pengar på ett befintligt koncept, och lyckas med bedriften att göra varje ny produkt sämre än föregångaren.
DET är sanningen.

Medlem

@Patrik1975: Okej, du får ursäkta mig för att jag inte tar åt mig av sanningen när den kastas i ansiktet på mig i ett forum dock

Medlem
Skrivet av TheConsul:

@Patrik1975: Okej, du får ursäkta mig för att jag inte tar åt mig av sanningen när den kastas i ansiktet på mig i ett forum dock

Det köper jag absolut,
Men för oss som hängt med i svängarna och följt dice’s utveckling sedan 1942 så blir det lite svidande för ögonen att läsa om hur folk spekulerar till höger och vänster om optimering och extra utvecklingstid som skäl till ”förseningen”.
Dice stod en gång i tiden på den högsta av pedistaler, idag är de bara en mager ko som i bästa fall kan producera Sur mjölk, tyvärr.

Medlem

När Rockstar släpper spel så flyttar ALLA på sig. Sen om dem vill komma med alla möjliga ursäkter och påhitt...so be it.

Men vi vet att det är RDR2...inget annat.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Har inte spelat ett BF spel vid release som inte behövde mycket mer buggtestning än det fick så kan knappast klaga på detta även om huvudsyftet är att undvika RDR2 och CoD.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Det köper jag absolut,
Men för oss som hängt med i svängarna och följt dice’s utveckling sedan 1942 så blir det lite svidande för ögonen att läsa om hur folk spekulerar till höger och vänster om optimering och extra utvecklingstid som skäl till ”förseningen”.
Dice stod en gång i tiden på den högsta av pedistaler, idag är de bara en mager ko som i bästa fall kan producera Sur mjölk, tyvärr.

Hmm, DICE grundades 1992 inte 1942.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

12
Skriv svar