Mannen som hade 14 år av datorspelande att ta igen

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Tycker det är trist att folk rekommendererar Witcher 3, när witcher 1 är det bästa i serien imo.

Och det är ju ganska självklart att att börja med 1an, annars är det som se sagan om ringen 3 först.

Jag har också alltid hört att 1an är bästa i serien, har inte spelat något av de än dock (shame on me?).

Om det bara är pc du ska spela på missar du ju Halo men det är gott om rekommendationer här i tråden redan så jag avstår då det mesta är redan sagt.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Avstängd

Läste inte alla svaren men väldiht månha skriver spel som finns på konsol. Typ witcher 3 fallout 4 mm. Även shoters som doom osv. Spel som jag hellre spelar på consol än Dator faktiskt. Å då har jag tillgång till både.
Ja skulle säga blizzards strategispel.. och typ spel som pillars of eternety.
De mesta annat tycker jag är bäst på consol

Medlem

Ms röj och harpan

Medlem

Börja med Skyrim.

Medlem

Crysis
GTA 5
Doom 2016
Starcraft II
Minecraft
Company of Heroes Tales of Valor
F1 2017
Dirt 2 & 3
Project Cars 1 & 2
Track Mania Stadium
Halo 3 & 5
CoD MW2
Star Trek Online
Sim City 4
Battlefield 3

Medlem

The Witcher 3, Doom, Arma III, Total War-serien för att nämna några.

Skippa all skit såsom Dota, LoL och liknande.

MEG
Medlem

Minröj


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Det var ett tag sedan som man satt och spelade mycket (i längre sträck), men av de spel jag spelat ganska mycket genom åren och som är hyffsat nya är väl:

RTS: Company of Heroes 1 & 2 (mest 1:an), Galactic Civilization III, Stellaris
RPG: Skyrim, Grim Dawn
MMORPG: Lord of the Rings: Online, Elder Scrolls: Online
Simulator: Euro Truck Simulator 2, The Hunter (Classic)
Sandbox/Sim: Banished, Cities: Skylines
Open world/Shooter: FarCry 4, FarCry 5
Battle Royale: PUGB
FPS/Tactical Shooter: Rainbow Six: Siege

// Edit: Hur kunde jag glömma Rainbow Six: Siege


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

The Witcher 3 (Spela gärna igenom de andra två innan, helt klart värt det!)
Doom 2016
Squad
Arma 3
Battlefield Bad Company 2
Battlefield 3
Battlefield 4
GTA IV
GTA V
Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider
Elder Scrolls V: Skyrim
Fallout 4

bioshock infinite när du klrat det sätt dig och fundera länge på va du spelat..mindfucked delux


signatur

New life, New hope

Medlem
hmm

Wolfenstein 2 - häftigt fps.
Subnautica - survival i en värld utan fastland, Unikt.
Prison Architect - simulation strategi
Cities Skylines - bästa stadsbyggarspelet idag och sedan länge
Wasteland - strategi rpg tror jag, bra iaf.
XCOM 2 - klassiker.
Grim Dawn - modern diabloklon.
Fallout 4 - fps, rpg, bygga skit.
Left 4 Dead 2 - skitkul coop.
They are billions - strategi av klassisk sort.
GTA 5 - uppenbar.
Skyrim - också uppenbar om man gillar den sorten.

Minecraft - Terraria - Banished.
Rocket league och League of legends.

Spelserier lr fler än 2:
Diablo 1-3
Borderlands 1-2
Civilization - dom senaste lr Den senaste är bäst
Total War - finns massa olika, alla ganska lika varandra.
Torchlight 1-2
Portal 1-2
Half-life 1-2
Crysis 1-3

Är väl det jag kommer på lite snabbt sådär


signatur

//monster

Inaktiv
Medlem

FPS: Battlefield 4,1 och kommande 5an. Rainbow six siege och pubg.
Äventyr: Dying light samt kommande dying light 2, Resident evil 7 och metal gear solid phantom pain. Där har du några att kolla in

Medlem

Missa absolut inte Syberia 1 och 2.

Medlem

Mafia 1 & 2 (Rör inte trean med tång).


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Tycker det är trist att folk rekommendererar Witcher 3, när witcher 1 är det bästa i serien imo.

Och det är ju ganska självklart att att börja med 1an, annars är det som se sagan om ringen 3 först.

Vilket tryhard svar, även om det kanske är det bästa spelet i serien enligt dig så är det INTE detta man vill testa spela på sin nybyggda speldator.

Medlem

Strategi: Hearts of Iron IV (med DLCs), senaste installationerna av CIV, Tropico-serien

RPG: Pillars of Eternity II (jag gillade det mer än ettan och det fungerar ganska fint att hoppa in i andra), Dragon Age Origins, Dragon Age Inquisition (Inquisition har fått så mycket skit, men jag tycker att det var helt underbart fantastiskt), Witcher 3, Fallout New Vegas.

FPS: Senaste installationerna av Wolfenstein.

Äventyrsspel: Wolf among us (<3), Machinarium (mer av ett pusselspel).

Ambassadör
Xbox

På PC spelar jag i stort sett bara strategispel nuförtiden så mina rekommendationer blir i den genren:

Europa Universalis IV
Hearts of Iron IV
Crusader Kings II
Victoria II
Civilization V


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr

Känns som att det har tipsats så det räcker och blir över.

Men visst, slår till på ett som ingen annan verkar ha tipsat om; Dominions 5. Det är inte ett spel för alla, men fantastiskt om man hör till målgruppen. Ett strategispel i fantasysetting med oöverträffat (?) taktiskt djup. Påminner i grunden lite om Total War-spelen i det att det finns två delar; en strategisk kampanjkarta och taktiska strider. Med det sagt så finns det här 80+ unika faktioner att välja på, tusentals spells och snudd på oändligt antal taktiska och strategiska möjligheter. De flesta faktionerna är inspirerade av diverse mytologi - däribland vår nordiska - men även en hel del andra inslag förekommer.

Nackdelen är att spelet ser ut som en påse skit (trots att det släpptes 2017) och har ett överlag segt UI som tar tid att lära sig.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Tycker det är trist att folk rekommendererar Witcher 3, när witcher 1 är det bästa i serien imo.

Och det är ju ganska självklart att att börja med 1an, annars är det som se sagan om ringen 3 först.

Du har säkert rätt, men jag tror att det är fler som känner samma sak med det som jag känner med t ex Morrowind kontra Skyrim eller FarCry 2 vs FC4&5. Även om det är/var bättre när det kom, i alla fall story-mässigt, så är det inte samma sak att spela det idag. I alla fall inte efter att ha spelat de nyare spelen i serien och är van vid de nya funktionerna och gameplay som inte finns i de äldre spelen. Jag försökte verkligen komma in i Morrowind, men det var hela tiden saker som gjorde att jag kom av mig och sedan drog jag igång Skyrim igen istället...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Då du har spelat på konsoller så är nog inte vanliga mainstream spel dom roligaste att rekomendera utan framförallt pc exklusiva spel.

Total war- en väldigt unik strategispelserie som blandar grand strategy med rts, man bygger upp ett rike på en karta men vid strider så kan man styra soldaterna själv genom riktigt snygga och imponerande strider. Total war har nästan alltid utspelat sig i historiska miljöer, medeltiden, romartiden osv. Men det finns också två spel som är i warhammer universumet.

Hearts of iron- Här har vi ett spel om man är verkligen ute efter något djupt. Ett grand strategy som helt utspelar sig på en karta. Du styr en nation kring tiden runt andra världskriget, du kan antingen se historia spelas ut framför dig eller försöka ändra historian. Vill du spela ett sverige som går in i kriget på Tysklands sida så kan du det tex. Eller varför inte göra nazityskland kommunistiskt.

Arma 3- Taktisk shooter i 1st eller 3rd person. Arma är i princip en militär sandlåda där communityt står för större delen av spelupplevelsen. Vill du spela rejält taktiskt med militära taktiker eller bara röja så finns det ett spelläge för dig.

counter strike- Jag antar att du har hört talas om counter strike, men ja det spelas fortfarande. Även om det nu heter counter strike GO.

Starcraft 2- Tillsammans med company of heroes, the holy grail av modernt rts, väldigt klassiskt, om du körde original starcraft kommer du känna igen dig.

Company of heroes- Ett ganska gammalt spel, men som tillsammans med starcraft räknas som det bästa moderna RTS't på denna sidan starcraft. Mer taktiskt och långsammare än starcraft med mycket mer betoning på skydd och nedhållande eld. Om du kör ett RTS så skulle jag definitivt rekomendera CoH

Medlem
bethesda

@Triple: Du fastnar fort och länge när du börjar spela RPG spel från Bethesda.
Skyrim och Fallout 3 rekommenderas starkt.

Medlem

Jäklar vad det kommer in tips! Uppskattas enormt. Vissa titlar har jag redan spelat på konsol.

Ett av mina favoritspel från barndomen är Commandos 2... Finns det något annat spel, nytt eller gammalt, som liknar det?

Medlem
Skrivet av kanshira:

Ms röj och harpan

Words! Två av dom spel jag helt klart har lagt mest speltid på 👍

Medlem
Skrivet av Triple:

Jäklar vad det kommer in tips! Uppskattas enormt. Vissa titlar har jag redan spelat på konsol.

Ett av mina favoritspel från barndomen är Commandos 2... Finns det något annat spel, nytt eller gammalt, som liknar det?

Desperados(PC) är kanske värt att kolla in? Lite samma men i vilda västern ☺ Såg även något här på FZ om att det ska komma ett nytt snart. Minns dock inte om det var en remake eller en uppföljare till dom gamla spelen

Medlem
Skrivet av svampfan:

Desperados(PC) är kanske värt att kolla in? Lite samma men i vilda västern ☺ Såg även något här på FZ om att det ska komma ett nytt snart. Minns dock inte om det var en remake eller en uppföljare till dom gamla spelen

https://www.google.se/amp/s/www.polygon.com/platform/amp/2018...

Oh, shit! Har helt missat detta. Nu blev jag taggad!

Avstängd

Skyrim är ju ett måste. Moddat till tusen med enb, 4K-textures och allt vad det innebär, är en fantastisk upplevelse.

Vad gäller strategi så TW-serien helt klart. Särskilt bra är Empire och Shogun II imo.

Medlem

Jag lägger väl till...

FTL: Faster Than Light

En liten pärla.

Quake-konnässsör
Skrivet av Triple:

Jäklar vad det kommer in tips! Uppskattas enormt. Vissa titlar har jag redan spelat på konsol.

Ett av mina favoritspel från barndomen är Commandos 2... Finns det något annat spel, nytt eller gammalt, som liknar det?

Jag skulle säga att ta en titt på Shadow Tactics, lite liknande Commandos 2. Samma utvecklare som gjorde Shadow Tactics håller på med Desperados III. Men tror ifall du tycker om Commandos så kommer du älska X-Com 1 och 2, då det gäller att planera sina framrusningar är riktigt noga. Kör också gärna X-Com med Long War som gör spelet ännu mera svårare och mera taktiskt.

Video - Shadow Tactics

Video - Desperados III

12
Skriv svar