Förhandstitt – Cyberpunk 2077

Robot
Förhandstitt – Cyberpunk 2077

CD Projekt Red golvar oss med en knapp timmes rollspelsmagi.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077, #gamescom, #gamescom-2018


Medlem

Grym text. Det bådar gott med ett spel som lockar på så många nivåer.

Medlem

Hur är det, har de sagt nåt om VR stöd eller ej?

Medlem

Ser väldigt bra ut! Älskar att dom nämnde Eurodollar(det gjorde dom i den man spelar som kvinna iaf)precis som i rolspelet mutant 2. Är väldigt pepp skönt att dom kan visa naket också på ett naturligt sätt!

Medlem

Sååååå peppad! Bra text. Du skrev att striderna imponerade minst och att en av anledningarna var att det kommer upp en massa siffror. Jag hoppas att de gör som i många av spelen nu att det går att ändra och ta bort hela eller delar av HUDen. Kör far cry 5 nu utan den och withcher 3 och horizon zero dawn var också grymt utan HUD. Känns som att cyberpunk också kan vara superfint utan det.

Pansarknekt

För att vara ett RPG såg det sjukt alive ut. Snyggt.


signatur

Ooooh the drama!

Redaktör
Ponny
Skrivet av bbkkyy:

Hur är det, har de sagt nåt om VR stöd eller ej?

De har sagt att det inte ska komma, men kanske kan det ändras? Jag tippar på att vi inte får spelet förrän tidigast 2020, men håller mina slantar på 2021, och då kan ju en del virtuellt verkligt vatten ha runnit under broarna. Jag hoppas i alla fall. Att spela det här med riktigt grym VR skulle få mig att slopa IRL ännu mer!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

@Pizzapie: Tack! Och precis. Det är en sådan grej jag hoppas/tror man kan fixa väldigt lätt på egen hand. Sedan lär jag ju lira stealth i mesta möjliga mån, för den delen såg mest trovärdig ut.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Så jävla coolt! Grymt imponerad!!


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Gillade den kvinnliga V.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

"CD Projekt Red har redan gett oss världens bästa rollspel"

Bioware, menar ni.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

skulle jag haft pengar att investera skulle dom gå direkt till CDPR deras aktier lär gå upp rätt hårt när detta släpps och kanske redan tidigare.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ser väldigt bra ut! Älskar att dom nämnde Eurodollar(det gjorde dom i den man spelar som kvinna iaf)precis som i rolspelet mutant 2.

Inte Mutant 2. Det utspelade sig fortfarande i det post-apokalyptiska Pyri-Samfundet. Du tänker på "nya" Mutant med den svarta boxen från 1989, ibland kallat Mutant 2089.

Jag tror för övrigt att dom kopierade Eurodollar från Cyberpunk 2013 som kom ut något år tidigare.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kanske är bra nästa gång att ge folk en liten heads up om att artikeln är NSFW!

Redaktör

@Avedagreat: det är rätt svårt att sitta och avgöra vad som kan vara okej och inte okej, det är ju trots allt ett uttalat vuxenspel med både våldsamma och nakna inslag. Och det är inte porr. Visst, nakna människor kan vara olämpligt på jobbet, men då är frågan snarare om man alls ska läsa om såna spel på jobbet. Man kan ju surfa bildfritt om man inte vill riskera nåt.


signatur
Avstängd
Skrivet av Fredrik Eriksson:

De har sagt att det inte ska komma, men kanske kan det ändras? Jag tippar på att vi inte får spelet förrän tidigast 2020, men håller mina slantar på 2021, och då kan ju en del virtuellt verkligt vatten ha runnit under broarna. Jag hoppas i alla fall. Att spela det här med riktigt grym VR skulle få mig att slopa IRL ännu mer!

Tror nästa år, detta eftersom spelet går att spela från början till slut redan nu enligt utvecklaren. Det som saknas är vissa assets, bugfixar samt balansering och speltestning.. Det finns mycket som pekar på 2019, bl.a eftersom man sagt att man satsar på denna generations konsoler, inte de som kommer runt 2020.. däremot tror jag man kommer göra precis som rockstar släppa på denna generation sen göra uppdateringar och släppa en något förbättrad version till next-gen (och PC, förhoppninvsvis en gratis update)..

F.ö orkar någon spela VR i flera timmar åt gången? Tycker nuvarande generation lämnar mycket att önska, det var kul att spela i 15 min sisådär åt gången.. men jag sålde min Oculus efter ett tag.. 3D Vision är däremot kul att spela med på 124" projje duk.. Helt annan inlevelse i te.x Witcher 3 + ingen jobbig VR-utrustning som krävs.

Medlem

Galet imponerande spelvärld får man ju säga!
Och att det fortfarande lär vara minst ett år kvar av polerande och fixande är ju sinnesjukt lovande

Striderna är väl det som känns väl lite ofärdigt, samt lite grafiskt här och där.
men allt annat.. omg!!

Nu saknar man bara att se spelet i nattmiljö a 'la Blade runner med lite skönt regn också

Extremt pepp här iaf!

1
Skriv svar