Äntligen! Här är 48 minuter gameplay från Witcher-gängets senaste gamechanger: Cyberpunk 2077!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

De har sagt att man ser sin karaktär i mellansekvenser, men det här gameplayet visar inget sådan. En besvikelse, eller medvetet då karaktärsskapandet inte är fult implementerat.

Man såg ju iofs karaktären i början när hon vaknade upp bredvid en naken snubbe som drog...

Medlem

Detta var amazing! allt såg så jäkla bra ut! Detta är allt jag önskar mig i hela världen. Skit i fred på jorden, ge mig detta spel så är jag helt otroligt nöjd. Var fan evighet sedan man kände så här för ett spel!.

Medlem

Video 4K Youtube

Medlem

Ser jäkligt bra ut.

Hoppas att bilarna känns bra, verkar vara väldigt svårt att få det rätt i spel. Även manuell växellåda hade varit gött, särskilt om det finns bilrace och sånt.

Medlem

Generellt jäkligt nöjd!! Jag är pepp. Känns levande bitvis, lite tomt ibland. Gillar hur de tänker med questen, hur de bygger upp. Bra förklarande narrative. Jag är lugn. Lite fix med det något år så blir det här fantastiskt. Helt övertygad om det

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Ser jäkligt bra ut.

Hoppas att bilarna känns bra, verkar vara väldigt svårt att få det rätt i spel. Även manuell växellåda hade varit gött, särskilt om det finns bilrace och sånt.

Jag tror inte bilfysik är vad de satsar på i detta spel. Det är nog mer för att ta sig runt snabbare.

Testpilot

Grymt! Varför fick vi inte se det här på E3? Märkligt.

Frilansare

Du ser din karaktär i flera mellansekvenser, ex den i Vs sovrum. Ca 8 min in.

Ambassadör
Xbox

@Fulci: Awesome, ty.


signatur

Jump in.

SoL
Medlem

Det ser bra ut absolut, jag är taggad! Men jag trodde de skulle ser bättre ut efter vad man hört av alla speljournalister som sett spelet bakom stängda dörrar.. har man dummat ner spelet lite i denna gameplay så att de ska passa konsoler med?

Frilansare

Nope 1080p.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Jag tror inte bilfysik är vad de satsar på i detta spel. Det är nog mer för att ta sig runt snabbare.

De poängterade ju att det finns en hel del olika fordon i videon så det är definitivt en "core feature" i spelet, och antar att världen är ganska stor. Om fordonen är dåliga kommer det inte vara så skönt att ta sig fram alls även om det går snabbare.

Medlem

Verkar som många är besvikna eller förväntade sig mer. Jag är helt mållös från videon. Såg ut som allt jag hade hoppats och mer. Vet inte om jag kommer klara av att vänta så länge som det verkar kunna ta.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Joakim Bennet:

Nope 1080p.

Men vad f-n... haha.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Nope 1080p.

För mig dyker 4K upp.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

För mig dyker 4K upp.

Från beskrivingen:
Disclaimer: this video was recorded in 1080p and upscaled to 4k to utilise Youtube’s higher bitrate for 4k videos.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Från beskrivingen:
Disclaimer: this video was recorded in 1080p and upscaled to 4k to utilise Youtube’s higher bitrate for 4k videos.

Jehe, antar att de inte lyckats få det att fungera med ordentlig prestanda i 4K än då. Bitrate är väl iofs ändå bra viktigt det med för bildkvalitet.

Medlem

Tyckte det såg amazing ut. Dock blir jag lite orolig att de gör samma misstag med The Witcher 3 - dvs visar upp gameplay på tok för tidigt och sen får de dra ner på kvalitén i grafik pga att det blir för tungt att köra. Oavsett var det grymt. Blir nog to m en upgrade av gamle bettan när detta släpps.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Odee:

Verkar som många är besvikna eller förväntade sig mer. Jag är helt mållös från videon. Såg ut som allt jag hade hoppats och mer. Vet inte om jag kommer klara av att vänta så länge som det verkar kunna ta.

Nej fan, min hype är pånyttfödd! Det är (för) långt till release så eventuella skavanker kommer filas bort! Är lite skeptisk till first person men ju mer jag kollar desto mer känns det rätt.


signatur

Jump in.

Medlem

Misstänker dock att det är en "Vertical slice" av bara den delen av spelet som putsats upp för att kunna visas, det är så det brukar vara. Var även så med Witcher 3 när det visades. Så detta klipp säger inget om hur färdigt spelet är och ger inte något nytt hopp om ett tidigt releasedatum.

Medlem

Helt otroligt. Är ju en typ av spel jag nästan aldrig trodde kunde existera. De senaste AAA-spelen som finns ute nu ser ju nästan fånigt innehållslösa ut i jämförelse och det är egentligen ingen kritik mer än att det såklart tar svinlång tid att göra något såhär ambitiöst, om man ens lyckas. Detta har så mycket av allt att det nästan bara ser overkligt bra ut för min del.

Blev väldigt imponerad över stridssystemet och hur många häftiga delar de hade lyckats lägga till där, speciellt "klorna"

Medlem

Öm, lol olika språk är tydligen en grej av spelet? Hittade detta lilla guldkorn i klippet en andra genomtittning. Danska? Norska?


signatur

Nämen!

Medlem

Ååååååååååh ge mig nu! Det lilla vi nu fått se ser verkligen fantastiskt ut!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Öm, lol olika språk är tydligen en grej av spelet? Hittade detta lilla guldkorn i klippet en andra genomtittning. Danska? Norska?

http://i67.tinypic.com/2evajrm.png

Reagerade på det också, tyckte jag såg ryska också någonstans

Medlem

"Mmm" är min kommentar.

Medlem

Det känns trots allt inte ”open world” av detta att döma.
Mer, ”follow the next objective”-deus ex 2018. (I en ”öppen” värld)
Inget fel med det, men om det ska nå hela vägen hem måste det åtminstånde nå morrowind/blade runner vad gäller options/feeling.
Positivt skeptisk.

Det jag undrar mest över dock är varför jag missat nyheten på fz att immersion-spelet nr 1 med den nya motorn på plats släpps på xbox game preview redan på onsdag (!!) ?

Frilansare

Tung musik i första actionscenen!
Haha, trauma team är awesome! Kär i det gänget.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Det känns trots allt inte ”open world” av detta att döma.
Mer, ”follow the next objective”-deus ex 2018. (I en ”öppen” värld)
Inget fel med det, men om det ska nå hela vägen hem måste det åtminstånde nå morrowind/blade runner vad gäller options/feeling.
Positivt skeptisk.

Det är ju en gameplay demo som visar upp spelet på begränsad tid. Om du vill idla och titta på personer som går över vid övergångsstället kan du göra det. Men det hade kanske inte gett så mycket för de som tittade.

Alla open world spel med någon form av kampanj eller uppdrag har mål att ta sig till i spelet.

Medlem

Tja det såg väl bra ut.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det är ju en gameplay demo som visar upp spelet på begränsad tid. Om du vill idla och titta på personer som går över vid övergångsstället kan du göra det. Men det hade kanske inte gett så mycket för de som tittade.

Alla open world spel med någon form av kampanj har mål att ta sig till i spelet.

Jag håller med dig.
Jag är dock av den här immersion-typen som alltid kör elder scrolls i first person, försöker finna milsim-servrar om jag kör bf4, som hyllar dayzero-servrarna och får ståfräs av att nya dayz-motorn blir tillgängliga för alla med en xbox på onsdag.(!)
(Arma 4 anyone? )

Förutsättningarna är awesum för cyberpunk, låt oss hålla tummarna för att det inte blir ett nytt dishonored.

Skriv svar