Helgdiskussion - Vilken är den bäst-sämsta filmen baserad på spel?

Medlem

Den bästa spelfilmen jag sett är nog Halo: Forward Unto Dawn (Halo: Fall of Reach finns också där uppe), den sämsta må ju vara Pixels och om ni inte tycker att den räknas så måste jag ändå säga Max Payne.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Silent Hill och Warcraft tyckte jag var ganska ok ändå.
Farcry, Doom, Assasins Creed, alone in the dark är usla.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Fragtjuv

Uwe Boll har ju ett gäng filmer som går under kategorin så dåligt att det blir roligt.

Finns en hel del filmer som är helt okej. Tidigare nämnda Silent Hill är en av dem. Jag tycker även att Tomb Raider med Alicia Vikander är en helt okej action-rulle.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Jag måste nog gå in här och slänga till med "The Angry Birds Movie".

Geeks Gaming
Skrivet av magnus.levisson:

Jag måste nog gå in här och slänga till med "The Angry Birds Movie".

Hehehe, sonen kollar på den exakt just nu

Medlem

Wreck-it ralph borde vara bland de bättre spel-filmerna om den nu räknas som en sådan.
Annars var Mortal Kombat tokgrym när man var liten, vet ej fan om den håller måttet idag dock

Medlem

Warcraft-filmen var helt ok, ungefär samma snabbmatsnivå som MCU-filmerna kvalitetsmässig. Står sig nog som den bästa filmen baserad på spel för min del.

När det gäller så dåligt att det blir bra så är det värre, oftast är filmerna bara dåliga rakt genom.

Medlem

Utan tvekan är Resident Evil filmerna sämst, det enda som ens har med spelen att göra är namnen på karaktärerna och platserna. Och den där förbannade Alice, varför är hon ens med i filmerna... skitdåliga.

Medlem

Skulle nog hålla med om att Halo: Forward Unto Dawn ligger där uppe med bättre spelfilmer. Men av någon anledning fungerar Halo som film. Warcraft filmen var helt ok.
Men som några säger, valfri Uwe Boll film kan tävla om sämsta spelfilm. Men sämsta spelfilmerna är nog DnD filmerna eller Assassins creed, den senare var skrämmande dålig.

Avstängd

Super Mario Bros. The Movie

Jag visar mig själv ut!

Medlem

Alien vs predator var en dålig film. (Det finns ett arkadspel som både har Aliens och predator med). Speciellt om man jämför med dom tidigare fristående filmerna. Speciellt så tyckte jag att filmen helt klart borde ha utspela sig i framtiden. Doom kunde jag inte ens se klart så dålig tyckte jag den var. Hade gärna velat se att dom gjort en C&C film faktiskt. Nu är det försent.

Medlem

Jag har med flit undvikt många filmer av den här typen. Det är väldigt sällan de är bra med få undantag.

Tomb Raider tycker jag var helt ok

Jag har inte sett någon av dessa Doom, Need for Speed, Halo, Warcraft

Medlem

Sämsta är helt klart Super Mario eftersom att det är nästan imponerande över hur den helt missar vad Super mario är. Men med tanke på att skådespelarna var fulla i princip hela tiden p.g.a. produktionen var en katastrof så är det inte så konstigt.
Bäst... hmm... finns i princip inga bra men Warcraft filmen var faktiskt rätt ok och även senaste Tomb Raider var inte direkt dålig.

Medlem

Nån som har sett XIII - The movie?
En miniserie, trots namnet.
Vad jag mins så är den faktiskt ganska bra.
XIII va ju ett bra spel också.

Inaktiv
Avstängd

Vad betyder "bäst-sämsta" ?

Ni som skriver Silent Hill, det hör ju till de bättre (bästa?) filmerna baserade på spel.

Några av Resident Evil-filmerna är ok, Max Payne, som skulle kunna filmatiserats riktigt bra, var katastrof dålig. Warcraft-filmen var också ett riktigt sömnpiller.

Medlem

Haha, när ni ändå pratar om Uwe Boll får ni inte glömma att nämna: "In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale". Annars håller jag med ovanstående om att Halo 4: Forward Unto Dawn håller överraskande hög kvalitet.

Jag kan också inflika: "Dante's Inferno: An Animated Epic" i helt-okej-högen, som är baserad på spelet "Dante's Inferno" som i sin tur är baserad på den första delen (Inferno) av "Den gudomliga komedin".

Medlem

Tror jag måste säga Dungeon Siege-filmen. Den är absolut inte sämst, men den är helt enkelt dålig på fel sätt.

Medlem

Svårt det här, men bland de bästa :

Resident Evil: Extinction
Silen Hill

Och de sämsta:

Doom
Dungeon Siege
Bloodrayne
Max Payne


signatur

Nämen!

Medlem

Bäst sämst är helt klart Street Fighter med Van Damme. Underbar film.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Måste nog säga Bloodrayne, utan Kristanna Loken så hade den nog vart helt värdelös.

Medlem

Silent Hill var oväntat bra för att vara baserad på ett spel. I övrigt är det en minst sagt blandad skara. Värst måste ändå vara Super Mario Brothers.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Som andra sagt så var Postal sjukt bra. Fick mig att garva som fan.
Gillar även första Hitman filmen och vissa av Resident Evil filmerna

Medlem
Skrivet av MacNille:

Bäst sämst är helt klart Street Fighter med Van Damme. Underbar film.

Ni kan stänga tråden. Svaret är funnet.

Annars är Mortal Kombat helt odödlig också.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Vad betyder "bäst-sämsta" ?

Det är nog den beskrivningen man måste använda, för lets face it. Vi kan inte påstå att det finns någon film baserad på ett spel som skulle kunna kategoriseras som ett mästerverk. Och för att vara ärlig så tycker jag att det inte direkt finns någon film baserad på ett spel som är bra, det finns en och annan som inte är dålig och det finns filmer som är värda att titta på, men som sagt inga mästerverk. Därav bästa sämsta

Medlem

Doom var den första tanken som kom så jag säger Doom.

Medlem

Har för mig att Super Mario Bros var en ganska ok film i allafall bättre än Street Fighter men helt orelaterad till spelet. Men kan ha fel, sjukt länge sen jag såg den.

Medlem

Jag tyckte Warcraft filmen var ok-bra, men mycket nostalgi inblandat där. Senaste Tomb Raider filmen var kompetent, men som tidigare nämnts var Vikanders accent störande.
Den ökända Mariofilmen är ju inte bra, men kommer inte håg mycket med den då det nog är nästan 25 år sedan jag såg den...

Skrivet av Phyrino:

Nån som har sett XIII - The movie?
En miniserie, trots namnet.
Vad jag mins så är den faktiskt ganska bra.
XIII va ju ett bra spel också.

XIII är en belgisk serietidning, gissar att spelet bygger på den, och den tv-serien har skaparen Van Hamme i creditsen så den bygger nog egentligen på serien.
Trevligt fynd dock, hade ingen aning om den.

Medlem
Skrivet av naturalmaniac:

XIII är en belgisk serietidning, gissar att spelet bygger på den, och den tv-serien har skaparen Van Hamme i creditsen så den bygger nog egentligen på serien.
Trevligt fynd dock, hade ingen aning om den.

Åfan, det visste jag inte.
Trevligt med informationsutbyte.
Den comicsen får jag kolla upp

Medlem

Första Resident Evil lyckades ändå fånga lite av atmosfären i ett RE-spel så den får min röst med Red Queen osv. Riktigt mysig. Sämsta måste jag nog ge till Uwe Boll och In the name of the King. Jag blev så glad när jag hörde att det skulle göras en film på Dungeon Siege som då och för alltid kommer att vara ett av mina favoritspel men sen när jag såg resultatet brast mitt hjärta


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

123
Skriv svar