Alla priser och modeller - Nvidia Geforce RTX 2080

Robot
Alla priser och modeller - Nvidia Geforce RTX 2080

Hitta din favorittillverkare och se aktuellt pris på de nya grafikkorten från Nvidia.

#nvidia-geforce-rtx-2080, #nvidia-geforce-rtx-2080-ti


Medlem

Palit kortet på CDON för 9999kr är ett icke Ti-kort. Bör observeras.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Divion:

Palit kortet på CDON för 9999kr är ett icke Ti-kort. Bör observeras.

Måste vara felindexerat. När man går in på produkten står det också ett annat pris.


signatur
Medlem

Verkligen kul att det kommer nya grafikkort, det har stått stilla ett bra tag nu. Däremot är prislappen väldigt saftig i nuläget för att få raytracing, och ska man utnyttja korten maximalt så ska man ha 4K skärm. Jag spelar fortfarande i 1080p och det kommer duga ett bra tag för mig, så jag kommer avvakta tills de billigare korten lanseras. Nästan 13.000 - 14.000 kr är vad de nya Nivida korten kostar och det är ungefär vad jag lägger totalt på en gaming dator normalt.

Det här är iaf en ny milstolpe och lägger ribban på en helt ny nivå som förmodligen kommer skynda på 4K gaming, vilket är positivt men priserna är som sagt höga nu i början, det kanske kommer kort riktade för 1080p segementet. Ska bli spännande och se vad AMD svarar upp med, priserna lär nog börja sjunka förhoppningsvis, man kan alltid hoppas

Medlem

Körde Gainward innan pga vi hade dom på jobb så man fick två billigt å kunde SLI:a istället för att köpa ett från någon annan butik.

Medlem

Har gtx 1080 nu, spelar bara Diablo3, Wow, Monster Hunter World och det nya Doom som kommer. 1440p skärm. Känns inte som det är värt att uppgradera om nu inte Doom blir tungdrivet.

Medlem

När jag byggde min pc hösten 2012 köpte jag ett 680, när jag uppgraderade våren 2016 blev det ett 980. 1000-serien skippade jag helt, men kommer evetuellt att köpa ett 2070 när de lanseras. 70-korten är nästan alltid mest ”bang-for-the-buck”, även om jag varit nöjd med mina 80-kort så känns det helt enkelt inte värt det längre.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Måste vara felindexerat. När man går in på produkten står det också ett annat pris.

Ja precis, något skumt är det.

Medlem

Känns väldigt konstigt för mej att MSI inte är med i listan.

Känns som jag kanske kommer stå över den här generationen. Klarade mig med gtx 660 tills jag köpte en 1070. Den datorn jag har nu är bra nog att köra några år till så jag tror man hinner lansera en ny linje med kort innan jag behöver byta.

Medlem

Har 980Ti, är det värt att uppgradera till 2080?

Skippar nog Ti, har bara 2k skärm tänker jag

Har inte läst på så värst mycket än, men menar de att grafikkortet själv, oberoende processor (nu menar jag inte en processor från 2008), kan levererar 60 FPS+?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dain:

Känns väldigt konstigt för mej att MSI inte är med i listan.

Miss!


signatur
Medlem

"Alla priser och modeller"
Var är priserna? Snälla sluta med dessa clickbait rubriker. Det känns inte seriöst.

Medlem

MSI är min och mångas favorit. Konstigt att det inte är ett eget alternativ i omröstningen.

Medlem
Skrivet av tappad_bakom:

"Alla priser och modeller"
Var är priserna? Snälla sluta med dessa clickbait rubriker. Det känns inte seriöst.

Kolla igen, fast nogrannare denna gång så kommer du hitta priserna

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av fantomsmurfen:

MSI är min och mångas favorit. Konstigt att det inte är ett eget alternativ i omröstningen.

Nu finns den där (trodde inte man kunde lägga till omröstningen. Var så fokuserad på att få till bokstavsordningen att jag missade dem. // @Dain @Divion


signatur
Medlem

@totte1015: Sitter i samma båt. I dagsläget så kommer jag vänta in benchmarks. Kör 3440x1440 @100hz. Om det inte blir någon större skillnad mellan 1080ti och 2080 så blir det troligen ett 1080ti under black friday eller ett begagnat. Skulle jag vara du så skulle jag vänta in lite om prestandatester osv.

Medlem

Blev ett 2080Ti Windforce från inet.se i samband med lanseringen. Galna pengar men jag sitter på ett GTX 970 och kör i princip bara VR. Det har börjat gå in i en vägg kan man säga...

Medlem
Skrivet av totte1015:

Har 980Ti, är det värt att uppgradera till 2080?

Skippar nog Ti, har bara 2k skärm tänker jag

2048×1080? Det var en udda upplösning.

Själv kör jag WQHD (3440x1440)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

2048×1080? Det var en udda upplösning.

Själv kör jag WQHD (3440x1440)

2560x1440
Är inte det 2k?
Eller har jag missat något?
Har en XB271HU 144Hz

Medlem
Skrivet av Ankh:

2048×1080? Det var en udda upplösning.

Själv kör jag WQHD (3440x1440)

Skrivet av totte1015:

2560x1440
Är inte det 2k?
Eller har jag missat något?
Har en XB271HU 144Hz

2k = 1080p. (1920 bildpunkter är nästan 2000).


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

kommer inte köra 4k på ett bra tag så jag tror mitt 1080 räcker gott o väl

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Kolla igen, fast nogrannare denna gång så kommer du hitta priserna

Hittar pris på ett kort som varit känt ett tag. Detta fick mej att tro att Nvidia släppt priser på hela serien vilket inte är fallet.

Medlem

Fantasipriser


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Metroid:

2k = 1080p. (1920 bildpunkter är nästan 2000).

Se på fan...

Då är det antingen uppgradera skärm och grafikkort för över 20k
Eller ett bättre grafikkort för 7-9k

1
Skriv svar