Nighthawks är interaktiv fiction, inspirerat av Vampire: The Masquerade - Bloodlines

Robot
Nighthawks är interaktiv fiction, inspirerat av Vampire: The Masquerade - Bloodlines

Vampyr-rollspel av det mer tillbakalutade slaget. Snart på Kickstarter.

#bloodlines, #nighthawks, #vampyr, #wadjet-eye


Medlem

Intressant. Ser ut som en visual novel. Gillas redan.

Medlem

Behöver inte ens läsa artikeln. Lägger in en påminnelse till 5 september bara. Backing!


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Är mellan datorer just nu så inget att spela det på (antar bara att det är PC som krävs) men kommer att köpa ändå.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Vad händer med Paradoxs köp av White Wolf med IP:et World of Darkness ?
Väntar på nästa Vampire Masquerade ju.....

Medlem

Det är svårt att göra bra grejor med vampyrtema.

Okej, jag medger det, jag kollade igenom hela Buffy serien när det begav sig, och jag har sett hela True Blood, och första säsongen av Castlevania-serien.
Men å andra sidan så har jag nu listat allt med vampyrtema jag någonsin har gillat tillräckligt mycket för att titta färdigt på det.
Har inte spelat någonting där man spelar som vampyr som jag har gillat. OK, jag vet att man kan bli vampyr i Elder scrolls, serien, åtminstone i Oblivion, (som jag har spelat igenom kampanjen på) men det har jag undvikit som pesten. (Att bli vampyr alltså.)

Det medges att jag oftast inte ger sådana spel en chans ens en gång, men det beror på att jag rent allmänt tycker att vampyrer (oftast) är nästan lika tråkiga som zombies.

EDIT: Kom just på att jag faktiskt i ärlighetens för några år sedan såg färdigt en hel film med Van Helsing tema, den kan möjligen rent av ha hetat just Van Helsing, minns inte riktigt. Poängen är att den gav ett Jaha-intryck. Minns absolut ingenting av handlingen.

EDIT2: Fan också, kom precis på att det finns en vampyr grej till som jag faktiskt gillade (Vampire Hunter D, animerad film.) , man skulle kunna tro att jag gillar vampyr-underhållning, men det viill jag fortfarande, rent allmänt dementera.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Vad händer med Paradoxs köp av White Wolf med IP:et World of Darkness ?
Väntar på nästa Vampire Masquerade ju.....

Står lite här:

"The same is true with the White Wolf properties Paradox acquired in October 2015, a collection that includes World of Darkness, Vampire: The Masquerade and Werewolf: The Apocalypse. In a separate conversation with the press at PDXCon, Paradox's VP of business development Shams Jorjani said that "we're making RPGs," before adding, "we bought White Wolf because we believed it had a great set of IPs that could be used for a multitude of different kinds of RPGs."
Wester confirmed as much to us, pointing to Paradox taking "a bigger stab at RPGs" as one of the growth areas for Paradox over the next few years. Whether we learn more this year or next has not been decided, he said, because the way Paradox now works means, "anything can be shutdown before it reaches alpha if it doesn't match the quality level."
"We have the White Wolf catalogue of games," he said. "There are a couple of projects that are at more than an experimental level right now. People ask us why it's taking such a long time to do anything with the White Wolf stuff. And, well, we want to do things the proper way this time."

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Vad händer med Paradoxs köp av White Wolf med IP:et World of Darkness ?
Väntar på nästa Vampire Masquerade ju.....

Det kommer i höst, men nya regelboken var inte riktigt färdig så vi får se om de lyckas hålla deadlinen.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

1
Skriv svar