Playstation VR har sålt över tre miljoner enheter världen över

Robot
Playstation VR har sålt över tre miljoner enheter världen över
Inaktiv

Förbaskat roligt med VR. Inlevelsen verkligen mångdubblas när man spelar i VR. Enda minuset förutom att man blir för inne i sin egna lilla bubbla när man spelar är alla sladdar.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Förbaskat roligt med VR. Inlevelsen verkligen mångdubblas när man spelar i VR. Enda minuset förutom att man blir för inne i sin egna lilla bubbla när man spelar är alla sladdar.

Va kul!
Jag får se hur jag ska göra, jag har ägg hemma så ev blir det en omelett ikväll. Men imorgon blir det fransk kycklinggryta!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Förbaskat roligt med VR. Inlevelsen verkligen mångdubblas när man spelar i VR. Enda minuset förutom att man blir för inne i sin egna lilla bubbla när man spelar är alla sladdar.

Funderar starkt på att skaffa en Oculus Rift in mot slutet av året eller så(huvudsakligen till Elite Dangerous). Frågan är bara om det är värt att vänta eller ej.. kanske värt att skaffa en Oculus Rift från Blocket eller något och sen sälja den igen när det blir dags att uppgradera.

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

Funderar starkt på att skaffa en Oculus Rift in mot slutet av året eller så(huvudsakligen till Elite Dangerous). Frågan är bara om det är värt att vänta eller ej.. kanske värt att skaffa en Oculus Rift från Blocket eller något och sen sälja den igen när det blir dags att uppgradera.

Det där är ju alltid ett dilemma. Brukar se det som att det är lika bra att köpa när man vill ha, kommer alltid bättre grejer inom något år eller två så man kan dra ut på det i evigheter annars

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Va kul!
Jag får se hur jag ska göra, jag har ägg hemma så ev blir det en omelett ikväll. Men imorgon blir det fransk kycklinggryta!

Kör på omeletten, egg är aldrig fel. Plus med mycket proteiner. Rolig kommentar för övrigt.

Angående VR så testade jag typ 2-3 minuter på Media Markt men det var nåt fel så kom aldrig in i ett spel. Däremot så kände jag effekten i själva menyn vilket var coolt. Hade varit spännande att testa Resident Evil 7 i detta headset.
Dock så är jag grafik horny och spelen till VR blir ju inte lika skarpa så det kanske inte är något för mig ännu.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag skulle uppskatta att jag spelar ca. 75% i VR nu för tiden. I princip bara QC som går i klassiskt läge och det på ett rötet GTX 970. I princip allt laggar för mig men jag gör det ändå. Väntat ivrigt på nya korten som förhoppningsvis lanseras på måndag.

Inaktiv
Skrivet av ivanhoe68:

Va kul!
Jag får se hur jag ska göra, jag har ägg hemma så ev blir det en omelett ikväll. Men imorgon blir det fransk kycklinggryta!

Haha, lycka till där

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Kör på omeletten, egg är aldrig fel. Plus med mycket proteiner. Rolig kommentar för övrigt.

Angående VR så testade jag typ 2-3 minuter på Media Markt men det var nåt fel så kom aldrig in i ett spel. Däremot så kände jag effekten i själva menyn vilket var coolt. Hade varit spännande att testa Resident Evil 7 i detta headset.
Dock så är jag grafik horny och spelen till VR blir ju inte lika skarpa så det kanske inte är något för mig ännu.

Mmm, bara testat PSVR vilket inte är det skarpaste av dom men fan när man träffar Mia (om det var så hon hette) i början av spelet. Pulsen uppe långt över tvspelslugn.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Det där är ju alltid ett dilemma. Brukar se det som att det är lika bra att köpa när man vill ha, kommer alltid bättre grejer inom något år eller två så man kan dra ut på det i evigheter annars

Brukar tänka så med men med tanke på att StarVR eller vad headsettet nu heter igen visats upp så känns det som det lär sätta lite press på Vive och Oculus Rift också. Fast det lär väl ändå ta ett bra jäkla tag...

Medlem

Spelar inte så ofta själv eftersom jag är en gamer som försöker maxa några få spel åt gången. Men det är en trevlig upplevelse någon gång i månaden.

Medlem

Jag svettades floder under sommarn så blev tvungen att pausa mitt VR spelande. Men det är förbaskat roligt, speciellt spel som onward.

Medlem

Kul för Sony. Hur vor det nu också om Sony började supporta sin produkt och släpper lite spel till sin leksak.
Vad jag menar är att det är bara 3e parts tillverkare som står för spelen.
Sony, om några, borde ju pusha någon av sina studios de äger att göra något grymt lir som pushar VR till sina yttre gränser.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Spelar inte bara själv. Finns inget roligare än att låta någon vän/släkting testa VR för första gången, gammal som ung!

Medlem
Skrivet av SunShine:

Kul för Sony. Hur vor det nu också om Sony började supporta sin produkt och släpper lite spel till sin leksak.
Vad jag menar är att det är bara 3e parts tillverkare som står för spelen.
Sony, om några, borde ju pusha någon av sina studios de äger att göra något grymt lir som pushar VR till sina yttre gränser.

De gör Deraciné tillsammans med From Software. Dreams kommer att få VR-stöd. Blood and Truth är på gång? VR-stöd till Wipeout kom nyligen. Astro Bot Rescue Mission kommer snart.

Medlem

Jag skaffade Playstation VR nyligen, köpte de uppdaterade VR brillorna CUH-ZVR2 som finns att köpa i Sverige nu under 3000 kr inkl kamera! Är mycke nöjd, gjorde verkligen ett lyft och superenkelt att komma igång med.

Önskar bara fler spel kunde släppas i VR tex, Shadow of the Tomb Raider vore grymt i VR och liknande äventyrs spel.

Info om nyheterna i CUH-ZVR2 versionen finns här
https://www.fz.se/nyhet/274512-sony-visar-upp-nytt-playstatio...

Medlem

Dags att räkna alla korsen.


signatur

hur tjattar man

1
Skriv svar