Recension – The Walking Dead: The Final Season

Robot
Recension – The Walking Dead: The Final Season

Början på slutet inleds för The Walking Dead, och den är mer lovande än på flera år.

#telltale-games, #the-final-season, #the-walking-dead


Medlem

Hur är det med kopplingen och alla beslut man tog ifrån de gamla spelen? Körde du med en save som spelat igenom säsong 1-3?

Nice det här måste man spela igenom

Redaktör
Ponny
Skrivet av Avedagreat:

Hur är det med kopplingen och alla beslut man tog ifrån de gamla spelen? Körde du med en save som spelat igenom säsong 1-3?

Japp! Körde med en sådan sparfil, men enligt spelet var den inte komplett så fick komplettera några val. Nå, man får hur som helst en recap av första och andra säsongen, och en del stora val därifrån. (Känns ju onödigt att gå in på vilka, men jo, de stora.) Var dock högst lite om tredje säsongen, vilket ju iofs är rimligt då Clem hade en liten roll då. Än vet jag inte om de här valen kommer betala av sig, så vi får se.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag gillade verkligen season 1
Season 2 band mig inte på samma sätt men tyckte det var helt ok.
Kansle blir nu att skaffa season 3 och final när allt är klart så man får avsluta det hela.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gillade säsong 1 och 2 men efter dem så blev det mer och mer uppenbart att ens
val betydde väldigt lite.
Tänker nog skippa denna säsong, kommer istället att titta på en genomgång på Youtube.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Gillade säsong 1 och 2 men efter dem så blev det mer och mer uppenbart att ens
val betydde väldigt lite.
Tänker nog skippa denna säsong, kommer istället att titta på en genomgång på Youtube.

Du får lite annorlunda dialoger men valen i sig påverkar inte spelet alls.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

jbx
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Gillade säsong 1 och 2 men efter dem så blev det mer och mer uppenbart att ens
val betydde väldigt lite.
Tänker nog skippa denna säsong, kommer istället att titta på en genomgång på Youtube.

Det är för mig helt obegripligt hur folk kan titta på när andra spelar och nöja sig med de. Hur känns det om du t.ex. verkligen vill göra ett val eller utforska en del av en bana som spelaren struntar i?
Nej jag kanske börjar bli gammal.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Det är för mig helt obegripligt hur folk kan titta på när andra spelar och nöja sig med de. Hur känns det om du t.ex. verkligen vill göra ett val eller utforska en del av en bana som spelaren struntar i?
Nej jag kanske börjar bli gammal.

Håller helt och hållet med. Aldrig förstått charmen i "let's plays"


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av apapest:

Håller helt och hållet med. Aldrig förstått charmen i "let's plays"

Spelande för gnidna.

Medlem
Skrivet av jbx:

Det är för mig helt obegripligt hur folk kan titta på när andra spelar och nöja sig med de. Hur känns det om du t.ex. verkligen vill göra ett val eller utforska en del av en bana som spelaren struntar i?
Nej jag kanske börjar bli gammal.

Jag kan tycka att det är klockrent för spel med bra story men dålig spelmekanik. T.ex. kunde jag inte förmå mig att spela igenom de två första Witcherspelen efter att redan ha spelat trean. De var så spelmekaniskt dåliga att det inte var roligt. Jag kom dock så långt i dem att jag hann fastna för storyn. Därför var det klockrent se en genomspelning på YouTube istället. Blev som att se en hygglig (låååång-)film.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

skulle varit samma storytelling fast i spelstilen fatal hour / wasteland hybrid XD https://store.steampowered.com/app/916540/

1
Skriv svar