PUBG Corp ska "laga" PlayerUnknown’s Battlegrounds

Robot
PUBG Corp ska "laga" PlayerUnknown’s Battlegrounds
Medlem

Kan ju redan nu säga att de endast gör så pga att fortnite blev så stort. Hade de inte haft konkurrens hade de inte gjort något


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Kan ju redan nu säga att de endast gör så pga att fortnite blev så stort. Hade de inte haft konkurrens hade de inte gjort något

Kan nog hålla med. Blir nog mer och mer kopieringar av idéer framöver med.
Blev lite full i skratt när de drog en Fortnite replika av deras ”DLC” som gick av nyligen där XP-bonus systemet var mer eller mindre identisk med vad Fortnite gör.

Dock föredrar jag fortfarande PUBGs BR framför Fortnites BR, även fast Fortnite är mycket mer fungerande och ”färdigt”.
Men jag gillar verkligen inte väggbyggandet i Fortnite. Hinner helt enkelt inte med alla andra som smackar upp ett helt slott på samma tid som en annan just hittat rätt väggtyp.
Är nog för gammal för den typen av spel...

Medlem

"Dessa patchar ska även släppas till Xbox 360-versionen av spelet dock vid senare tillfällen."

Kanske dags att damma av den gamla 360n och pröva hur det flyter på.

Inaktiv

Gamers har nog aldrig varit så gnälliga som nu. Visst, just i detta fall kan man säkert begära mer av PUBG iom 1.0 men folk gnällde utav bara helvete medans det var i EA. Gamers har blivit otroligt bortskämda och tycks vara berrättigade trotts det paradoxala då det finns så otroligt mycket information att hämta om spel innan man gör köpet. Jag tror många gamers saknar insikt hur krävande spelutveckling i stort är och kräver att PUBG ska släppa mer banor snabbare. Sen är det bra också att utvecklare ställs till svars när de missköter sig som No Mans Skys förfärliga release.

Medlem

Det är ju på tiden.

Pubg kom aldrig ut ur early access fasen rent teknologiskt.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Kan ju redan nu säga att de endast gör så pga att fortnite blev så stort. Hade de inte haft konkurrens hade de inte gjort något

Så det är fel att dom gör det på grund av motivet? Isf är det ju väldigt svårt att göra rätt . Vet ju förstås inte om du faktiskt tycker det är fel, hör gärna på en fördjupning.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Gamers har nog aldrig varit så gnälliga som nu. Visst, just i detta fall kan man säkert begära mer av PUBG iom 1.0 men folk gnällde utav bara helvete medans det var i EA. Gamers har blivit otroligt bortskämda och tycks vara berrättigade trotts det paradoxala då det finns så otroligt mycket information att hämta om spel innan man gör köpet. Jag tror många gamers saknar insikt hur krävande spelutveckling i stort är och kräver att PUBG ska släppa mer banor snabbare. Sen är det bra också att utvecklare ställs till svars när de missköter sig som No Mans Skys förfärliga release.

Fast det är väl rimligt att ha krav som gamer? Ska man äta bajs för att det serveras fastän det inte är det man beställt? Early Access kan väl ses som att spelarna investerar i spelet och då är det enligt mig inte mer än rätt att lyssna på feedback som de har och använda den för att forma spelet till något som kan potentiellt bli en produkt folk vill ha. Sen är inte all feedback vettig, men det är en annan femma.

Och som du säger, att kräva fler banor snabbare kanske inte är bästa folk har gjort, men folk såg definitivt potentialen i PUBG (jag gjorde det men har gett upp hoppet) och märkte att ingenting hände och att det var präglat utav buggar och dylikt och inte fan hjälpte det utvecklingen då spelet ca 8 månader efter "1.0" releasen fortfarande är trasigt. De har istället släppt lådor och annat trams för att mjölka spelet mer. Men nu är andra BR spel så stora och fungerar bättre så de måste faktiskt fixa sin skit, äntligen för oss som supportat spelet från start

Jag tror ändå att de flesta förstår hur krävande det är att utveckla spel, men är ju inte som att dom prioriterat rätt. Detta spel kommer gå i riktiga 1.0 ca 1 år efter att 1.0 har släppts, det är långt ifrån OK.

Medlem

När man implementerar nya saker i ett spel finns alltid risken att den förstör andra saker. Rainbow six siege hade en "operation health" där dom fixade en massa problem.

Men battlegrounds har ganska nyligen släpps från early access så sånt här borde ha varit fixat innan en officiell release.

Inaktiv

@koleny: Absolut, ingen ska behöva äta bajs som du säger men det här är en ganska allmän känsla jag fått av att läsa svar på PCGamers tweets osv att det är ett jävla massa gnäll om allting. Sen bör man komma ihåg att i de flesta större produktioner så är det inte samma person som grejar med banorna som programmerar och fixar buggar.

Medlem
Skrivet av jehuty:

När man implementerar nya saker i ett spel finns alltid risken att den förstör andra saker. Rainbow six siege hade en "operation health" där dom fixade en massa problem.

Men battlegrounds har ganska nyligen släpps från early access så sånt här borde ha varit fixat innan en officiell release.

Skillnaden här var att Rainbow aldrig var ett early access spel utan släpptes trasigt. Det är inte bra det heller, men det är ett trippel A spel och dom jobbar ju med sina huvuden långt upp sina egna rövhål sen en lång tid tillbaka, men de har ändå investerat tid och pengar i efterhand för att laga grundprodukten som var skräp och lyssna på konsumenterna som klagat på spelet. Det hade ju aldrig hänt om inte folk hade åsikter om spelet.

PUBG kunde undvika det hela genom att faktiskt göra klart spelet innan det släpptes som du sa, och ta åt sig feedback som haglats över dom sedan EA releasen. Men som du säger så finns det alltid en risk med att lägga till nyheter, och förstörs något så får man mycket riktigt laga det helt enkelt

Medlem

Xbox 360?


signatur
Avstängd

Ett GOTY-spel skall lagas flera månader efter dess "release"...

Vad har hänt med dagens moderna spelindustri egentligen???

Medlem

Glöm inte bort att detta var GOTY på FZ. Jävla troll på redaktionen alltså. Därför jag har adblock brush.

Medlem
Skrivet av bambiface:

Glöm inte bort att detta var GOTY på FZ. Jävla troll på redaktionen alltså. Därför jag har adblock brush.

Du är inte bara charmig, tuff är du också..

Medlem

@Leffe76: Tack, tar det som en komplimang.

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Buggar och >>>prestantaproblem<<< som har frustrerat spelets community en del.

Prostataproblem kan nog vara rätt frustrerande ja

Medlem

Vad är det för buggar o problem dom inte kan lösa jämfört med andra spel jag förstår inte då jag aldrig spelat detta spel, är utvecklarna bara lata o giriga nu ???

Medlem

Prio 1 blev prio 537. Logiskt.

1
Skriv svar