Monster Hunter World är det största japanska spelet på Steam någonsin

Robot
Monster Hunter World är det största japanska spelet på Steam någonsin
Releasehästryttare

Jämför det med Japanska La-mulana 2 som släpptes nyligen och det har inte ens sålt 20k ex ^^

Medlem

Välförtjänt! Aldrig spelat MH förut och tappade hakan när jag köpte å testade MHW igår. Ska bli att nöta hela kvällen


signatur

Game long and prosper

Medlem
Gen
Medlem
Skrivet av Devan:

Jämför det med Japanska La-mulana 2 som släpptes nyligen och det har inte ens sålt 20k ex ^^

Vilket mysigt spel, ska lägga det på önskelistan.

Medlem

En av säkerligen många som drogs med av hypen samt rent allmänt var nyfiken på en sådan populär titel. Har bara hunnit med ett par timmar och är försiktigt optimistisk fortfarande, är helt enkelt för okunnig för att kunna ge mig på någon riktig utmaning och irrar mest bara runt som en höna utan huvud.

Men en sak är säker, kontrollerna känns som en ganska typisk half-assed konsolskadad röra. Att bara se omkring med musen går att efterlikna med att styra ett torn på en pansarvagn, är nån slags galen joystick emulering. Eller ett annat exempel med ett av vapnena där man siktar med V samt avfyrar med ctrl... ???

Visst jag kan använda en gamepad men det känns bara begränsande efter jag prövade det.

Det kan helt enkelt också vara en vanesak, vi får se, jag ser ändå fram emot att få lira mer av det ikväll och hela helgen.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

En av säkerligen många som drogs med av hypen samt rent allmänt var nyfiken på en sådan populär titel. Har bara hunnit med ett par timmar och är försiktigt optimistisk fortfarande, är helt enkelt för okunnig för att kunna ge mig på någon riktig utmaning och irrar mest bara runt som en höna utan huvud.

Men en sak är säker, kontrollerna känns som en ganska typisk half-assed konsolskadad röra. Att bara se omkring med musen går att efterlikna med att styra ett torn på en pansarvagn, är nån slags galen joystick emulering. Eller ett annat exempel med ett av vapnena där man siktar med V samt avfyrar med ctrl... ???

Visst jag kan använda en gamepad men det känns bara begränsande efter jag prövade det.

Det kan helt enkelt också vara en vanesak, vi får se, jag ser ändå fram emot att få lira mer av det ikväll och hela helgen.

Du kan ju också bara ändra kontrollerna så du inte skjuter på ctrl och siktar på V?

Det är liksom inte hela världen att standard kontrollerna är så om dom går att ändra.

Medlem
Skrivet av Commander_Eggi:

Du kan ju också bara ändra kontrollerna så du inte skjuter på ctrl och siktar på V?

Det är liksom inte hela världen att standard kontrollerna är så om dom går att ändra.

Absolut, bara det att vänsterklick är huvud attack och högerklick är special attack vilket normalt hade tagit dessa roller, och utöver det i detta specifika fall så har vapnet i fråga ännu en ett läge där man avfyrar en skalbagge (?) genom att först sikta med V för att sedan ge den en av tre möjliga orders -> markera med vänsterklick, återkalla med högerklick och attackera med ctrl. Det går säkert att få till något mer vettigt, men jag tror i grunden att det är med all rätt utformat för att funka med en spelkontroll, och om det nu går att få till vettigt med tangentbord och mus så undrar jag varför dom har gjort det klumpigt från början?

Nu låter det som jag försvarar mig, det är bara helt enkelt så att det gav ett dåligt första intryck för min del, och fick mig att till att börja med undvika dom vapnen jag tyckte verkade mer intressanta. Men det är nog bara en vanesak med, ska se om jag kan få till det hela genom att binda om framförallt ctrl och högerklick till något som funkar för mig.

Medlem

@burkmopp: har inte testat tangentbord och mus i spelet men jag rekommenderar dig att köpa en handkontroll. Xbox one, ps4 eller pro controller kvittar men spelet är definitivt utformat för handkontroll.

Hoppas du kommer över första intrycket och att du kan spela med de vapen du tycker verkar intressanta! Skitjakt på dig!

Edit: såg att du hade en kontroll, hoppas du vänjer dig vid den

Medlem

Svårt å bestämma mig om det är värt ett köp till PC. Har ingen mosterburk😂 Men spelat ca 300h på PS4 pro och gillar att kunna ligga i soffan å spela. Någon som har det till PS4 och införskaffat till PC? Är det värt det? Sitter på ett sketet GTX 960 och är inte sugen på att uppgradera då jag numera nästan bara spelar på ps4.

Medlem
Skrivet av ThaSchakal:

Svårt å bestämma mig om det är värt ett köp till PC. Har ingen mosterburk😂 Men spelat ca 300h på PS4 pro och gillar att kunna ligga i soffan å spela. Någon som har det till PS4 och införskaffat till PC? Är det värt det? Sitter på ett sketet GTX 960 och är inte sugen på att uppgradera då jag numera nästan bara spelar på ps4.

Jag tror du redan svarat på din fråga själv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@ThaSchakal: har runt 100 timmar på ps4 vanlig och är frälst av pc versionen. Flyter på med 980ti på high och 1440p. Det laddar 10 gångar snabbare överallt utan att överdriva och det känns verkligen som att de försökt göra spelet så bra som möjligt till plattformen. Osäker på om jag kommer gå tillbaka till ps4 för det här är riktigt bra.

Kan inte svara för prestanda med 960, borde gå bra på 1080p, och trådlös handkontroll + hdmi sladd så kan du sitta i soffan också. Eller steam link för den delen.

Medlem

La ner ca 250h på ps4 o nu suttit hela dagen på PC. Jag kan inte kommentera på hur det är på ett 960 då jag själv sitter på ett 1080, men 60+ fps o laddningstid på under 3 sekunder gör att spelet är 100ggr bättre på PC (enligt mig) så kommer utan tvekan lägga minst 250h till på PC. Om man går tillbaka lite till kraven från datorn så har jag hört att det ska vara väldigt krävande på CPUn istället för GPUn.

Medlem
Skrivet av pinky:

Kan inte svara för prestanda med 960, borde gå bra på 1080p,

Ostabila 60fps på low settings.

Skrivet av pinky:

Eller steam link för den delen.

Många säger att det fungerar felfritt och att det inte laggar. Men efter jag testat det klarar jag bara inte av skiten längre. Steam link slänger på en 100ms input delay och det märks i snabba spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Kul att ni får det på pc. Har haft ett avbrott från det sen jag "klarade" det. Och har köpt en extern ssd hårddisk. Så nu blir ladd tiderna lite kortare på min ps4a.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

https://www.youtube.com/watch?v=s2a_HpHbq-Y

Ostabila 60fps på low settings.

https://www.youtube.com/watch?v=ogNT6w4bzIs

Många säger att det fungerar felfritt och att det inte laggar. Men efter jag testat det klarar jag bara inte av skiten längre. Steam link slänger på en 100ms input delay och det märks i snabba spel.

Då verkar Nvidia Shield mycket bättre, jag har spelat DS3, The Surge och MHW nu utan problem nere i vardagsrummet på projektorn.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Då verkar Nvidia Shield mycket bättre, jag har spelat DS3, The Surge och MHW nu utan problem nere i vardagsrummet på projektorn.

Har en Nvidia Shield men används bara som en HTPC för att spela upp 4K HDR filmer och streama från HBO och liknande tjänster.
Även där har du hög latency som märks. Att du klarar av att spela med +100ms input delay är helt upp till dig men jag och rätt många andra klarar helt enkelt inte av det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det är riktigt snyggt i 4K på 65" oled TV iaf. Nu ska man bara få till att fånga monstren också. Sjukt idiotiskt system till det, iaf med T-Bord och mus.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Har en Nvidia Shield men används bara som en HTPC för att spela upp 4K HDR filmer och streama från HBO och liknande tjänster.
Även där har du hög latency som märks. Att du klarar av att spela med +100ms input delay är helt upp till dig men jag och rätt många andra klarar helt enkelt inte av det.

https://www.youtube.com/watch?v=U6aF51KL2js

Jag har garanterat mycket lägre inputlag än 100ms. Jag är extremt känslig för det. Det är inte märkbart.

1
Skriv svar