Starta spel från floppydisks - på din mobiltelefon

Robot
Starta spel från floppydisks - på din mobiltelefon

Nej kids, det är inte en 3d-printad spara-ikon.

#black-magic, #commander-keen, #floppy-disc


Medlem

Krävs ju bara 3 disketter för att spara en selfie...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Kom ihåg att monkey island 2 låg på 12 diketter, kan va lite jobbigt att springa runt med i fickan

Medlem

Ååh, LGR på FZ.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Ååh, LGR på FZ.

Kvalité!

Clint e helskön tycker jag, brukar även kolla in hans matkanal, LGR Foods.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Underbar text
Tyvärr är jag så gammal att jag även kommer ihåg kassettbanden till VIC 20 och ABC 80...

Appropå den 3D-utskrivna sparikonen - hur länge kommer den att funka som sparikon? Eller spelar det ingen roll att senaste generationen inte har någon aning om varför den ser ut som den gör - det räcker att veta att det är den man klickar/duttar på?

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Underbar text
Tyvärr är jag så gammal att jag även kommer ihåg kassettbanden till VIC 20 och ABC 80...

Ack! Och att skruva på tonhuvudet för att få möget att fungera.... smärta.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Ambassadör
Xbox

Känslan av effektivitet och nöjdhet när man införskaffade sin extra diskettsstation till Amiga 500....


signatur

Jump in.

Heh, har ett vagt minne av hur nöjd jag blev, då jag första gången formaterade en 1.44mb diskett, så att den istället kom att rymma hela 1.66mb. Epic storage space achievment!

Medlem

Jag är inte riktigt lika gammal som en del stofiler här på FZ, men jag kommer ihåg när man fick en egen diskett i skolan för att spara sitt arbete på. Det rymdes väl en 10 word-dokument innan det blev fullt iaf.

Medlem

Hahaha det där Bill Gates-fotot. Och att kalla papper för hyvlat trä hahahahaha

Medlem

Ooooh dom gamla magasinen man hade till disketter, var man lite råare så körde man gummiband i ett kors om det var en mängd disketter som skulle ta sig en tur till nån polare.
Alternativet om man inte hade magasin så hade man dom i såna små plastförpackningar med typ 5 eller 10 i varje eller hur många de rymdes

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Känslan av effektivitet och nöjdhet när man införskaffade sin extra diskettsstation till Amiga 500....

En rolig detalj med Amigan tycker jag var att man lärde sig ljudet från diskettläsaren. Man kunde avgöra i förväg vilket spel brorsan höll på att starta bara genom diskettljudet.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Underbar text
Tyvärr är jag så gammal att jag även kommer ihåg kassettbanden till VIC 20 och ABC 80...

Appropå den 3D-utskrivna sparikonen - hur länge kommer den att funka som sparikon? Eller spelar det ingen roll att senaste generationen inte har någon aning om varför den ser ut som den gör - det räcker att veta att det är den man klickar/duttar på?

Också funderat på det. De flesta medier använder ju mer eller mindre antika ikoner: film-ikoner brukar se ut som VHS-kassetter eller filmrutor, låtar och album brukar också se ut som ljudkassetter. Hur många under 20 har stött på såna?

KoP
Medlem

Floppydisks never die! Man sitter fortfarande på ett gäng boxar med säkert 2000+ disketter med allehanda Amiga spel. Kanske rotar fram Syndicate eller Super Cars II och lirar lite ikväll.

Medlem
Skrivet av KoP:

Floppydisks never die! Man sitter fortfarande på ett gäng boxar med säkert 2000+ disketter med allehanda Amiga spel. Kanske rotar fram Syndicate eller Super Cars II och lirar lite ikväll.

Omg musiken i Super Cars II. Man ville ju bara hänga kvar i menyn liiite extra mellan racen <3 <3 <3

Medlem
Skrivet av androsynth:

Omg musiken i Super Cars II. Man ville ju bara hänga kvar i menyn liiite extra mellan racen <3 <3 <3

^_^

Medlem

@Raid25: Aldrig spelat spelet eller hört musiken förr, men jag gick igång direkt! Nu blir det att slå på en synthwave-playlist på Spotify!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

*myser* Mmmm... bra grejer =^.^=

1
Skriv svar