Tyskland lättar på förbudet mot nazistiska symboler i spel

Robot
Tyskland lättar på förbudet mot nazistiska symboler i spel

Den tyska spelbranschen välkomnar beslutet.

#nazister, #tyskland, #wolfenstein


Medlem

Kan på sätt och vis förstå att dom förbjöd symbolerna, men mustaschen?

Hur som helst så är det goda nyheter. Mer frihet och mer autentiskt åt folket!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det här är ju en förbättring.
Dom har dock en lång väg kvar.
Många spel har i stort sätt blivit ett konstverk, och något som återskapar dåtiden, då är det riktigt viktigt att det görs korrekt.
Är helt fel att man censurerar en symbol som hakkorset som stod bakom den grymma hatarmén som drog sig igenom europa.
Det är viktigt att lära sig av historia så att det inte upprepas igen.
Censur är inte the way to go liksom....

But really, dom censurerade gubbens namn och fucking mustach i spelet....


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Har varit i Berlin (kan rekommendera den staden) och där finns det sjukt mycket saker att titta på som har med WWII och kalla kriget. Dom vill verkligen påminna och lära folk om kriget så det känns konstigt att censurera spel.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

But really, dom censurerade gubbens namn och fucking mustach i spelet....

Vad jag läst mig till inom ämnet så har spelbranschen sysslat rätt mycket med självcensur i förebyggande syfte. Det är liksom billigare och enklare att ta bort mustaschen och nazistsymbolerna redan från början för säkerhets skull.

Medlem
Skrivet av hunden:

Vad jag läst mig till inom ämnet så har spelbranschen sysslat rätt mycket med självcensur i förebyggande syfte. Det är liksom billigare och enklare att ta bort mustaschen och nazistsymbolerna redan från början för säkerhets skull.

I säkerhets skull om någon skulle vi bli triggad, eller att vara på den säkra sidan om lagen, med tanke på att hakkorset är ett förbjudet objekt där nere, att äga och bära.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Nästa vecka börjar stridsvagnarna rulla mot Polen igen!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

I säkerhets skull om någon skulle vi bli triggad, eller att vara på den säkra sidan om lagen, med tanke på att hakkorset är ett förbjudet objekt där nere, att äga och bära.

Just hakkorset kanske inte är så bra exempel men mustaschen känns ju som ganska mycket "för säkerhets skull". Man slipper att ens bli ifrågasatt utan kan fokusera på att släppa ett spel istället för att krångla med advokater där det enda man vinner är just en mustasch.

Hakkorset är inte totalt förbjudet men att få ha med det på grund av historiska eller andra godkända skäl kanske helt enkelt inte är värt mödan.

Avstängd
Skrivet av Ankh:

Nästa vecka börjar stridsvagnarna rulla mot Polen igen!

Med den godkända "hammaren och skäran" på.

Medlem

Finns det några specifika mått som är tillåtna på en mustasch i Tyskland?

Tandborstmustasch = Nein verboten
Tysk Porrmustasch = Ja erlaubt

1
Skriv svar