Blizzard: "Vi har flera Diablo-projekt på gång"

Medlem

Ett bolag så stort med "oändligt utav pengar" och flera gediget bra och omtyckta IPn har högst troligtvis flera projekt för varje IP på gång mest hela tiden, varav de skrotas för de inte verkar lovande och andra nya projekt startas till dess att något som verkar lovande kommer fram och eventuellt når hela vägen i mål.

Men D1/D2 remake + D3 switch + D3 expansion är väl vad jag besviket tror, även om man inte hade sagt nej till ett D4 eller 20-40-manna "Diablo mmo"-ish.

Avstängd
Drömma kan man

Jag är allt en drömmare men dungeon crawlers känns som det är lite si och så med detta för tillfället.

Om man nu ska drömma lite.

- Diablo i vermentide stuk
- Diablo 2 remasterd
- Diablo MMO ( kommer aldrig hända men önska kan man )
- Diablo 4

MEG
Medlem

Om man nu ska drömma så skulle ett StarCraft MMO sitta fint.
Där man kan fightas och göra quest till fots eller i fordon


signatur

Death is only the beginning

Releasehästryttare
Skrivet av Marfy:

Ett Diablo II: Remastered som bara har buggfixar och 4K-upplösning och vackra detaljerade texturer är allt jag vill ha för att bli nöjd.

Vill vi verkligen det då? hur många spelar dagligen starcraft:remaster utanför Sydkorea?

Gnällkuk
Skrivet av robbis:

Vad pratar du om? classic? http://us.blizzard.com/en-us/games/legacy/

Klart det kommer till switch! Det är ju "typ" bekräftat av dem själva, hade väl varit det bästa movet av dem för att tjäna lite extra cash på ett gammalt spel. Som typ alla företag nu för tiden!

https://careers.blizzard.com/en-us/openings/olkp6fwU


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Säger väl ingenstans att D3 är flyttat till classics... Det är ju ett av deras större spel, dom söker folk till att arbeta med deras classics som typ en remake av D1 eller D2 kanske.

Gnällkuk
Skrivet av robbis:

Säger väl ingenstans att D3 är flyttat till classics... Det är ju ett av deras större spel, dom söker folk till att arbeta med deras classics som typ en remake av D1 eller D2 kanske.

Står längst upp att som titel på vad man ska arbeta som så är det Classic games”. Att det inte rör sig om D1 eller D2 känns rätt rimligt med tanke på att kunskapskravet är C++, D3 var det första spelet som använde C++, D1 och D2 är inte programmerat i det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

eld
Medlem
Skrivet av tricky:

Står längst upp att som titel på vad man ska arbeta som så är det Classic games”. Att det inte rör sig om D1 eller D2 känns rätt rimligt med tanke på att kunskapskravet är C++, D3 var det första spelet som använde C++, D1 och D2 är inte programmerat i det.

i C, så inte helt ologiskt att man söker en c++ programmerare.

Gnällkuk
Skrivet av eld:

i C, så inte helt ologiskt att man söker en c++ programmerare.

Fast, de två språken skiljer väl sig åt rätt mycket så om man vill ha en senior så känns det ju rätt orimligt att inte kräva några kunskaper alls om c?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Fast, de två språken skiljer väl sig åt rätt mycket så om man vill ha en senior så känns det ju rätt orimligt att inte kräva några kunskaper alls om c?

Asså kan du C kan du C++ och C#... Om dom nu skulle få för sig att göra en remake av D1 eller D2 så skulle dom fan inte använda C... Finns inga som gör det nu för tiden om det inte är specifika krav. Har en vän som jobbar åt ett dotterbolag åt NASA... Dom använder C och utvecklar processorer som skall hålla i rymden. Jävligt långt ifrån spelvärlden. Tror faktiskt inte du vet vad du pratar om ens... Är själv utvecklare och skulle aldrig få för mig att använda C när det finns förlängningar i form av C++ och C#. En remake är ju dessutom en remake, ingen remaster

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Att jaga bossar i Diablo 2 var ...spännande? Det var bland det tråkigaste som fanns enligt mig. Personligen hoppas jag på mer nytänk bortom alla tidigare spelen (men fortfarande inom samma genre).

Det var looten som var spännande som droppade när man dödade bossarna, likadant är det i Diablo3 men de har suttit in tusentals tråkiga gubbar man måste döda innan man får ta sig ann rift bossen. Att de tog bort magicfind dummade ned Diablo3, De hade kunnat ha magicfind som någon enchant eller något istället för att ta bort det ur spelet.

Gnällkuk
Skrivet av robbis:

Asså kan du C kan du C++ och C#... Om dom nu skulle få för sig att göra en remake av D1 eller D2 så skulle dom fan inte använda C... Finns inga som gör det nu för tiden om det inte är specifika krav. Har en vän som jobbar åt ett dotterbolag åt NASA... Dom använder C och utvecklar processorer som skall hålla i rymden. Jävligt långt ifrån spelvärlden. Tror faktiskt inte du vet vad du pratar om ens... Är själv utvecklare och skulle aldrig få för mig att använda C när det finns förlängningar i form av C++ och C#. En remake är ju dessutom en remake, ingen remaster

Stämmer bra, har avös olust ingen koll på programmeringsspråk min fick höra det från
en tidigare kollega att de två språken skiljer sig markant. Eftersom de sökte någon med c++ och inte c tolkade jag det som att man inte skulle konvertera gammal c till c++ eftersom jag då trodde att man behövde kunskap för båda, my bad.

Nej, givetvis förstår jag att man inte skulle koda det nya i c Men tack för din input! Eftersom som du själv är utvecklare, hur svårt skulle du uppskatta att det är att konvertera mellan de två?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Stämmer bra, har avös olust ingen koll på programmeringsspråk min fick höra det från
en tidigare kollega att de två språken skiljer sig markant. Eftersom de sökte någon med c++ och inte c tolkade jag det som att man inte skulle konvertera gammal c till c++ eftersom jag då trodde att man behövde kunskap för båda, my bad.

Nej, givetvis förstår jag att man inte skulle koda det nya i c Men tack för din input! Eftersom som du själv är utvecklare, hur svårt skulle du uppskatta att det är att konvertera mellan de två?

Alltså alla språk är i grunden samma sak med olika syntax. C++ är en extension utav C för att göra det lite och förbättra. Vissa saker är bättre i C där du tex kan direkt komma åt hårdvara och minnen där du i C++ förlitar dig på pekare hit och dit för att komma åt saker. C# har nästan helt tagit bort det momentet utan låter systemet hantera det åt dig på gott och ont. Det är enkelt men inte lika snabbt då garbage collection är ett stort problem, dock mycket bättre nu än när c# kom. Att kovertera ett spel från C till C++ är ingen handvändning direkt. Java är i grunden också C/C++ och det är därför det är så stort pga att det går att kompilera på till de flesta systemen.

Gnällkuk
Skrivet av robbis:

Alltså alla språk är i grunden samma sak med olika syntax. C++ är en extension utav C för att göra det lite och förbättra. Vissa saker är bättre i C där du tex kan direkt komma åt hårdvara och minnen där du i C++ förlitar dig på pekare hit och dit för att komma åt saker. C# har nästan helt tagit bort det momentet utan låter systemet hantera det åt dig på gott och ont. Det är enkelt men inte lika snabbt då garbage collection är ett stort problem, dock mycket bättre nu än när c# kom. Att kovertera ett spel från C till C++ är ingen handvändning direkt. Java är i grunden också C/C++ och det är därför det är så stort pga att det går att kompilera på till de flesta systemen.

Ok, men någon som behärskar c++ skulle alltså kunna konvertera från c utan problem? Givet att det förstås tar massa tid.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Ok, men någon som behärskar c++ skulle alltså kunna konvertera från c utan problem? Givet att det förstås tar massa tid.

Lär ju självklart sätta sig in i det om du aldrig skrivit i C innan. Men kan du C++ har du inga problem att lära dig nåt annat språk.

Medlem

@Devan: Jag vill det i alla fall. Jag ser inte hur Starcraft är relevant här.

Gnällkuk
Skrivet av robbis:

Lär ju självklart sätta sig in i det om du aldrig skrivit i C innan. Men kan du C++ har du inga problem att lära dig nåt annat språk.

okey, men det är väl ändå två vitt skilda saker? om du kan svenska kan du lära dig andra språk, men att anställas för en roll som kräver engelska och du bara kan svenska blir väl lite knepigt om du då ska lära dig engelska under tiden? grovt förenklat, men du kanske hajar analogin


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

okey, men det är väl ändå två vitt skilda saker? om du kan svenska kan du lära dig andra språk, men att anställas för en roll som kräver engelska och du bara kan svenska blir väl lite knepigt om du då ska lära dig engelska under tiden? grovt förenklat, men du kanske hajar analogin

Jo men programmering är lite annorlunda än skillnaden mellan arabiska och svenska. I grunden gör dem samma sak och kan skilja sig lite i syntax och c++ är som sagt en förlängning och förenkling och i vissa fall en förbättring av c som är samma språk.

Medlem
Skrivet av tricky:

okey, men det är väl ändå två vitt skilda saker? om du kan svenska kan du lära dig andra språk, men att anställas för en roll som kräver engelska och du bara kan svenska blir väl lite knepigt om du då ska lära dig engelska under tiden? grovt förenklat, men du kanske hajar analogin

Googlat lite och både D1 och D2 är kompilerat i C++ då alla filer i sourcecoden har ändelsen .cpp vilket står för cplusplus och C använder sig utav .c bara. Däremot så använder inte spelen så mycket c++ kod men borde intw vara något problem att konvertera det som behövs OM det behövs till C++ förstår inte riktigt varför man skulle vilja det dock så det fungerar som det är?

Medlem
Skrivet av tricky:

okey, men det är väl ändå två vitt skilda saker? om du kan svenska kan du lära dig andra språk, men att anställas för en roll som kräver engelska och du bara kan svenska blir väl lite knepigt om du då ska lära dig engelska under tiden? grovt förenklat, men du kanske hajar analogin

Jo men i praktiken vill man oftast inte ha någon som har en god generisk förmåga i engleska, man vill ha någon som kan ett visst fackspråk. Liknelsen inom programmering är ju att man ska kunna olika frameworks etc. SÄtta sig in i dessa kan ju ibland vara jobigare än att ta in basnivån för olika språk.

Medlem

Told you 😂 https://m.fz.se/artikel/277505

Gnällkuk

@robbis: oh snap! :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
12
Skriv svar