Hör upp! Klockan 17 visar Rockstar upp gameplay från Red Dead Redemption 2

Medlem
Skrivet av McNord:

Lär bli ett köp nästa år, redan för mycket spel i backloggen.

Man får omprioriera o inbilla sig att man nånsin kommer spela allt. Här blir det invänta semesterersättningen och köpa. Fasen om man inte skulle dra en semestervecka också.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Färgsättningen är fantastisk, varm och inbjudande. Jag hoppas kontrollerna inte är samma som de som finns i GTAV.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ambassadör
Xbox

Blir nog hyfsat trevligt på Xbox One X


signatur

Jump in.

Medlem

Som en reklamfilm för Westworld!

Medlem

Finns det någon sannolikhet alls för at det kommer till pc?

Medlem
Skrivet av robbis:

Ska inte inte vara nyskapande... Det ska vara Red Dead Redemtion. Större, vackrare, våldsammare, mera av det som redan var bra. Nytänkande? Why? Det var ju redan ett av det bästa spelen som gjorts imao. GtA V var inte nytänkande... Bara mera av GTA

Jag har aldrig spelat det fösta, men jag fick en väldigt Far Cry 5 (i tredje person) mixat med Tomb Raider känsla.

Medlem

Tror nog att jag är den enda som tyckte det första bara var okej.. Kommer spela detta, men inget jag direkt längtar efter.

KoP
Medlem
Skrivet av Preacher81:

Tråkigt dock att det verkar bara släppas till Ps4an och ej till Pc😭

Även Xbox.

KoP
Medlem
Skrivet av zumo:

Sedan när de lagt till FPS och what not, i en grafiskt uppiffad PC - version kan man köpa det där också och satsa på "riktig" multiplayer.

Ööh nä. MP i Rockstars spel på PC går fetbort (om man inte är masochistiskt lagd och absolut älskar folk som hackar, fuskar och förstör). :'D

Medlem
Skrivet av KoP:

Ööh nä. MP i Rockstars spel på PC går fetbort (om man inte är masochistiskt lagd och absolut älskar folk som hackar, fuskar och förstör). :'D

Håller med... Köpte GTA V en andra gång till PC för multiplayern, efter att ha spelat det på konsol.
Herregud vilken jävla soppa. Kids som spawnar pengar överallt, kastar flygplan och är odödliga.
Det är inte ofta jag ångrar ett köp, men detta var fan under all kritik.

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Du kan ju alltid vänta på nån höstrea och köpa på dig en konsol. Ibland vill man mysspela i soffan

Ohhh... nu har du öppnat "MAN KAN SPELA MED HANDKONTROLL PÅ TV FRÅN EN SOFFA VIA PC OCKSÅ"-boxen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Struntar i min backlogg, detta köps direkt!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av ebackman2:

Håller med... Köpte GTA V en andra gång till PC för multiplayern, efter att ha spelat det på konsol.
Herregud vilken jävla soppa. Kids som spawnar pengar överallt, kastar flygplan och är odödliga.
Det är inte ofta jag ångrar ett köp, men detta var fan under all kritik.

Jag fattar inte vart ni har spelat nånstans som sett detta. Har spelat gta online på pc de senaste tre månaderna. Jag har aldrig någonsin råkat ut för detta. Jag spelar rätt ofta.

Gnällkuk
Skrivet av Fargo:

Jag fattar inte vart ni har spelat nånstans som sett detta. Har spelat gta online på pc de senaste tre månaderna. Jag har aldrig någonsin råkat ut för detta. Jag spelar rätt ofta.

Oavsett är ju PC-porten total jävla hög med bajs. EXTREMA laddningstider, jag vettefan om det ens är någon skillnad mot PS4. ALLTID problem med desyncs eller så blir man bara utkastad där man dessutom kan fastna uppe i molnen i all evighet. Jag tycker spelet i sig är kul och bra, men det går fan inte att spela med alla dessa problem. Kan inte minnas att dessa problem med desyncs och disconnects var så vanligt förekommande på konsol.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

FM-guru
F.d. Sisyr

Faktiskt precis skaffat en PS4:a eftersom det numera finns rätt många exklusiva titlar som intresserar mig, så för en gångs skull så slipper jag sitta och grina framför datorskärmen när Rockstar släpper ett spel...

Medlem
Skrivet av tricky:

Oavsett är ju PC-porten total jävla hög med bajs. EXTREMA laddningstider, jag vettefan om det ens är någon skillnad mot PS4. ALLTID problem med desyncs eller så blir man bara utkastad där man dessutom kan fastna uppe i molnen i all evighet. Jag tycker spelet i sig är kul och bra, men det går fan inte att spela med alla dessa problem. Kan inte minnas att dessa problem med desyncs och disconnects var så vanligt förekommande på konsol.

Långa laddningstider, ja. Men det var det på xbox / ps med. Annars har jag inte några problem. Har haft anslutningsproblem vid ett tillfälle. Så jag har svårt att se den här "bajsigheten".

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Du kan ju alltid vänta på nån höstrea och köpa på dig en konsol. Ibland vill man mysspela i soffan

Myspysa i soffan kan jag göra ifrån PC-n med, Väntar på Resident Evil 2 Remaken, Längtar till dess! kör dom med X-box 360 kontrollen

Medlem
Skrivet av Fargo:

Jag fattar inte vart ni har spelat nånstans som sett detta. Har spelat gta online på pc de senaste tre månaderna. Jag har aldrig någonsin råkat ut för detta. Jag spelar rätt ofta.

Jag avinstallerade skiten inom en vecka från att jag köpte det, kanske för 2-3 år sedan. Gav upp efter att jag spelat någon typ av Team deathmatch-liknande grej. Löjliga laddningstider, och när man väl kom in så var det någon odödlig muppjävel i 6 av 10 games. Sedan sket jag i det. Spelade lite free-roam, stötte på fuskare säkert 50% av gångerna jag startade spelet, spelade kanske en vecka. Allt från pengakastande till flygplans/staty-spawnande.

Edit: (Förstår att det säkert blivit bättre, hur ska man annars sälja sina "miktro-transaktioner"? Men att det ens varit så illa är pinsamt).

Medlem

Efter att ha kollat på dramadokumentären "Den våldsamma vilda västern" på SVT Play så har min pepp på RDR2 knappast blivit mindre. Det var en väldigt intressant tid och jag hoppas att de vågar undvika de mest uppenbara västernklichéerna som vi sett hundratals gånger på film och går djupare... Baserat på trailern ser det ju dock lovande ut.

Verkar jävligt coolt! Hoppas de har lyckats skapa ett trovärdigt system vad gäller ens val i spelet, tycker många spel som säger sig ha ett system där dina val påverkar spelet implementerar det på ett ganska ytligt och dåligt sätt så att det knappt spelar roll.

Medlem

Jag önskar att jag gillade western...

Ion
Medlem

Det ser roligt ut, men vad är nytt sen 1:an? Känns som allt man såg kunde man göra i det gamla spelet?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag har aldrig spelat det fösta, men jag fick en väldigt Far Cry 5 (i tredje person) mixat med Tomb Raider känsla.

Far cry 5 och tomb raider är en hädelse jämfört med 8 år gamla mästerverket red dead redemption.
Spela det första..

Medlem
Skrivet av Ion:

Det ser roligt ut, men vad är nytt sen 1:an? Känns som allt man såg kunde man göra i det gamla spelet?

Det betyder att gamla spelet var hur bra som helst om du minns det så, vilket det var. Men det är faktiskt rätt mycket nytt från vad jag såg i trailern.

Social interaktion med val till exempel, stasha vapen på hästen, ta hand om hästen, fightingen verkar vara utökad med olika moves, varningsskott, ridningen, leda hästen, etc etc. Verkligen varenda grej hon berättar man kan göra, kan man inte göra i första, förutom dead-eye. Exempelvis, så kan man jaga i första spelet, men inte spåra djuret om man vådaskjuter det.

Det dom lyckades så bra med i mina ögon med första är den levande världen och alla random events, och vad det verkar så har dom utökat det ännu mer.

Tror detta kommer bli grymt faktiskt, speciellt när man hört så mycket om dutch och gänget i första spelet.

Medlem

Skärp dig Shinsen! Prixm skrev klart och tydligt att ska det mysas i en soffa så blir det aldrig på någon konsol!

Medlem

Tur att Dragon Quest XI släpps nästa månad för annars hade väntan varit outhärdlig.

Medlem

är inte ettan släppt till ps4 vid det här laget? pc release kan vi nog nånsin glömma..

Medlem

Fyfan vad jag längtar efter detta! Ser alldeles fantastiskt ut! Kommer inte bli mycket utomhus aktiviteter i oktober/november!

Skrivet av SWEBarb:

är inte ettan släppt till ps4 vid det här laget? pc release kan vi nog nånsin glömma..

Njet, men man kan köra 360 skivan eller köpa via store på sitt Xbox one och få förbättrad framerate etc!

Medlem
Skrivet av ebackman2:

Jag avinstallerade skiten inom en vecka från att jag köpte det, kanske för 2-3 år sedan. Gav upp efter att jag spelat någon typ av Team deathmatch-liknande grej. Löjliga laddningstider, och när man väl kom in så var det någon odödlig muppjävel i 6 av 10 games. Sedan sket jag i det. Spelade lite free-roam, stötte på fuskare säkert 50% av gångerna jag startade spelet, spelade kanske en vecka. Allt från pengakastande till flygplans/staty-spawnande.

Edit: (Förstår att det säkert blivit bättre, hur ska man annars sälja sina "miktro-transaktioner"? Men att det ens varit så illa är pinsamt).

Jag köpte det aldrig vid release på PC. Jag spelade det när det kom till Xbox 360, och körde även en hel del online. Då fanns det inte särskilt mycket att göra online och jag fokuserade mest på SP. Under sommar-rean köpte jag spelet till PC och har spelat det sen dess. Så jag har full förståelse för om man blir less på spelet om lanseringen på PC sköttes uselt, det vet jag ingenting om. Men GTA Online är bra mycket roligare på PC än valfri konsol. I mitt tycke. Det är fullt möjligt att Online-läget var fullständigt uselt vid lansering till PC. Så är det i varje fall inte nu. Har nog inte haft så här roligt med kompisar i ett spel på väldigt många år.

Medlem

hoppas spelet kommer gå bra spela på ett vanilla ps4.
för jag tror inte jag kommer klara av att vänta på PC Release
Red Dead Redemption är helt klart ett av mina favoritspel och är imo helt klart bättre än GTA (som ajg också gillar väldigt mycket)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar