Capcom: "Vi föredrar spel med höga betyg som säljer okej än tvärtom."

Robot
Capcom: "Vi föredrar spel med höga betyg som säljer okej än tvärtom."

Företaget i matig intervju med Gamesindustry.biz

#capcom, #dmc, #monter-hunter, #resident-evil-2


Medlem

Capcom var ett av mina favorit utvecklare under 80 till mitten av 2000 talet. När man köpte ett capcom spel visste man att man fick ett bra spel. Deras spel hade den där extra känslan av spelglädje. Var nåt speciellt med capcom spel.

Synd att de tappade deras magiska känsla senare. Men det verkar som de kämpar hårt för att få tillbaka den och jag skulle säga att de lyckas.

Deras nuvarande spel de släppt har alla den där magiska "capcom" spel känslan och jag ser fram emot alla deras framtida spel släpp.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Capcom och Konami var dom som stod för några om inte dom bästa spelen till Nes och Snes, förutom nintendo själva då


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Spel där Capcom var utgivare gick varm på min playstation back in the days

Medlem

Önskar att de tänkt så med SFV

Medlem
Skrivet av Flygplanet:

Önskar att de tänkt så med SFV

Såg aldrig nåt fel med SFV. Har inte riktigt förstått varför så många anser SFV var/är ett dåligt spel. Ja de hade litet utbud vid släpp men som de faktiskt var öppna med att säga. Allt som kommit efter har ju varit gratis dlc (som man kan köpa också ja). Jag köpte spelet vid release bara för att stödja dom. Har aldrig varit speciellt duktig på spelet men tycker det är roligt iallafall vilket som är väl hela poängen med spel.

OT:

Om ändå alla spelföretag såg spelutveckling på samma vis. Det syns på många som designar med samma filosofi men som kanske får bättre försäljning som till exempel Rockstar eller Santa Monica Studio osv. Capcom har ju ett rätt begränsat spelgenre utbud. Fighting är ju inte allas kopp te. Men visst de har ju några svaga släpp med.

Kul att de har lyft sig, är väl en sisådär 3-5 år sedan vi bokstavligt talat önskade konkurs på dem.

Älskar deras initiativ med retro-samlingarna och gör mitt bästa för att stödja dem releaserna. Övriga moderna releaser tycker jag ofta är kvalitativa men oftast inte fullpoängare.

Kul att man de verkar fatta vad som gäller i alla fall. Önskar Konami kunde komma till insikt de också snart...


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Och glöm inte Megaman 11 och X-Legacy Collection. Fantastiskt! Tar semester när 11:an kommer

Inaktiv

Pfft, ja vad skulle de säga annars? Betyder inte att det är sant.

1
Skriv svar