Bioware har team som "jobbar på Dragon Age och Mass Effect"

Robot
Bioware har team som "jobbar på Dragon Age och Mass Effect"
Medlem

AKA Remaster


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Med tanke på att dom scrappade dlc till mass effect 4 så handlar detta inte om nå nya titlar, aldrig. Hoppas inte det heller.
Troligen "HD"versioner.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Godofcheese:

Med tanke på att dom scrappade dlc till mass effect 4 så handlar detta inte om nå nya titlar, aldrig. Hoppas inte det heller.
Troligen "HD"versioner.

Remaster av Mass Effect (1) och/eller Dragon Age: Origins hade väl inte varit det värsta? Jag hade gjort ett glädjeskutt.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Jag har ett team som jobbar på att fixa mina fönster, mer än så säger jag inte.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Remaster av Mass Effect (1) och/eller Dragon Age: Origins hade väl inte varit det värsta? Jag hade gjort ett glädjeskutt.

Njae
Kanske Mass Effect i en ny motor men Dragon Age 1 behöver inte någon remaster.
Finns bra med mods till den sistnämnda
Och sen vill jag inte att "Bioware" pillar med OG Dragon Age då de senare i serien inte var så bra.
Dom kanske får för sig att göra drastiska ändringar.
Speciellt i svårighetsgrad


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Hipshot: Komigen nu, du kan väl säga om det handlar om nya spröjs eller spaltventiler iaf!?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Njae
Kanske Mass Effect i en ny motor men Dragon Age 1 behöver inte någon remaster.
Finns bra med mods till den sistnämnda
Och sen vill jag inte att "Bioware" pillar med OG Dragon Age då de senare i serien inte var så bra.
Dom kanske får för sig att göra drastiska ändringar.
Speciellt i svårighetsgrad

Expansionen till DAO är dessutom riktigt nice. Den ligger klart där uppe tillsammans med Morrowinds härliga expansioner

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Remaster av Mass Effect (1) och/eller Dragon Age: Origins hade väl inte varit det värsta? Jag hade gjort ett glädjeskutt.

Jag tror att det som kallas för Bioware nu för tiden är fullt kapabla att misslyckas även med en remaster. Men man kan ju alltid hoppas.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av androsynth:

Expansionen till DAO är dessutom riktigt nice. Den ligger klart där uppe tillsammans med Morrowinds härliga expansioner

Awakening var en riktig skön expansion Jao


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Började precis spela SWToR igen så undrar vad som händer 2019. Nyfiken. Nån som följ och hört något?

Ambassadör
Xbox

Dragon Age - The Card Game

Mass Effect - Mobile RTS

Spännande!

Det var väl inte längesedan de sa att de dragit ihop alla team för att jobba på Anthem?


signatur

Jump in.

Skrivet av Mortaigne:

Dragon Age - The Card Game

Mass Effect - Mobile RTS

Spännande!

Det var väl inte längesedan de sa att de dragit ihop alla team för att jobba på Anthem?

Det är sant att alla Bioware team jobbar på Anthem, men oftast behövs inte Writers/Concept artists etc. när ett spel undergår full produktion. Därför skapar man oftast små sub-team som jobbar med ett spel långt innan det når full produktion, att skapa en Story, koncept och design val (gameplay) sker oftast i denna "Pre-production" fas.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Njae
Kanske Mass Effect i en ny motor men Dragon Age 1 behöver inte någon remaster.
Finns bra med mods till den sistnämnda
Och sen vill jag inte att "Bioware" pillar med OG Dragon Age då de senare i serien inte var så bra.
Dom kanske får för sig att göra drastiska ändringar.
Speciellt i svårighetsgrad

Håller med. DA:O funkar fortfarande tack vare typen av spel som inte kräver dunder grafik för att se bra ut, NWN2 är ett annat ännu äldre sådant exempel där lastgammalt spel fortfarande kan se bra ut. Mass Effect där emot, 1an skulle må bra av en uppfräschning och 2 samt 3 såg ju gamla ut redan när de släpptes så de kan man nog pilla lite med bättre texturer med. Men tror inte det lär hända på ett bra tag. Hoppas på ett DA:O 2 men lär väl inte hända, "action rpg" stuket alla DA2 och Inq är ju mer poppis så

Medlem

De borde ha ett team som jobbar med Baldur's Gate- eller Neverwinter Nights-serierna i stället. En spelserie är väl aldrig för gammal för att fortsättas på. I synnerhet BG är väl dessuton mer omtyckt i folks ögon än de "aktuella" serierna.

Skrivet av Witchfinder:

De borde ha ett team som jobbar med Baldur's Gate- eller Neverwinter Nights-serierna i stället. En spelserie är väl aldrig för gammal för att fortsättas på. I synnerhet BG är väl dessuton mer omtyckt i folks ögon än de "aktuella" serierna.

Nej tack, inte Bioware. Mycket hellre då Obsidian eller tom. Beamdog, om det skulle utvecklas en 3:a i någon av de serierna.

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Nej tack, inte Bioware. Mycket hellre då Obsidian eller tom. Beamdog, om det skulle utvecklas en 3:a i någon av de serierna.

De kan få göra det allihopa Bryr mig inte om nån misslyckas så länge det i slutändan kläms fram ett bra spel.

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Nej tack, inte Bioware. Mycket hellre då Obsidian eller tom. Beamdog, om det skulle utvecklas en 3:a i någon av de serierna.

Det beror väl lite på vem som sitter på rättigheterna. Personligen så ser jag hellre ett Dragon Age: Origins 2 än "Dragon Age 4: Failstorm".

Och ett Baldur's Gate 3 är nog lika troligt som Half-Life 3. Alla vill ha det, ingen vågar göra det Skulle älska om Beamdog tog på sig att skapa en ny IP.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Äsch Bioware skapar bara skit numera.
Vad ska de köra i botten här näst?
Dragon Age 2 var början på slutet. Nog fanns de tveksamheter innan men efter dess har allt gått åt helvete med få undantag.
Inquisition var ett skämt, imo. Inte mkt till RPG, och hemsk combat.
Tog bort hela den råa, brutala sidan av Dragon Age Origin som fick mig att älska det.
Möjligheterna var oändliga i DA:O. Det var som ett bättre, större kotor.
Sen våldtog de serien brutalt. Och det blev ett linjärt, action-rpg med otroligt få möjligheter att skapa en karaktär.
De var aldrig som Shepard, då storyn var oerhört svag. Jag fick känslan att hjälten hade en bestämd personlighet sen kunde jag endast välja dess humör typ. Va dryg, otrevlig, smått hotfull och svinig i form ruthless men inga hårda val, inga av de där grejer som fick en att gapa i tidigare spel...
Mass Effect är ännu en av världens bästa speltriologier 1-3 imo. Men Andromeda var måttligt, men ännu måttligare var att de gav upp Mass Effect helt och pissade på alla oss besvikna, och kraftigt omättade ME - fans... Vi ville ha ordentlig DLC, En Andromeda 2 av de ordentliga teamet som vägde upp besvikelsen, men inte fan fick vi det, istället la det allt på is.
Trots att det hade enorm potential därunder... Det hade gått att tuta liv i skiten, men de är de ej intresserade av. Möjligen för att de inser att de kmr kursa till slut...

Medlem
Skrivet av zumo:

Äsch Bioware skapar bara skit numera.
Vad ska de köra i botten här näst?
Dragon Age 2 var början på slutet. Nog fanns de tveksamheter innan men efter dess har allt gått åt helvete med få undantag.
Inquisition var ett skämt, imo. Inte mkt till RPG, och hemsk combat.
Tog bort hela den råa, brutala sidan av Dragon Age Origin som fick mig att älska det.
Möjligheterna var oändliga i DA:O. Det var som ett bättre, större kotor.
Sen våldtog de serien brutalt. Och det blev ett linjärt, action-rpg med otroligt få möjligheter att skapa en karaktär.
De var aldrig som Shepard, då storyn var oerhört svag. Jag fick känslan att hjälten hade en bestämd personlighet sen kunde jag endast välja dess humör typ. Va dryg, otrevlig, smått hotfull och svinig i form ruthless men inga hårda val, inga av de där grejer som fick en att gapa i tidigare spel...
Mass Effect är ännu en av världens bästa speltriologier 1-3 imo. Men Andromeda var måttligt, men ännu måttligare var att de gav upp Mass Effect helt och pissade på alla oss besvikna, och kraftigt omättade ME - fans... Vi ville ha ordentlig DLC, En Andromeda 2 av de ordentliga teamet som vägde upp besvikelsen, men inte fan fick vi det, istället la det allt på is.
Trots att det hade enorm potential därunder... Det hade gått att tuta liv i skiten, men de är de ej intresserade av. Möjligen för att de inser att de kmr kursa till slut...

Vad gäller Mass Effect Andromeda kan jag bara hålla med. Jag tyckte det var ett helt ok spel som inte riktigt nådde upp till sina föregångare, men att lägga ner alla eventuella DLC var ett stort jäkla svek av EA. Så jag säger 🖕 till EA vad gäller Anthem.

1
Skriv svar