Se nio minuter gameplay från Artifact - Valves nya spel

Robot
Se nio minuter gameplay från Artifact - Valves nya spel
Medlem

Kan inte bara vara jag som tycker det verkade helt ointressant? Orka göra ett sjuttioelfte kortspel. Troll är vad dom är!

Releasehästryttare

Kul och höra att du kommer kunna sälja/trada/köpa kort på deras marknads plats, undrar om de kommer printa typ "black lotus" rare cards så du kommer kunna har turen att få kort som är värda 20 tusen+

Inaktiv

Valve - We used to make games, now we make money.

Releasehästryttare

@anon_119148: De märkte la att Heartstone rakar in miljoner dollar vid varje expantions släpp och vill in på den kakan

Medlem

Fattar inte varför Valve inte både kan fokusera på att tjäna pengar och göra nya bra spel. Även uppföljare för gamla spel vore välkommet.

Medlem

Woo.... ett kortspel.....

De hade ju lite brist på pengar redan så varför inte utveckla ett spel som kostar 10% av en vanlig utvecklingskostnad samt är nichat till 5% av marknaden!
Prioriteringar!

Inget företag på marknaden hade vågat släppa ett kortspel ett flera år borta från scenen - detta inkluderat Valve, om de inte hade haft steam i ryggen.

Spelföretaget som fick mig att mysa i mina tonår som ett av de få företagen som bryr sig om spel och kund fortsätter att hugga sina kunder i ryggen.

Är inte långt ifrån att lägga dem i samma hög som EA games.

Svin!

Medlem

@Allexz: På vilket sätt menar du att de hugger kunderna i ryggen?

Medlem
Skrivet av Allexz:

Woo.... ett kortspel.....

De hade ju lite brist på pengar redan så varför inte utveckla ett spel som kostar 10% av en vanlig utvecklingskostnad samt är nichat till 5% av marknaden!
Prioriteringar!

Inget företag på marknaden hade vågat släppa ett kortspel ett flera år borta från scenen - detta inkluderat Valve, om de inte hade haft steam i ryggen.

Spelföretaget som fick mig att mysa i mina tonår som ett av de få företagen som bryr sig om spel och kund fortsätter att hugga sina kunder i ryggen.

Är inte långt ifrån att lägga dem i samma hög som EA games.

Svin!

Agree. Jag älskar deras platform Steam som jag i stort sett bara använder för min spel. Men det som Valve gör eller inte gör rättare sagt är så förbannat jäkla bedrövligt alltså. Riktigt unket. Greedy sons of ....


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tack Valve för att ni ska släppa ett oinspirerande kortspel som ingen på hela planeten vill ha... suck.

eld
Medlem

Valve jobbar på andra spel än bara artifact, så lugna ner er lite

KoP
Medlem

Kortspel. Och där dog intresset.

KoP
Medlem
Skrivet av Millen:

@Allexz: På vilket sätt menar du att de hugger kunderna i ryggen?

Genom att låta en oavslutat spelserie vid namn Half-Life sakta tyna bort?

Medlem

Spelar en del kortspel (dock ej HS) och tycker det här ser intressant ut. Läggs till på listan under MTG Arena.

Sen förstår jag inte det allmänna motståndet mot ytterligare ett kortspel. Blir det ett bra spel i slutändan får man ju bara fler alternativ och omväxling. Shooters släpps var och varannan vecka känns det som... samma välkomnande där tro

Medlem

Förstår inte riktigt kritiken, inte för att detta spel verkar särskilt intressant, (vill jag spela kortspel, så spelar jag hellre mtg och det live), för gör det då rakt inte, det verkar rätt "meh" vid en ytterst snabb koll. Nej, utan för att Valve som företag knappast är SKYLDIGA att skapa spel som just ni vill ha och begär. De tjänar bra med slantar på att hantera andras spel, så varför ödsla tid, resurser, kraft och enormt mycket prestige på att göra något som inte kan sluta på något annat sätt än Gudfadern 3, dvs rätt illa. Sådan är kapitalismen sjöng Fred Åkerström för väldigt länge sedan, men orden är lika sanna nu som då.

Medlem
Skrivet av Millen:

@Allexz: På vilket sätt menar du att de hugger kunderna i ryggen?

Det gör de inte, såklart

Skrivet av Funkmeister-F:

Tack Valve för att ni ska släppa ett oinspirerande kortspel som ingen på hela planeten vill ha... suck.

Många vill ha det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

@Cheewie: Problemet är väl från ett affärsperspektiv att det förmodligen är mer lönsamt att husera med plattform åt andra spel och deras marknad än att göra egna spel vilket praktiskt taget bara blir någon sorts fan service nu.

Ta spel som CSGO eller Dota 2 och tänk hur mycket pengar Valve tjänar på att folk köper lådor samt att de får en del av kakan varje gång det görs en transaktion på deras market.

Medlem

Det är la ok att dom gör ett kortspel? Det är väl ok att dom följer en trend som verkar ge rätt bra med cash om dom lyckas? Ser verkligen inte problemet. Kortspel är inget jag taggar till på men det finns ju gott om folk som tycker det är kul och är villiga att betala mycket pengar.

Jag tycker det är häftigt när folk vågar sig på att sno tronen i nishade kategorier och jag tror knappast dom stod och valde mellan ett kortspel eller HL3. Om dom velat göra ett HL3 hade dom gjort det (och kanske till och med gör, vem vet). Då hade inte detta spelet blockat något.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Förstår inte riktigt kritiken i den här tråden. Själv ser jag fram emot Artifact, genren är i min mening långt ifrån mättad, åtminstone när det kommer till rejäla satsningar från större utvecklare.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Förstår inte riktigt kritiken i den här tråden. Själv ser jag fram emot Artifact, genren är i min mening långt i från mättad, åtminstone när det kommer till rejäla satsningar från större utvecklare.

Exactamente

Medlem

ser ut att kunna vara ett kortspel som kräver lite skicklighet och inte 5 hjärnceller som hearthstone och 70% tur.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

ser ut att kunna vara ett kortspel som kräver lite skicklighet och inte 5 hjärnceller som hearthstone och 70% tur.

Hearthstone innehåller precis som i princip alla andra kortspel en turdel, förstår inte varför du rantar så hårt om något
som alla vet sen kortlekens begynnelse. Snart kommer du och säger att Poker endast är ren tur....

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av adrii:

Hearthstone innehåller precis som i princip alla andra kortspel en turdel, förstår inte varför du rantar så hårt om något
som alla vet sen kortlekens begynnelse. Snart kommer du och säger att Poker endast är ren tur....

Lite mer komplext än så tycker jag att det är. Alla kortspel av typen Hearthstone har en slumpartad del som kommer från kortdragningen. Viktiga kort kan ligga längst ned i leken och kort som behöver spelas tillsammans kan ligga i toppen och botten av leken. Det kommer man så klart inte runt.

Hearthstone har däremot en betydande andel kort som är slumpartade i sig själva. Mage-kortet Arcane Missiles som skjuter tre projektiler på slumpvalda fiender, till exempel. Alla kort med effekten "Discover" är ett annat.

Om det är bra eller dåligt låter jag vara osagt. Slumpartade effekter kan göra så att matcher svänger fram och tillbaka och skapar spänning, men ofta skapar det bara irritation hos spelaren som får turen emot sig.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@Cheewie: Problemet är väl från ett affärsperspektiv att det förmodligen är mer lönsamt att husera med plattform åt andra spel och deras marknad än att göra egna spel vilket praktiskt taget bara blir någon sorts fan service nu.

Ta spel som CSGO eller Dota 2 och tänk hur mycket pengar Valve tjänar på att folk köper lådor samt att de får en del av kakan varje gång det görs en transaktion på deras market.

Jo, men varför inte göra både ock, eller jobbar spelprogrammerarna också på ekonomiavdelningen? Är ju inte riktigt så att deras spel gått med förlust under åren.

Medlem

Är en inbiten kort/brädspelare och har fet respekt för Richard Garfield. För mig betyder "ännu ett kortspel" kommentarerna i tråden väldigt lite. De är typ synonyma med "ännu ett third person adventure spel" för mig. Detta är Richard Garfields vision om hur ett digitalt kortspel kan se ut med Valves erfarenhet att backa upp det. Jag är extremt nyfiken på slutprodukten.

Medlem
Skrivet av Cheewie:

Jo, men varför inte göra både ock, eller jobbar spelprogrammerarna också på ekonomiavdelningen? Är ju inte riktigt så att deras spel gått med förlust under åren.

Du har rätt. Klart dom kan göra både och. Som du säger så gör dom ju redan det till viss del. Dock har dom ju lyxen att inte behöva göra spel för att klara sig. Dom kan vänta på rätt läge och idé och sen skapa ett spel av yttersta kvalitet. Dvs mkt planering och nogrant arbete för att öka chanserna till ett spel av högsta kvalitet.

Jag som inte direkt bryr mig om Valve gör många nya spel kan uppskatta det. Det kommer ett spel från dom med en väldigt bra grundidé och snyggt utförande någon gång ibalnd. Även om inte alla deras spel är min påse chips. Dock kan jag förstå frustrationen hos andra. Jag som åtminstonde var en blizz-fanboy har ofta kännt frustration över att det inte kommer nya spel från dem så snabbt som jag vill. Förstår helt klart varför andra känner den frustrationen när det gäller Valve som verkligen tar tid på sig och ibland bara släpper mindre (men välgjorda) grejer.

Medlem

diggade hearthstone och var cautiously optimistic inför artifact, men efter o ha sett videon så vettefan. Känns lite... "meh" i brist på en bättre beskrivning av magkänslan Men kommer såklart hålla ett öga på't!

1
Skriv svar