Sommartips: Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Robot
Sommartips: Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Hårdkokt spionthriller som tar smygandet på allvar.

#chaos-theory, #sommartips, #splinter-cell, #ubisoft


Medlem

Ett av de bästa spelen någonsin! Nostalgiglasögonen behövs inte till det här spelet då det är lika fantastiskt att spela idag som då.

Ubisoft borde sätta sig och spela igenom det här så att de gör nästa SC rättvisa. Blacklist var på rätt väg, men det var inte riktigt där. Små saker som Fischers förhör med roliga kommentarer och kalkonlockande gör spelet unikt

Men det största felet i de nya spelen är att Ubisoft inte vågar ha riktigt mörka miljöer! I de äldre spelen är det kolsvart och man måste använda sig av sin bildförstärkare, medan i Blacklist så är det nästan dagsljus var man än är, även där det ska vara kolsvart...

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Jozo:

Ett av de bästa spelen någonsin! Nostalgiglasögonen behövs inte till det här spelet då det är lika fantastiskt att spela idag som då.

Ubisoft borde sätta sig och spela igenom det här så att de gör nästa SC rättvisa. Blacklist var på rätt väg, men det var inte riktigt där. Små saker som Fischers förhör med roliga kommentarer och kalkonlockande gör spelet unikt

Men det största felet i de nya spelen är att Ubisoft inte vågar ha riktigt mörka miljöer! I de äldre spelen är det kolsvart och man måste använda sig av sin bildförstärkare, medan i Blacklist så är det nästan dagsljus var man än är, även där det ska vara kolsvart...

Sammanfattar mina tankar bra! Och ja, visst är det ett underbart spel som håller än idag.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Ambassadör
Xbox

Även Splinter Cell: Conviction är bakåtkompatibelt på Xbox One och ingick i Games with Gold i juli!

Hoppas att ett nytt Splinter Cell är på g snart, tycker det luktar så.


signatur

Jump in.

Medlem

Ja, denna Splinter Cell klassiker håller jag som den bästa delen i serien. UbiSoft får fan kamma sig o släppa en ny titel snart. Det kliar rejält i mina stealth fingrar. Ja var fan hundra på att de skulle avslöja något på E3 mässan nu i somras.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Chaos Theory är för Splinter Cell vad Blood Money är för Hitman, när serien var som bäst. Mycket av det som var bra i de föregående spelen men samtidigt gjort för en större målgrupp. Gillar man Stealth spel så har jag svårt att se hur man inte skulle kunna gilla Chaos Theory, Double Agent var inte ett dåligt spel men det var inte heller lika bra som tidigare spel och Conviction kändes mer som ett aktionspel än ett stealth spel.

Medlem

@PcGamer: Tips om du inte vet om det. Försök att få tag på Double Agent till Xbox, Ps2 eller Gamecube. Det är ett helt annat spel än det där skräpet som släpptes till 360. Versionen till den äldre generationen utvecklades av Ubisoft Montreal, utvecklarna av Chaos theory och är mycket mer likt det spelet i alla avseenden.

Medlem

Klassiker! Det här måste man ha spelat, så är det bara.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hur är spelet idag på PC? Är grafiken ok? Är spelmekanikerna bättre eller likadana typ som i blacklist?


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

@Jaxalot: Jag tycker att grafiken har överlevt tidens tand på ett bra sätt. Det är trots allt ett spel från 2005, så det kommer så klart inte vara lika snyggt som ett modernt spel.

Spelmekaniskt så är det här ett spel från tiden då utvecklarna inte fördummade alla spel med en massa riktlinjer och pilar. Du måste helt enkelt utforska och hitta dina mål själv, utan att leta efter stora ikoner på HUD:en.
Annars så tycker jag att Chaos Theory ger dig mer möjligheter att smyga dig igenom uppdragen än vad Blacklist gör. Det här var innan Ubisoft fick för sig att göra Sam Fischer till världens mest pricksäkra människa (Conviction), så det är alltid bättre att smyga än att skjuta.

Medlem

Det sista Splinter Cell som var bra, och fortfarande fokuserade på smygande.

Medlem

CT är fortfarande min favorit i hela serien.

Medlem

Definitivt ett av mina top 5 favoriter överhuvudtaget, är känslan!
Åtminstone brukade det vara det.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Helt klart bäst i serien. Nu måste jag dra igång det igen.

Som någon nämnde tidigare så är Double Agent som gjordes till xbox/ps2/gamecube riktigt bra.
Köpte det direkt när det blev bakåtkompatibelt till 360n.
Tyvärr så släpptes inte den varianten på steam även om det använder både screens och logga från den versionen.

Medlem
Skrivet av Jozo:

@Jaxalot: Jag tycker att grafiken har överlevt tidens tand på ett bra sätt. Det är trots allt ett spel från 2005, så det kommer så klart inte vara lika snyggt som ett modernt spel.

Spelmekaniskt så är det här ett spel från tiden då utvecklarna inte fördummade alla spel med en massa riktlinjer och pilar. Du måste helt enkelt utforska och hitta dina mål själv, utan att leta efter stora ikoner på HUD:en.
Annars så tycker jag att Chaos Theory ger dig mer möjligheter att smyga dig igenom uppdragen än vad Blacklist gör. Det här var innan Ubisoft fick för sig att göra Sam Fischer till världens mest pricksäkra människa (Conviction), så det är alltid bättre att smyga än att skjuta.

Tack! Ska pröva det.


signatur

Ordo Ab Chao

1
Skriv svar