Warbringers Sylvanas: Ny mysfilm från Blizzard

Robot
Warbringers Sylvanas: Ny mysfilm från Blizzard

Säg hej till den tjurigaste zombiealven i World of Warcraft.

#bfa, #blizzard, #warbringers, #wow, #nyhetstips


Medlem

Emo sylvanas is at it again
"You don't understand me, mom!"

Har tydligen blivit att Alliance är de goda, och Horde med Sylvanas i fronten är de onda.
Lite basic tycker jag, men kommer troligen någon skit dålig plot twist i slutet att Sylvanas var kontrollerad eller något.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Garrosh 2.0. De kunde göra precis vad som helst, och så återvinner de Pandarias plot med en warchief som blir överdrivet ond. Sylvanas ska ju vara en iskall, kalkylerande och slug ledare, inte en impulsiv emo-unge som ställer till med ett onödigt folkmord.

Blizzards manusskrivare är försoffade.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag saknar Wrath of the Lich King.. ^^

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Garrosh 2.0. De kunde göra precis vad som helst, och så återvinner de Pandarias plot med en warchief som blir överdrivet ond. Sylvanas ska ju vara en iskall, kalkylerande och slug ledare, inte en impulsiv emo-unge som ställer till med ett onödigt folkmord.

Blizzards manusskrivare är försoffade.

Tråkigt att Warcraft loren bara blivit mer enkelsidig ju längre tiden går, men har full förståelse att ett spel som WoW kommer att "jump the shark" ett par gånger eftersom man helt enkelt får slut på idéer.

Medlem

Inte lika impakt som första short, men likväl bra


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Dock berättar Sylvanas ju i sina pre quests varför hon gör det hon gör. Hon är ju övertygad att The Alliance kommer att får övertag över Azerite "Metallen" och attackera Horde först. Så för att The Horde skall överleva måste hon total chockera hela Alliance så de tappar kämparglöden och splittras.

Sen varför hon eldar ner allt och massmördar civila är ju en annan fråga. (Undead behöver iofs kroppar för att bli fler eftersom inte de får barn.) Hon ville bara ju döda Malfurion och tillfångata Teldrassil.

Medlem

@Vinkelslipen: Hon säger också efteråt att bränna ner Teldrassil inte vart menat, tror att hon blev triggad av den döende nightelf som sa att de kommer alltid ha hoppet kvar, och då vrider hon huvudet på personen så den skall se teldrassil brinna och beordrar att skjuta med sina katapulter för få död på allt hopp

Medlem
Skrivet av Vinkelslipen:

Dock berättar Sylvanas ju i sina pre quests varför hon gör det hon gör. Hon är ju övertygad att The Alliance kommer att får övertag över Azerite "Metallen" och attackera Horde först. Så för att The Horde skall överleva måste hon total chockera hela Alliance så de tappar kämparglöden och splittras.

Sen varför hon eldar ner allt och massmördar civila är ju en annan fråga. (Undead behöver iofs kroppar för att bli fler eftersom inte de får barn.) Hon ville bara ju döda Malfurion och tillfångata Teldrassil.

Som jag har förstått kan dom inte bli fler eftersom Arthas var den enda som kunde göra undeads "intelligenta". Det är därför forsaken är en döende ras.

Sylvanas försökte göra fler precis som Arthas gjorde men dom blev bara dumma ghouls som vandra runt och inte gjorde något.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Garrosh 2.0. De kunde göra precis vad som helst, och så återvinner de Pandarias plot med en warchief som blir överdrivet ond. Sylvanas ska ju vara en iskall, kalkylerande och slug ledare, inte en impulsiv emo-unge som ställer till med ett onödigt folkmord.

Blizzards manusskrivare är försoffade.

Hon är kall kanske men känslostyrd och framförallt fixerad till gränsen av besatthet har varit hennes signum sedan Warcraft 3. Hon har dessutom alltid varit en "ändamålet helgar medlen"-typ. Om hon får för sig att folkmord krävs, för vilket ändamål det nu råkar vara, så kommer hon köra på det och köra över de som påstår annat. Her way or the high way! Helt i enlighet med hennes karaktär. Enda som hållit henne i schack är tidigare warchiefs. Men det är bara min åsikt.

Blizzards manusförfattare gjorde däremot sin miss när de gjorde henne till warchief då hon uppfyller väldigt få av de ideal som Horde värderar högt och ingen av de andra ledarna litar på henne.

Medlem

Tycker det är kul med lite liv i luckan!

Men det kunde absolut ha utspelats på ett bättre och mer begripligt sätt. Så svårt behöver det väl inte va att hitta på lite händelser som lett till detta obegripliga debaclet.

Förmodligen kommer det förklaras senare, att det är "old gods" som pushat Sylvanas, och kanske även Jaina till att agera förhastat. Känns för övrigt att Jaina är på god väg att bli en raidboss.

Medlem

Detta pre-patch event har vart såååå otroligt kasst. Story wise och lore mässigt är det väl lite ballt att se en sådan framstående sak försvinna. Men det hela var kanske 30minuter av content. Med lite world quests på det. Legion eventet kändes lite mer aktivt.

Men motivationen hos Sylvanas är så korkad. Hon hade chansen att vinna totalt redan innan branden. Men hon låter Saurfang vara och ger honom "uppgiften". Istället bara för att avsluta det och vinna där direkt.

Pansarknekt

Hur länge kan man mjölka... Å andra sidan tycker jag ff om gameplay. Men storyn har helt ballat ur. Dom verkar inte ens anstränga sig längre. Dags för World of Starcraft nu. I would buy it.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=ke0C9tuPsQc&t=1902

Här motiveras Sylvanas handlingar på ett helt annat sätt. Det vi får se som inte köpt Collectors edition är ju bara en skrapning på ytan tydligen. Som Horde spelare så har jag kunnat släppa min förvirring och förstår Sylvanas mycket bättre nu.

Det jag inte förstår är varför inte detta är med och visas för alla. Istället fick vi "det billiga manuset".

Det räcker om man ser ifrån min tidsstämpel. Men videon och det han berättar är inte direkt ihopkopplat, så lyssna mer än ni tittar.

1
Skriv svar