Hellblade: Senua's Sacrifice får VR-utgåva till HTC Vive och Oculus Rift

Robot
Hellblade: Senua's Sacrifice får VR-utgåva till HTC Vive och Oculus Rift

Men den är för krävande för PS4, så ingen PSVR.

#nyhetstips, #skräck


Medlem

Liten felstavning i rubriken. Ni är för snabba på knapparna "HTC Vice istället för HTC Vive"

Medlem

40% rabatt på humblebundle just nu, så passa på att skaffa om ni inte äger detta underbara spel.

https://www.humblebundle.com/store/hellblade-senuas-sacrifice

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Dalthor-san: Vi kanske snubblat på en specialutgåva som endast spelar GTA: Vice City? Nej men allvarligt, tack för vaksamt öga, det är korrigerat!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@xermalk: I sanning är det smått fenomenalt! Och tack för HB-länken, lade till den i nyheten nu.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Tycker det är synd att inte fler spelutvecklare portar sina spel till VR, som Resident Evil också gjorde. Vilken inlevelse det är!

Skribent

Riktigt välkomna nyheter. Kommer lätt köra igenom det igen i VR. Jag hade gärna betalat $10-15 för ett VR-DLC, men vill de släppa det gratis så

Releasehästryttare

Ingen på redaktionen som läser tipsen som skickas in nu när CJ är ledig?

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Devan: Hoppsan, det har nog fallit mellan stolarna för oss som täcker nyhetsbevakningen dagtid och kvällstid, jag har nu uppdaterat så att du rätteligen har tipstack för detta. Ursäkta missen!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Releasehästryttare
Medlem

Funderar jävligt starkt på att skaffa en Oculus Rift samtidigt som ett nytt grafikkort när de nya kommer ut(när nu det än blir). Detta gör saken bara allt mer lockande.

Hade gärna skaffat HTC Vive Pro men kan verkligen inte se mig spendera så pass mycket pengar för en.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Luciphear: Det mesta tyder på att Nvidia kommer presentera Geforce GTX 1180 under Gamescom-mässan, när AMD gör detsamma med Navi-generationen återstår däremot att se.

https://www.sweclockers.com/nyhet/26042-lacka-anger-30-august...

https://www.sweclockers.com/nyhet/26066-nvidia-arrangerar-gef...


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Grafik: NVIDIA GTX 1080 / AMD Radeon RX 580

Rätt stor skillnad på dom korten i prestanda O_o


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Intressant nog är det 3rd person i VR vilket faktiskt fungerar bra. Framöver hoppas jag det blir standard att erbjuda oavsett spel.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@ElyziuM: Visst är det så, men arkitekturen i AMD:s grafikchip är bättre lämpad för VR (t.ex. deras asynchronous compute-enheter) vilket gör att deras klenare kort ändå kan leverera bra i VR-tillämpningar.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Loevet:

@ElyziuM: Visst är det så, men arkitekturen i AMD:s grafikchip är bättre lämpad för VR (t.ex. deras asynchronous compute-enheter) vilket gör att deras klenare kort ändå kan leverera bra i VR-tillämpningar.

Jag tror mer på 1) att det är konsoloptimerat, för konsolerna har AMD-kort eller (mer troligt) 2) att det helt enkelt inte stämmer och GTX1080 presterar bättre.

Pascalkorten har stöd för lens matched shading, single pass stereo, multires shading etc.

Ambassadör
Xbox

Nu har jag ju inte mycket till övers för VR, men det här kan nog bli otäckt passande.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Loevet:

@Luciphear: Det mesta tyder på att Nvidia kommer presentera Geforce GTX 1180 under Gamescom-mässan, när AMD gör detsamma med Navi-generationen återstår däremot att se.

https://www.sweclockers.com/nyhet/26042-lacka-anger-30-august...

https://www.sweclockers.com/nyhet/26066-nvidia-arrangerar-gef...

Hade varit kul att gå över till AMD för en gångs skull igen men tror inte riktigt jag vill vänta om de inte släpper sina kort ganska tätt inpå (och givetvis lyckas prestera rent prestandamässigt).

Tack för infon!

1
Skriv svar