Helgdiskussion – Vad spelade du 2008?

Robot
Helgdiskussion – Vad spelade du 2008?

GTA IV, Fallout 3, Little Big Planet, Metal Gear Solid 4 – what a time to be alive!

#grand-theft-auto-4, #helgdiskussion, #spelåret-2008


Medlem

Flyttade hemifrån till Kalmar för att studera. Kunde hänge mig helt till battlefield 2 på fritiden, helt sjukt vad man nötte det. Battlefield Gotland 😊


signatur

Ducati Streetfighter 848

Jag genomförde min värnplikt. Nog det år jag spelat minst sedan jag fick upp ögonen för spel.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Tror jag släppte taget om STALKER Shadow of Chernobyl och datorn generellt i förmån för några spel på konsolerna såsom MGS4, Resistance 2, Dead Space, Mirror's Edge, Rainbow Six Vegas 2, LittleBigPlanet, etc. Nu hade man pungat ut mer än 6000kr på ett Playstation 3 på release så nu var det bara att spela så mycket som möjligt på den


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Det var nog WoW för hela slanten på den tiden tror jag.

Geeks Gaming

Ojoj, på den tiden var det mycket CoD, fallout 3, GTA 4 och ohälsosamma mängder Lotro

Medlem

Fallout 3 i multum!

Medlem

2008,, hm, var arbetslös då
Men, det betydde att jag hade en massa tid för spel

Det var mycket World of Warcraft men även en hel drös andra spel man njöt av.
Mass Effect
Fable 2
Fallout 3
Spore
Grand Theft Auto IV
Saints Row 2
de Blob
Left 4 Dead
Mirror's Edge
Prince Of Persia
Age of Conan: Hyborian Adventures
FlatOut: Ultimate Carnage
Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Mass Effect (Magiskt)
Fallout 3 (Magiskt)
GTA IV (En besvikelse)


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Dec
Medlem

Jag började spela WoW det året, och nu 10 år senare så spelar jag än, men tyvärr måste jag sluta p.g.a hälsoskäl.

Jag hade ingen jättebra dator då så det blev mestadels lite äldre spel som t.ex CS 1.6 och GTA SA:MP.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem

Far Cry 2, lite underskattat så här i efterhand. Hade många goda sidor blandat med det sämre.. Innan Ubisoft började med sina översvämmade kartor med grejer att göra.

Mass Effect : Var något i hästväg, hade aldrig spelat något liknande innan. Häftig upplevelse förutom all mako-körning OCD.

Crysis: Warhead, en "expansion" till ett roligt lir, och nej det var inte bara grafikporr.
Har ej spelat uppföljarna då de tog en annan väg än önskat.

GTA IV, vill minnas att det var väldigt o-optimerat men körde det ändå.
Var väl ingen wow-känsla som med Vice City, med fick vara glad att det kom ett GTA till PC..

Edit: såg att någon nämnde The Witcher, det lirade man för bövelen också!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Mass Effect, 6-7 genomspelningar...
Fallout 3
Warhammer Online: Age of Reckoning
Age of Conan: Hyborian Adventures
Tabula Rasa, gillade det skarpt synd att det inte varade längre bara..
The Witcher, som verkligen var nytt och lite udda med sitt stridssystem.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Tabula Rasa, gillade det skarpt synd att det inte varade längre bara..

Tabula Rasa! Hur kunde jag glömma det? Det enda MMO som jag fastnat för, körde närstrid med energisvärd och det var så jävla badass att klyva sig igenom alla slemma utomjordingar!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Spelade först och främst "The Witcher: Enhanced Edition", i övrigt: "Stalker: Clear Sky", "King´s Bounty: The Legend" och "Crysis Warhead", samt naturligtvis många äldre spel.

Mass Effect & Fallout 3, tror jag inte att jag spelade förrän 2009. GTA IV spelade jag först när goty släpptes.

Testpilot

Typ Witcher 1?

Medlem

Var nog mest bara Halo 3, och förmodligen de två föregångarna.


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Medlem

Var nog inte så tidsaktuell som tv-spelare då, det var mestadels Champions of Norrath och Champions: Return to Arms.

Medlem

Vad lustigt. Skrev om GTA 4 i 00 talets konsoler igår. Klistrar in mina minnen här också. 2008 går till det magiska GTA 4 och lirades i många, många år framåt.

Skrivet av CARTMAN:

PlayStation 3 köpte jag när GTA 4 släpptes då jag stod o köade utanför Media Markt med många andra. Då hade ju konsolen funnits ute ett tag så det var en baggis att köpa maskinen som var bundlat med GTA 4. Fy fan, jag glömmer ALDRIG mina första steg i Liberty City alltså. Fantastiskt mörk story med Nico Bellic och hans bror Roman Bellic med en underbar körkänsla. Det är världens bästa spel enligt mig följt av Super Mario 64 på 2a plats och The Witcher 3 på 3e plats. Har nog lirat några tusen timmar i bara PS3 versionen av GTA 4. Vilket mästerverk från R*. Blir helt lyrisk när jag tänker på upplevelsen...

Skrivet av SID 6.7:

Mass Effect (Magiskt)
Fallout 3 (Magiskt)
GTA IV (En besvikelse)

Väldigt nyfiken på hur du tyckte om GTA 4.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

orange box!

och fallout 3

Medlem

Spelade i princip bara wow 2008. Bodde i USA större delen av året men spelade ändå på en Europeisk server och det var innan LFG funktionen så det var lite svårt att raida och kör dungeons men det var kul ändå

Medlem

2008 var grymt spelår, det släpptes ett gäng bra titlar då.

Få se, några som jag spelade...

Dead Space
Fallout 3
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2
Left 4 Dead
Civilization IV
Men of War
Army of Two
Defense Grid: The Awakening
Bionic Commando Rearmed
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
Crysis Warhead
Brothers in Arms: Hell's Highway
Gears of War 2
Mirror's Edge

... och inte minst GTA IV förstås!

Medlem

Jag spelade mest Modern Warfare (Cod4) nästan varje dag.
Tills World at War släpptes.
Och sen blev det en del GTA IV givetvis. Jag tror jag lirade lite Ninja Gaiden II också.

Har var varit helfrälst på online multiplayer ända sen Xbox 360 släpptes, och har till 90% av min speltid fokuserat på det, men nu börjar jag tröttna, tycker tempot är för högt nu mer, plus att man missar mycket annat om man bara kör mp. Fokuserar på singleplayer äventyr nu istället. Många guldkorn jag missat under åren som gått

Kontot avslutas

2008 så höll jag på att köpa mycket Virtual Console spel till min Wii.
Men jag beslutade att säga upp mitt internet eftersom jag inte tyckte att det fanns så mycket mening med att ha internet och att jag använde det mest till att betala räkningar. Men bara några månader senare så blev längtan efter att köpa nya Virtual Console spel för stor så jag skaffade internet igen.

Jag tror att jag köpte Super Smash Bros Brawl samma år som det släpptes men är inte helt säker, jag ska i alla fall fall ha köpt Mario Party 8 någon gång då, eftersom jag hade en som fick bo hos mig då och jag tyckte det skulle vara kul att spela lite Mario Party ihop.


signatur

ゼルダの城

Ambassadör
Xbox

Spelade nästan bara EVE Online då, typ 90% av min speltid.


signatur

Jump in.

Medlem

Warhammer online för hela slanten efter att ha tröttnat på WoW.

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr

Mass Effect och GTA IV var höjdarna det året för egen del, i alla fall bland spelen som släpptes då.

Fallout 3 och WoW

Medlem

Lilla stora planeten var som ett oändligt lego. Folks egna banor blev till slut bättre än orginalen. Sen var jag nog rätt ensam om att tycka att mgs4 var världens bästa spel.

12
Skriv svar