Rapport: mobila Fortnite drar in 17,6 miljoner kronor – om dagen!

Robot
Rapport: mobila Fortnite drar in 17,6 miljoner kronor – om dagen!

Tycks inte finnas någon hejd på Fortnites triumfer.

#android, #epic-games, #fortnite, #ios


Medlem

Stort grattis till Epic! Få spel som gett mig så mkt underhållning som Fortnite, keep it going

Medlem

Många kids som använder föräldrarnas kort


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Många kids som använder föräldrarnas kort

Jag är vuxen och andvänder mitt egna haha

Medlem

Kan man inte få några kosmetiska grejer i spelet utan måste köpa allt?

Medlem
Skrivet av Tripsen:

Kan man inte få några kosmetiska grejer i spelet utan måste köpa allt?

Det bästa sättet att få ut det mesta av spelet är att köpa ett battlepass, kostar en hundring och då ingår massa skins, danser och andra kosmetiska saker! Man får även delta i "challenges".

Medlem

Vill ha det till android ju 😭

FM-guru
F.d. Sisyr
Medlem

Hindrar de på något sätt spelarna från att koppla in mus och tangentbord när man spelar mobilt?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd

TRÅKIGT!

Varför?

Jo, fler spelutvecklare kommer köra med samma stuk vilket ger färre högkvalitativa singleplayer-spel och ytterligare mer neddummade multiplayer-spel. "The Golden Age" av bra och utmanande spel är över.

JA! Det kommer något ENSTAKA guldkorn vartannat år eller så. Och JA! Det finns stora ambitiösa projekt som aldrig verkar bli färdiga (Half-Life 3, Star Citizen, Beyond Good and Evil 2, etc.).

Finns en rätt nylig intervju med Pokémon-producenten Masuda som berättar ett skräckscenario hur Pokémon exempelvis skall mer enklare (inga strider för att fånga Pokémon) för att kunna nå en större massa. När ett av världens största spelmärken börjar gå åt sådant håll så tyder det på en stor skillnad i dagens majoritet av spelare.

Det antyder att dagens spelpublik är latare och mer otåligare än vad de var förut. Så fort det blir för svårt i ett spel: "äh, skit i detta, vi spelar Fortnite, du måste se mina sjukt läckra skins jag köpte med morsans andra kreditkort, hon har ingen aning, haha!". Vi tidiga 90-talister och även äldre folk hade tålamod för det var antingen att lära sig spelet eller ge fan i att spela.

Det orealistiskt stora och breda utbudet på spel som konkurrerar med varandra leder till att det är bara lättsamma och dumma spel som är värda att investera i så tillvida inte du sitter på ett starkt märke och namn som exempelvis Blizzard, Microsoft, EA. Men även de har börjat förstöra sina fina spelserier för att nya spelpubliken bryr sig mer om skins och minsta möjliga motstånd.

Det är bara oroväckande tycker jag som gammal hederlig casual gamer... Dagens "casuals" är fanimig n0_0bz och inte ens värdiga att kallas för "casuals"!

Medlem

@AplAy:

Jag tror tyvärr att du har rätt, delvis. De som satsar mest är de asiatiska spelmakarna med Japanska spelstudios i spetsen, många av dem verkar ju mer eller mindre ha övergett spelutveckling för konsoler/datorer. Galningar som slänger ut hinkvis med pengar på den här skiten finns det ju bevisligen så det räcker och blir över med tanke på hur mycket spelen drar in.

Problemet är att många av de här spelarna inte är vanliga "gamers" så att säga, att då försöka locka över oss som gillar riktiga spel till trivialt mobilspelande, är om jag utgår från mig själv, totalt lönlöst! Aldrig i världen att jag skulle lägga en endaste krona på att sitta och spela casualspel på min mobil. Det finns givetvis ett tak för den här marknaden också och ju fler som slåss om kakan, desto mindre blir det att dela på, jag hoppas att skiten kraschar och brinner snarast möjligt, eller åtminstone att marknaden planar ut så att inte fler spelstudios som idag gör riktiga spel får för sig att alla som gillar att roa sig med spel som hobby, mer än gärna skulle vilja spela på sina mobiler istället. vilket jag som sagt inte tror är en speciellt bra ide, då den vanliga spelmarknaden gör enorm vinster. Min teori är att de som öser in pengar i mobilspelen är de som upptäckte enklare spel på Facebook, i varje fall här i väst. I öst däremot verkar man vara mycket mer positivt inställd till dessa skräpspel än vad vi är av vad jag läst på diverse sidor om hur mycket pengar det finns att tjäna på mobilspelsmarknaden där borta.

Men för företagen är detta givetvis en guldgruva utan dessa like, så jag förstår att de försöker att satsa mer och mer pengar på den. För kanske en tusendel av samma pris som ett AAA+ spel, så kan man skapa mängder av spel, varav ett kanske lyckas och då drar de in dessa sjuka summor utan att behöva spendera speciellt mycket pengar på själva utvecklingen av spelen.

Medlem

Spelade typ fem minuter innan jag fick stänga av, r/t tristess. Blev dessutom ägd av någon tönt som såg ut som DW. Hen verkade ha spelat en jävla massa. Fattar verkligen inte vad det är som lockar så mycket med BR!? Verkar så hjärndött. Men men, smaken osv. Jag är iofs en RPG-dude så antar att det spelar in. GG alla som diggar BR men jag kommer nog fan aldrig fatta grejen.

Avstängd

Kan se de som kul att kidzen spelar skjutarspel.

Medlem

Fattar inte detta, shooters är ju helt värdelöst på mobil. Spelkänslan blir dessutom helt ick-existerande. Äventyrsspel kan jag förstå, har spelat ett och annat själv på min telefon. Men spel där man tittar runt och siktar med touchscreen på telefonen är så galet uselt.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Fattar inte detta, shooters är ju helt värdelöst på mobil. Spelkänslan blir dessutom helt ick-existerande. Äventyrsspel kan jag förstå, har spelat ett och annat själv på min telefon. Men spel där man tittar runt och siktar med touchscreen på telefonen är så galet uselt.

Finns ju gott om kontroller så att det blir som vilken konsol-shooter som helst.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@gusgun577: lär dröja med tanke på fragmenteringen. Har själv erfarenhet av att porta relativt avancerade och tunga grafiska saker till Android och resultatet är på vissa telefoner helt bedrövligt. Exempelvis Galaxy S7 som i USA och resten av världen har olika GPU:er.

1
Skriv svar