Sean Murray talar ut om No Man's Sky-debaclet

Robot
Sean Murray talar ut om No Man's Sky-debaclet

Dödshot, ånger och brutna löften i en (o)salig röra.


Medlem

Ja hjälpes! Det där var en riktig mess när det släptes!
Fruktansvärt att folk går så långt att bombhota studion och de involverade personerna.

Men det känns som om spelet iochmed NEXT-patchen är vad folket ville ha 2 år sedan. Det kom bara 2 år för sent för att få effekt.

Medlem

Han borde väl då låtit någon annan pratat med pressen, som hade mer vana?! :----)
Man kan ju sikta mot skyarna, men kolla att man står stadigt på jorden.
Annars blir det lätt konsekvenser.


signatur

autograph

Medlem

Ljug så tungan svartnar och utmåla dig som ett offer.. vilken jävla pajas.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Är jag den ända som redan insåg hur tråkigt spelet skulle bli, redan från första trailern?

KoP
Medlem

Rätt stört egentligen, den lilla klick med "gamers" som ägnar sig åt att skicka hot med mera. Tycker synd om sådana människor då dom antagligen behöver någon form av vård. 🤔

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Ljug så tungan svartnar och utmåla dig som ett offer.. vilken jävla pajas.

får ryckningar i tinningen av den här jävla kommentaren. småglin världen över la HELA MÅNADSPENGEN på spelet och blev besvikna. ok. det rättfärdigar inte på långa vägar något så sinnessjukt som att mord och bombhota hela studion. vadå "utmålar sig som ett offer"? utsätts man för dessa typer av hot så är man ett offer i laglig mening vare sig du vill eller inte.

"MEN HAN LJÖG JU OM MITT TV-SPEL"

du kan inte för ett ögonblick föreställa dig att han talar sanning? att han pressades på detaljer om spelet från hela världens samlade spelpress långt innan spelet i sig var färdigt, och att det råkade slinka ur ett par idéer dom hade tänkt implementera men inte hann med innan sony pressade för release? är det verkligen så mycket mer troligt att han medvetet ljög folk rätt upp i ansiktet, medvetet dödade sin studios rykte för att sedan rymma med pengarna? det rimmar ju rätt illa med det faktum att dom fortsatt släppt gratis expansioner till spelet i snart 2 år efter release.

Avstängd

Som man bäddar får man ligga!

Var ju rätt stora löften och när han gång på gång lovade och fortsatte ljuga och försäkrade alla om, alltså ljög, så är jag inte förvånad att en mycket liten minoritet fick onödigt extra damp på honom.

P.S. Jag varken förbokade eller köpte aldrig spelet.

Medlem

Kul med folk som rättfärdigar hot... hoppas den dagen ni puckon gör ett misstag också råkar ut för detsamma, och kom fan inte och gnäll då om hur jobbigt det är.

Medlem

Följde utvecklingen av det här spelet sedan det först avslöjades och det var inte Sean Murray/Hello games som drev på hypen för det här spelet utan media och de som intervjuade honom. Ett fåtal av hans uttalanden/svar var överambitiösa men på en nivå långt under av vad många andra utgivare kör med i sina annonskampanjer.

Jag tycker spelet blev ungefär som han beskrev det när jag väl köpte det och det var ganska bra jobbat av den mikroskopiska studio som Hello Games är eller åtminstone var då. Jag hade kul med spelet lika länge som med de flesta AAA-spel som släpps av mycket större utvecklare.

Jag tyckte det var ganska vedervärdigt hur man gick till angrepp mot dem, en skock fjortisar (mentalt) hetsade varandra till helt sinnessjuka nivåer i forum mm. bara för att de hade drömt att det här spelet skulle förändra deras liv på något sätt; Det var den nivån det var på argumenten och det är ärligt talat helt sjukt.

Medlem

Nu tycker jag...att vi gemensamt...sjunger "we shall overcome"...jo..det tycker jag,.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Skäms på er som rättfärdigar dödshot. Vad har hänt de senaste 5-10 åren i Sverige och världen, egentligen? Usch. Allt är så svart eller vitt och våldsamt nu för tiden.

Medlem

Ja, märktes tydligt att han inte var bekväm i situationen och det var ju uppenbart att sakerna han sa helt enkelt inte var sanna när det närmade sig release. Så om folk kunde sluta hetsa upp sig och vänta på reviews innan de köper spel så hade det löst mycket. Sen att folk är totalt dumma i huvudet och mordhotar folk över spel är ju helt galet, psyket nästa för dom.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Ljug så tungan svartnar och utmåla dig som ett offer.. vilken jävla pajas.

HAN LJÖG OM ETT TV-SPEL SOM JAG LA 499 KR PÅ! HAN FÖRTJÄNAR EN PLATS I HELVETET!

/s

Medlem

Ingen förtjänar att dödshotas pga. detta.

Folk som på allvar rättfärdigar sådant är ju bara patetiska egoister som saknar empati, perspektiv, och förståelse.

Lynchmobbs i modern tid blir allt mer vanligt tack vare tekniken och tillgängligheten, men värderingarna i beteendet är sådant vi höll på med för hundratals år sedan när vi kallade folk för häxor till höger och vänster, och peppade varann baserat på känslor eller vad någon sagt/hört, knappast rättssäkert och omöjligt för den anklagade att försvara sig emot. Inte ett härligt samhälle att leva i för fem öre.

Ja detta var lite av ett parallelspår till att de inte är ok att offentligt hänga ut och dömma någon, det är samhällets sak. Folket blir bara en medeltida lynchmobb utan rättssäkerhet vilket kan förstöra människors liv som i värsta fall är helt oskyldiga. *host host facebook delare eller offentliga maktpersoner som inte tänker längre än näsan era tomtar*

Medlem

Men rätt ska vara rätt!
Sluta att luras!
Varan ska motsvara beskrivningen. Ska det vara så jäkla svårt!?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Men rätt ska vara rätt!
Sluta att luras!
Varan ska motsvara beskrivningen. Ska det vara så jäkla svårt!?

Affärsetik är antagligen svårt när miljonerna hägrar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Affärsetik är antagligen svårt när miljonerna hägrar.

Då får man väl ta konsekvenserna!?


signatur

autograph

Medlem

Alltid lika intressant att ser hur folk beter sig nu för tiden då de slipper ta konsekvens för sina handlingar/ord.
Att bli lite arg och fnysa några svordomar över hur Hello Games hanterade situationen vid lansering är förståeligt, jag blev själv lite irriterad och lade spelet på den digitala spelhyllan så att säga, that's it. Nu då Hello Games har patchat och polerat flitigt så börjar spelet se intressant ut igen och jag kommer nog ge det en chans igen.

Men att börja gå helt banans online, börja hota och önska död och sju hundra års olycka till alla på Hello Games och allt det där med undergången å sånt. Det är bara bevis på hur lite av hjärnan som den individen använt.

Tror inte många ens försöker tänka sig från andras perspektiv och tänka utan för sin lilla bekväma "låda".


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv
Skrivet av DrDoom:

Kul med folk som rättfärdigar hot... hoppas den dagen ni puckon gör ett misstag också råkar ut för detsamma, och kom fan inte och gnäll då om hur jobbigt det är.

jag jobbar i en bransch där hot är vardagsmat (nej, inget "häftigt" jobb) och vi lär oss tidigt att inte ge löften vi inte kan stå för. Har inte sett någon rättfärdiga hot hittills, däremot så är väl kanske inte sympatierna för den som ljugit till sig pengar särskilt stora.

Fyi: har köpt spelet och har det i min GOG-backlog men ej spelat än, är personligen rätt lugn med vad utvecklarna gör.

Medlem

Tur att de var REFUND på skiten.

Medlem
Skrivet av autograph:

Då får man väl ta konsekvenserna!?

Kritik? Ja. Förolämpningar? Mjo, okej. Hot? Självklart inte.

Ambassadör
Xbox

Är faktiskt lite nyfiken på det här nu när det släpps i färdigt skick på Xbox One. Men inväntar nog någon rea


signatur

Jump in.

Medlem

Nuföritden behöver man bara säger
"No, no, I meant to say there will NOT be feature X, Y or Z" .... etc
Fast, det fungerar enbart om man är präsident....

Medlem

Ni får skylla er själv om ni förbokar eller envisas med att köpa det på release dagen. (jag förbokade själv och har inte tagit refund förövrigt. Trotts besvikelsen).

Istället för att hota och skriva otrevliga saker till de som gjorde spelet så är det ju bara att lämna tillbaka den eller bita i det sura äpplet helt enkelt.

Hade jag köpt något som inneburit fara för mitt liv när det visat sig vara defekt - DÅ är det en helt annan sak.

...och som andra sagt, kritik är definitivt befogat - men inte hot.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Dödshot o sånt skit är sjukt att folk tar till.

Men klart att folk var förbannade, han ljög ju rätt upp och ner om sin produkt.
Hur någon kan försvara det förstår jag inte. Bara för det är ett spel så är det okej enligt vissa?

Medlem

Jag förhandsbokade spelet, och jag har inte ångrat det en sekund.
Visst vart jag också lite besviken när spelet inte var vad det hade sagts, men sedan dess har det kommit så mycket och blivit ett så enormt bra spel.
Jag har spelat det med jämna mellanrum, och tycker fortfarande att det är roligt. Ser mycket fram emot No Man Sky Next som kommer inom kort.

Jag är övertygad om att om spelet hade släppts nu så hade dom flesta blivit nöjda och det hade kanske blivit en av vår tids största spel. Det kommer dock alltid finnas idioter som inte kan uppföra sig.

eller som någon sade:
"At internet you can be who ever you want, and it amazes me how many choose to be assholes"

Avstängd
Skrivet av Ravenknight:

Ljug så tungan svartnar och utmåla dig som ett offer.. vilken jävla pajas.

Skulle vara intressant att se vem alla som gillade ditt inlägg och sen se hur många av dom som försvarar Xbox One.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Ankh:

Nu tycker jag...att vi gemensamt...sjunger "we shall overcome"...jo..det tycker jag,.

Underbar kommentar, massor med plus! https://youtu.be/j4OZcxNtmNk?t=19s

Medlem
Skrivet av dpanter:

Underbar kommentar, massor med plus! https://youtu.be/j4OZcxNtmNk?t=19s

en som visste vad jag syftade på!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar