Sommartips: World in Conflict

Robot
Sommartips: World in Conflict

Innan The Division gjorde Massive branschens snyggaste explosioner.

#massive, #rts, #strategi, #world-in-conflict


Medlem

WiC må ha varit en guldklimp när det kom ut (älskade både WiC och Ground Control spelen). Men vet någon om det finns något liknande spel, men som inte är över 10 år gammalt?
Även om WiC är ett najs spel så var det knappt 50-100st som spelade för 1-2år sen när jag gav det ett försök igen.

Avstängd

@Petah: Dawn of War II: Retribution och Company of heroes serien.

Medlem

Spelade igenom det häromdagen, just för att jag hittade det på GoG och hoppades att det därmed skulle fungera. Vilket det gjorde.

Synd bara att AIn är så dum som bara rusar in i min eldställning hela tiden... det värsta är att den taktiken fungerar och gör hela det taktiska till kaotiskt kuddkrig.

Fortfarande, ett av det bästa RTS som finns.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Oj, nikotin är dyrt. Har alltid fått för mig att de var billigare med snus men kostar nästan som cigaretter.

Medlem

Riktigt fint spel! Spelat om den kampanjen flera gånger med åren.

Medlem

Jag spelade mp betan av det här. Självklart köpte jag det också. Men mp var faktiskt riktigt roligt då man spelade flera på samma lag och valde klass. Lite som ett moba/rts hybrid. Sp var riktigt roligt också, precis som skribenten säger så var expansionens kampanj lite roligare. Tillsamman med Company of Heroes så är det här det bästa rts jag spelat. Och precis som skribenten så är jag väldigt förtjust i att bygga bas i 2 timmar innan jag attackerar. Och har därför heller aldrig spelat rts online, bortsett från WiC.

Medlem
Skrivet av storm72:

Oj, nikotin är dyrt. Har alltid fått för mig att de var billigare med snus men kostar nästan som cigaretter.

24kr för en dosa LD portion vs 65kr för en marlboro gold.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

24kr för en dosa LD portion vs 65kr för en marlboro gold.

Så vad du försöker säga är att Gustav ljuger? Vilken smutsig värld vi lever i.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av storm72:

Så vad du försöker säga är att Gustav ljuger? Vilken smutsig värld vi lever i.

Ljuger gör man om man kallar LD portion för snus


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Geeks Gaming

Går fortfarande att köra online!!! http://www.massgate.org/multiplayer.php Hoppas på att kunna få upp vår svenska server snart igen Då är jag lätt med på att köra igen. Ett av de spelen jag ångra att jag inte körde mer av när de va populärt.

Medlem
Skrivet av Javas:

24kr för en dosa LD portion vs 65kr för en marlboro gold.

18.50kr ;$

Medlem

Tur att jag hann ta emot spelet gratis via Uplay för nåt år sedan. Har faktiskt inte provat på det ännu. Är väl inget RTS fan även om de kan var roliga att spela.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Pansarknekt
Skrivet av CARTMAN:

Tur att jag hann ta emot spelet gratis via Uplay för nåt år sedan. Har faktiskt inte provat på det ännu. Är väl inget RTS fan även om de kan var roliga att spela.

Ja vilken tur.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Medlem

Åh älskade WiC så mycket. Spelade sjukt mycket online ihop med några vänner. Sen patchade massive sönder spelet totalt 😩 många goda minnen iaf. Kanske slå till och spela igenom kampanjen en gång till

Medlem

Otroligt bra spel som jag haft väldigt kul med online. Låg på plats 9 på världsrankingen ett tag när spelet var nytt. Har jag på mitt CV idag.

Medlem

Det här spelet har en alldels fantastisk kampanj, och online har jag väldigt många bra minnen från. Toppbetyg!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Det enda spelet jag faktiskt fått betalt för att spela


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar