Får det lov att vara lite salt i såret? Så här kunde Dead Space 4 blivit

Robot
Får det lov att vara lite salt i såret? Så här kunde Dead Space 4 blivit
Medlem

Det svider fortfarande. Med eller utan salt.

Medlem

Konceptet för 4:an låter riktigt bra. Å säga vad man vill om DS3 men om vi bortser precis i början när man precis tar kontrollen över Isaac så va spelet helt klart en värdig del i serien, som för mig personligen är en av mina absoluta favoriter. Brukar som oftast köras igenom med ca vart annat års mellanrum.

Skulle verkligen vilja se en remaster utav serien och hatar EA för deras sätt att förstöra spel å dess utvecklare.

eld
Medlem
Skrivet av Divion:

Konceptet för 4:an låter riktigt bra. Å säga vad man vill om DS3 men om vi bortser precis i början när man precis tar kontrollen över Isaac så va spelet helt klart en värdig del i serien, som för mig personligen är en av mina absoluta favoriter. Brukar som oftast köras igenom med ca vart annat års mellanrum.

Skulle verkligen vilja se en remaster utav serien och hatar EA för deras sätt att förstöra spel å dess utvecklare.

Det är väl lite EA och andra publishers tendens att direkt döda sina guldhöns för att de klämmer ut en bajskorv efter ett gäng guldägg.

Eller i andra fall där guldägget kostade lite för mycket.

KoP
Medlem

1an och 2an var kanonspel. 3an sjönk rejält i mina ögon, tyvärr. :/

Medlem

Gillade ettan, tvåan var bara okay för jag gillar inte dom ständiga horderna av fiender som attackerad och som alltid skulle komma bakom en för att "överraska"

Trean spelade jag pga av det där.

Inaktiv

Hur grinigt det än må låta känns det faktiskt som att det var lika bra att serien las ned. EA hade knappast accepterat att del 4 återgick till rötterna utan de ville ha fortsatt arkad-action-fokus.

Medlem

Ett mer öppet spel hade väl blivit som vilket zombiespel som helst. Tyvärr så har sandlådehysterin tagit bort allt som är unikt bland spelen som har det...

Medlem

Jag älskar alla delarna. Enda som var muppigt med trean, vart när man måste köra coop på vissa skepp, annars missade man det.

Medlem

Hade det här byggt på Dead Space 3 så hade det tyvärr troligen floppat, DS3 tog serien i helt fel riktning och det är därför den dog.

Medlem

Någon annan här som upplever en evigt snurrande kamera i Dead Space 1 och 2 till PC och Steam? Lyckades mecka lite med filer i DS1 så det försvann men sedan stötte jag på en osynlig vägg som jag inte kunde ta mig förbi. Försökte även mecka med Dead Space 2 filerna men lyckades inte fixa kameran. Dead Space 3 funkade dock fläckfritt men är tyvärr ett sämre spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

detta må låta jävligt elakt, men jag hoppas EA kursar helt och går åt helvete så mindre bolag eller annat stort företag existerar så man får lov att se alla dessa Ip:s gå till mindre företag och vissa till störra bolag.

Dom sitter på så många jävla ip:s och inte gör ett skit utav dom, gör mig fakking vansining.

Medlem

Drömmen hade ju förståss varit om Amy tog över serien och skapade DS4.

Personligen så tyckte ja mest om 1an o 2an. 3an levde inte upp till hajpen men va helt ok action shooter.

Spelade till och med mobil spelet som var bättre än 3an enligt min mening med en riktigt bra twist på slutet.

Resident Evil remaken ser lovande ut och vi får hoppas på att den kommer ge en speciell känsla när man först börjar spela den, så som DS1 gjorde

Medlem
Skrivet av FuzioN:

detta må låta jävligt elakt, men jag hoppas EA kursar helt och går åt helvete så mindre bolag eller annat stort företag existerar så man får lov att se alla dessa Ip:s gå till mindre företag och vissa till störra bolag.

Dom sitter på så många jävla ip:s och inte gör ett skit utav dom, gör mig fakking vansining.

Du är inte ensam om det, jag hoppas även att Activision och Blizzard konkar men saken är ju att det aldrig skulle hända så här stora företag. De köper ju upp studios för hundratals miljoner dollar och de har investerare bakom ryggen som skulle hålla dem vid liv vid någon finansiell kris, så det skulle knappast hända.
Rättsskandalerna kring Samsung och deras snedsteg (med Note 7) har ju visat sig inte ens kunna peta på företaget i långa loppet och de är fortfarande störst och de till och med växer. Man tycker ju att en exploderande telefon eller mutskandaler bland cheferna skulle fått folk att bojkotta dem av ren princip men så verkar det inte vara.

Man får gilla läget eller sluta spela spel helt enkelt (deras spel dvs, finns måååånga bra indiestudios).

Medlem

Så med andra ord det nya Prey fast i tredje person.

Medlem

Jag vill ha :-/


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av KoP:

1an och 2an var kanonspel. 3an sjönk rejält i mina ögon, tyvärr. :/

Ja, 1an och 2an var ju grymma. Köpte trean när det kom men har fortfarande inte spelat det till dagens datum, kom annat ivägen, antar jag aldrig kommer göra det då

Medlem

Blä, hade kunnat varit intressant. Till skillnad från 3:an.

Medlem

Varken Dead Space 3 eller ett eventuellt Dead Space 4 behöver skämmas för sig i jämförelse med det EA släppt de senaste åren eller tänker släppa i närmsta framtiden.

KoP
Medlem
Skrivet av twilek:

Ja, 1an och 2an var ju grymma. Köpte trean när det kom men har fortfarande inte spelat det till dagens datum, kom annat ivägen, antar jag aldrig kommer göra det då

Ja 3an är delen dom aldrig borde ha gjort. Fast det är bara en personlig åsikt som sagt. Finns nog en del där ute som gillade spelet också.

Medlem

F A A A A A A N...

Medlem

Fattar inte vad folk har emot 3an, tycker det är bästa i hela serien och co-op kampanjen är en av de bästa coop spelen jag kört.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Fattar inte vad folk har emot 3an, tycker det är bästa i hela serien och co-op kampanjen är en av de bästa coop spelen jag kört.

Problemet är kanske inte att 3:an är ett dåligt spel utan att det inte alls är samma typ av spel som föregångarna och därför inte tilltalar samma publik.

1
Skriv svar