Yooka-Laylee-teamet jobbar hårt för att göra spelet fulare

Robot
Yooka-Laylee-teamet jobbar hårt för att göra spelet fulare

Eller rättare sagt: få det att se ut som ett Nintendo 64-spel.

#nintendo-64, #playtonic-games, #yooka-laylee


Medlem

Snacka om uruselt stretch goal haha

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag tycker absolut att Playtonic levererade det de lovade. Ett 3D-plattformsspel från milleniumskiftet med för mycket att samla i miljöer som ser rätt lika ut inom de olika världarna med en kamera som mest bara är i vägen. Det tog mig tillbaka och jag märkte att jag inte saknade det överhuvudtaget. Plattformsgenren i 3D har utvecklats mycket sedan Banjo Kazooie/Tooie och Playtonic gjorde ett spel precis från den tiden.

Jag hade verkligen hoppats på något mer och inte en titel som gick tillbaka till när 3D-spelen fortfarande låg i sin vagga. Tur att det är färgglatt och fint.

Detta är väl sista delen i att göra ett N64-spel 20 år för sent.

Det hade varit ett fantastiskt spel år 2000, men inte idag.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Om dom får spelet att funka på ett N64 så skulle de vara grymt


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem
Skrivet av knerk:

Om dom får spelet att funka på ett N64 så skulle de vara grymt

Skulle vara grymt om fungerande N64 fanns och att få tag på än i dag:D

Medlem
Skrivet av Gaara:

Skulle vara grymt om fungerande N64 fanns och att få tag på än i dag:D

Eh, va? Har aldrig stött på en defekt N64, och de går det tretton på dussinet av. Värre är det med CD-baserade konsoler.

Medlem

Fan va dåligt stretch goal haha.
Btw att N64 skulle vara svåra att få tag på är något jag inte hört förut, inte sant alls.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Kontot avslutas

@Arcadia: Har aldrig stött på en defekt N64, och de går det tretton på dussinet av. Värre är det med CD-baserade konsoler.

Jag har bara ägt en Nintendo 64 och den fungerar lika bra fortfarande.
Samma är det för mig att det oftast är CD-baserade konsoler som det brukar bli fel på så att man måste byta ut lasern eller skivläsaren.
Men jag ska inte neka till att det händer att kassett-baserade konsoler kan krångla. Jag köpte en Gameboy Color på Tradera förra året som det inte gick att spela på. Visst att det kan vara kassetterna också som det är fel på men mina kassetter funkar fint på min Gameboy Advance SP.


signatur

ゼルダの城

Medlem

@ZeldasCastle: Har stött på problem med en GB också, men det var att batterifacket var lite rostigt, med nätadapter gick det kanon.

Kontot avslutas

@Arcadia: Har stött på problem med en GB också, men det var att batterifacket var lite rostigt, med nätadapter gick det kanon.

Hade det varit samma för mig så skulle det inte varit några större problem.
Med den Gameboy Colorn som jag köpte så ville antingen spelen inte starta eller så hakade de upp sig efter ett tag.
Det mest lustiga var när jag försökte spela Pokémon Crystal och det stod på skärmen att jag var tvungen att spela det på en Gameboy Color.


signatur

ゼルダの城

Medlem

@Gaara: Har ett >: D muhahahahaha


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

1
Skriv svar