Post Scriptum - Släppt!

Medlem
Post Scriptum - Släppt!

Först,
Det saknas inte artiklar om den här titeln på FZ, så nedan är några länkar till dessa.

Min tanke är dock att göra lite av en tipstråd för eventuellt nya/nyfikna, för är det något det varit tunt med som jag ser det är det "grund info".
Detta trots att det är ett spel som har "startsträcka" och "run/gun" är inte riktigt iden heller.
Blir lite hopplock av sådant jag knåpat ihop tidigare, och som inte på något sätt är heltäckande men min tanke är som sagt kanske något lite "att stå på".

---

FZ artiklar,

Post Scriptum vill simulera andra världskriget,
2018-01-15 14:50
https://www.fz.se/nyhet/275503-post-scriptum-vill-simulera-an...

Post Scriptum utlovar WW2-realism, kamratskap och samarbete
2018-06-08 12:15
https://www.fz.se/nyhet/276851-post-scriptum-utlovar-ww2-real...

Mil-simmen Post Scriptum börjar skjuta skarpt i sommar
2018-06-21 09:58
https://www.fz.se/nyhet/277063-mil-simmen-post-scriptum-borja...

---

Spelet lite extra aktuellt med testhelg nu till helgen för de med EA.
Dvs inte så långt kvar (18/7) om man vill testa hur det är och kunna lämna åter. (inom 2 veckor, och 2 timmar speltid max)

Länk,
https://steamcommunity.com/games/736220/announcements/detail/...

-----------
Så "del 1"
-----------

Post Scriptum
(en WWII Spinoff av Squad )

Rötter,
Så spelade mycket Project Reality modden till BF2 som säkert många av er minns, en helt fantastisk modd.
Den resulterade sedermera i fristående Squad som jag ”hoppat” tills nu då jag shoppat och nattat mig med manual och videos men inte börjat spela "på riktigt" ännu, rostig och den har lite "startsträcka".

Det Project Reality, Squad och Spin-off Post Scriptum har gemensamt är att man öppnat och välkomnar moddar, dvs. nya banor och en levande produkt som vi inte sett på ett tag då spelföretagen numera kör kortare cykler på spelen och helst vill att vi ska sluta spela föregående titel när nästa i en serie släpps.

Många kommer säkert ihåg hur länge och skoj vi hade med Forgotten Hope med flera moddar, först till BF1942 och sedermera till BF2 med turneringar om 3-6 månader med helt custom material i Forgotten Honor och World at War med FH modden som bas, något som pågick i åratal.

Funderingar,
Visst både Squad och Post Scriptum har inte ekonomiska muskler för de värsta motorerna/grafiken men själen och spelvärdet, och som jag ser det även en långsiktighet och en utveckling med påfyllnad av banor m.m. finns där, och som grädde på moset community ägda och kontrollerade servrar.

Gillar man nu taktik, eftertänksamhet, kommunikation och ett riktigt teamplay detta i ett något lägre tempo så tror jag man kan få ett lystmäte tillgodosett.

Nu är inte Squad lika omfattande som Project Reality ännu såvitt jag kan se, och eftersom Post Scriptum använder sig av Squad som bas om jag förstår det rätt så kommer väl de ligga ett steg efter i utvecklings cykeln, vet inte heller om ena projekt ”stjäl resurser från det andra” eller om det totalt sett är bra med två spel runt samma byggstenar, tiden lär utvisa men så här långt ser det riktigt bra ut.

”Brasklapp”,
Sedan nu med riktigt lite Squad erfarenhet så ex.vis jag som vill ha springa på höger musknapp så ”enkla” saker som sådant tog mig en halv kväll av läsa/leta/prova/editera i ini för att få till så jag antar att samma sak kommer att gälla i starten med Post Scriptum.

-----------
Del "2",
-----------

Som så många spel så kommer det till sin rätt bäst med vänner, gillar man eran, taktik, samarbete och ett mer "normalt tempo" går man inte fel som jag ser det.

Det har varit en stor influx av nya spelare och spelet har sin startsträcka dvs. för tillfället ojämnt teamplay tills fler kommer in i spelet, så några råd:
Har du tidigare kört Project Reality, Squad (sina rötter i PR) så har man hjälp i att grundtanken är den samma och till viss del tempot.

Men!
Post Scriptum är mer olikt än vad jag trodde, till det positiva och att ta sig lite tid för att se lite basspel och hur det fungerar ger så mycket mer innan man hoppar in.

Några menig/soldat tips,
Hitta en Squad, eller sektion som de kallas i spelet där ledaren talar och ger order och verkar ha en vision om vad han vill åstadkomma, byt sektion om det är en tyst en eller tom. sida. Ta en enklare roll som "gevärsgubbe" och följ order för att nå/hjälpa till med gruppens dynamiska och av gruppledarens för tillfället satta mål.

En sektion kan vara upp till 9 man och fler soldat/vapen roller öppnas upp desto fler man är i sektionen.

Man har på vissa funktionsval flera saker, som en med har spruta + bandage, ett sätt att ändra är att trycka ned siffran mer än en gång för att stega.

Som lite ”pigga upp” har man en flaska som man kan dricka ur som gör att du återfår orken raskare, något som man bör hålla över mitten när man närmar sig fiender då klättra överstaket tar så mycket längre tid eller siktet blir skakigare om man är utmattad.

Det drar rätt mycket ork att springa på huk, eller åla så att om man tror att det är tryggt kan man springa rätt upp och ned då orken håller i sig längre, lägga sig ned och ”hämta andan” är inte dumt heller.

Skadad,
Om man blir skadad så blöder du i första läget och man måste då använda ett av sina bandage för att stoppa ut blödningen, vilken i sig tar en stund. Stoppar man inte blödningen i tid blir allt svart och du kan endast återupplivas av en medic. Då spawn tiden räknas av från din immobiliserade tid så är det mycket smartare att vänta på en medic om det finns en i närheten då man ändå inte kommer tillbaka in i matchen snabbare. Medic's i andra sektioner (grupper) kan också återställa dig, två steg om man är helt nere med först en spruta och sedan bandage, själv kan man max få 75% hälsa med sitt egna bandage, krävs en medic för full hälsa. Har du helt blött ut så kan man endast starta på en tillgänglig spawnpunkt. Man har ”närhets röstkomunikation” för att ex tacka en medic som hjälpt dig som är i en annan grupp, eller för att kunna upplysa spelare i närheten av dig om hot som inte råkar vara i din grupp.

Om det blir några som "kliver på" och är intresserade av det så noob'ar jag gärna loss och visar lite bra och ha saker/tips på någon tom server och spelar med förstås

Postar en video "guide" som gjordes i samband med första test helgen av utvecklarna, som i alla fall är en start. Och kanske det numera finns någon bättre ”introduktions tutorial" också, har inte letat.

Post Scriptum Dev Stream - 25 May 2018,

-----------
Del "3",
-----------

Stridsvagnar, Bepansrade bilar.
För att köra dessa så måste man ha skapat en Tanks grupp (sektion), varje sida har max 2 st och för att man ska få två Tank grupper krävs att det finns tillräckligt många spelare på servern.
Minst 2 behövs för att köra, och helst 3. Förare, Skytt och Tankchef men man klarar sig på två dvs. utan Tankchef men det blir då si och så med uppsikten.

Tanks har 3 eller 4 slot's beroende på modell.

Det finns 3 eller när det släpps 4 kartor (stora) med ett sub nummer efter namnet som är olika mål placering på kartan, tror men inte säker att det blir 10 varianter av varje karta med hur den kan spelas.

Labba lite på en tom server för att "kolla läget", köra i terräng, fastna använda "reset" osv.

Förare:
Mushjulet ändrar dig i höjdled, dvs, från skyddat periskop-läge till att öppna lucka och alternativt sitta med huvudet uppe, bättre sikt.
I periskop-läge så när du håller nere CTRL och rör musen så vrider du periskopet oberoende av tanksens riktning, och Q fungerar också som är zoom.

Vagnschef:
Mushjulet ändrar dig i höjdled, dvs, från skyddat periskop-läge till att öppna lucka och alternativt sitta med halva kroppen uppe, bättre sikt.
I periskop-läge så när du håller nere CTRL och rör musen så vrider du periskopet oberoende av tanksens riktning, och Q fungerar också som är zoom.

Skytt:
Roterar tornet och pipan, byter ammunitions typ med siffror, eller till eventuellt MG.
Mushjulet styr hastigheten på torn och pip rörelser, Q fungerar också som är zoom.
Något som gäller alla fordon, akta er för diken, lätt att fastna, eller kanter, se till att ha fart framåt då man passerar, köra i tät skog är svårt.
Varje fordon har en "reset option" om man kör fast, alla måste ur och man kikar på det man kör och väljer "reset", fordonet tar ett litet skutt, något som kan få upprepas flera gånger för att komma loss så bästa att inte fastna då alla måste vara ute för att reset ska kunna utföras.

Reparation:
Sker i hemmabasen eller om någon byggt reparationsmöjlighet på en FOB (forward operation base) som har det.

Tar sin tid emellan varje spawn, så "vårda" åket
Lite hälsosam respekt för buskar är av godo, kan alltid finnas en AT gubbe
Minor behöver man inte direkt oroa sig över 1/gubbe och få som kan ha, och AT gubbar har väldigt begränsad mängd med ammunition.
Då Grupperna (sektionerna) har slot som man får välja så finns det inte hur många snipers, AT och meds som helst i spel.

-----------
Del "4",
-----------

Hemsida,
http://www.postscriptumgame.com/

Twitter,
https://twitter.com/PostScriptumGam

Länk till Steam,
https://store.steampowered.com/app/736220/Post_Scriptum/

-----------
Sist,
-----------

För vad det är värt
Jag har 23 timmar i spelet (EA) fördelat på 2 test-helger, och med det i bagaget så tror jag personligen att 18/7 kommer hålla som släpp.
För mig och de jag spelat med har det varit stabilt, på en 70% av en bra speldator så flöt det på, gott om servrar vid de två tillfällena.

Är man intresserad kan man alltid vänta tills 18/7 (släpp) och då prova med steams max 2h och inom 2 veckor lämna åter och se hur det flyter/är.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Såg fram emot att prova men nu sa Devsen att testperioden är framskjuten tills i natt eller imorgon bitti.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Såg fram emot att prova men nu sa Devsen att testperioden är framskjuten tills i natt eller imorgon bitti.

Lite trist, 5-12 timmar tror jag med förlängning med motsvarande.

---

Genomgången på ändringarna från förra testen och lite om framtiden till släppet och efter.

Link,
https://www.twitch.tv/videos/281552996

Link,
(Paradrop)
https://www.twitch.tv/videos/281564410

-cb99

Edit in,
Länk uppdatering, verkar vara så att Twitch videon inte lirar så la till länk.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Hoppas mycket på det här spelet, men väntar med köp när det har gått ett par vändor ute bland gamers.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spelade detta med två polare under första test weekend, roligaste jag haft på månader i ett spel! Vi skapade en tanksektion och rullade runt på slagfältet en hel del, suveränt roligt!

Ambassadör
Xbox

Ser grymt ut!


signatur

Jump in.

Medlem

Hej och tack för en bra post!

Jag har på senare år hittat fram till spel med lite långsammare tempo, framför allt Arma3 med diverse moddar. Jag har sneglat lite på Hell let loose, och under jakten på Arma-efterträdaren hört talas om Post Scriptum. Väldigt dåligt påläst när det kommer till den sistnämnda titlen, däremot har jag börjat få en bild av vad Hell let loose kan bli.

Har du någon koll på hur Post Scriptum och Hell let loose skiljer sig? HLL har ju flera intressanta stretch-goals som jag hoppas blir verklighet, men i och med att Post Scriptum har flugit lite under min radar undrar behöver jag läsa upp mig. Om du har koll på båda titlarna, varför vouchar du för Post Scriptum?


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Själv har jag kört en hel del Heroes & Generals och tycker det är riktigt skoj men vill gärna ha ett mer ”fylligt” spel som Post Scriptum verkligen ser ut att bli. En Heroes & Generals på ultra-deluxe steroider.
Dock har man hamnat i det där EA-träsket med mängder av EA-spel på hög och är ganska less på att många av spelen tar så sjukt lång tid att få iordning på. Hoppas inte detta hamnar i samma träsk.

Medlem

@Amelek: Jag tänker att det är två helt olika typer av produkter. Som någon skrev tidigare i tråden; vissa serier släpps med jämna mellanrum varpå föregångaren tappar väsentligt i spelantal. Dessa titlar (med livslängd på ett par år) bör fungera vid release. Den här typen av spel däremot, växer sakta fram i nån sorts symbios med spelarbasen. Det innebär såklart buggar, problem och annat lollerts från start, men slutprodukten blir å andra sidan så mycket vackrare...


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Geeks Gaming

Vi är en hel del på FZ/SweClockers discord som har spelet och vi kommer köra detta en hel del när de släpps. Bara att jobba oss eller skriva i sökerspelar chatten.

Medlem

Längtar till en värdig avbytare till Day of Defeat: Source som kom 2005, gjord av Valve själva med medlemmar från de som gjorde hl1 modden, eftersom Valve äger Steam så kan det inte vara budget problem att få fram en 3dje del.

Medlem

Som Jinx sa så är vi några på Sweclokers/Fz discord som kör både Squad och post scriptum. Så ni är välkomna in

Medlem
Skrivet av 4skin:

Hej och tack för en bra post!

Jag har på senare år hittat fram till spel med lite långsammare tempo, framför allt Arma3 med diverse moddar. Jag har sneglat lite på Hell let loose, och under jakten på Arma-efterträdaren hört talas om Post Scriptum. Väldigt dåligt påläst när det kommer till den sistnämnda titlen, däremot har jag börjat få en bild av vad Hell let loose kan bli.

Har du någon koll på hur Post Scriptum och Hell let loose skiljer sig? HLL har ju flera intressanta stretch-goals som jag hoppas blir verklighet, men i och med att Post Scriptum har flugit lite under min radar undrar behöver jag läsa upp mig. Om du har koll på båda titlarna, varför vouchar du för Post Scriptum?

Tack!
---
Snabb svar, match

Har ingen koll mer än att från start PS Britter/Tyskar mot HLL USA/Tyskar, olika områden men senare nog överlapp?.
PS strax släpp med 3 kartor, snart 4 och USA plus ytterligare 3 kartor då i höst i priset HLL ingen aning.
HLL lite "territorier orienterat" för resurser som man kan få.

Håller förstås koll på HLL och blir det bra så blir det förstås köp av även det.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Full list of changes since previous test weekend.

Citat:

-Gameplay: New spawn restriction on MSP (restriction visible on the minimap as SL, or MSP driver)
-Gameplay: Commander icon on the minimap
-Gameplay: Sniper sway is smoother
-Gameplay: Markers are visible over greater distance
-Gameplay: Engine torque fixed on multiple vehicles
-Gameplay: Pontoon can no longer be destroyed or un shoveled
-Gameplay: Armored and Logi section can only be locked if a minimum of 3 players are in
-Gameplay: Weapon sway on low stamina tweaked
-Gameplay: Pontoon icons are invisible to defenders
-Gameplay: Poontoon icon change based on their status
-Gameplay: Hovering the mouse over a vehicle on the minimap show player's names
-Gameplay: Bushes and small rivers will affect your running speed
-Gameplay: HUD marker distance visibility increased by 50 meters
-Gameplay: Pontoon icon is changing color based on its health state

-Add: Heelsum S06, S07, S08
-Add: Driel S06, S07, D01, D02
-Add: Oosterbeek S06, S07, D01
-Add: Artillery module for Commander
-Add: Coaxial MG34 to Stug III and Jagdpanzer 4
-Add: Coaxial BESA MG to T17
-Add: New Radial UI

-Fix: Ladders can be climbed again
-Fix: Downscaled textures unnecessary too big
-Fix: Optimized some explosion FX
-Fix: Tanks are no longer firing small grenades in slomo
-Fix: Grass density increased
-Fix: Main menu music colume setting
-Fix: Vehicle UI should no longer stay after death
-Fix: Possible fix on bombs not being played on all clients
-Fix: Deployables can no longer be placed on soldiers volumes
-Fix: Possible fix on vehicle UI staying on screen after death

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Tyvärr är de lite dåliga med att informera, men plockade upp detta av Steevo på WaW så borde stämma.

Citat:

BreizhoO - Today at 10:32
@everyone Update on the server crash situation

It is unlikely that we will have an update today, maybe overnight (EU timezone or hopefully tomorrow morning).
We will off course extend the playtest duration to Sunday all the way up to Monday morning 8.00am GMT.
We will quickly test the new build internally to make sure it is actually fixed before we push it to you.
Thanks for your patience during this testing session!

Lite trist då de två föregående gick näst intill perfekt, men med BF4 och BF BC2 2 veckors strul får det väl ändå ses som ringa om än något irriterande.

Hoppas de fixar till server biten något tidigare förstås, det som nu sker är INTE representativt för spelet som jag ser det.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Förhoppningsvis ska de fått till det nu, ska testa som hastigast och se om det verkar fungera.

Kudoz [SWE]ThoKaWi för infon.

Citat:

Changelog:
- Server crash potential fix
- Bush collision was made a bit smaller
- Puddle fix

Test is extended till Monday Morning - European time

-cb99

Edit in,
Spelade 50min inga problem så fungerar nog, fel keymap bild vid spelstart men petitess.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Det blir nog köp av detta. Nån gång måste jag ju gå vidare från Red Orchestra 2 som fortfarande är obesegrat på många sätt. Hoppas detta kan bli mitt nästa spel.

Medlem

Är det bra känsla i vapnen och välgjort autentiskt ljud? Samt finns det en FoV-slider (ingen självklarhet tyvärr)?


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

@Magroth: Jovars, kan inte klaga på varken vapen eller ljud, dock ganska begränsat till enfield och kar98 hitills. (EDIT: Ok jag spelade bara två klasser innan, det finns en massa maskingevär och annat skoj också som jag inte testat). Sjukt svårt att se folk så förväntar man sig en regelrätt shooter är det nog fel spel. Mycket taktiskt men sjukt bra känsla i det när man hamnar med en bra squad. Och ja, fov kan justeras mellan 90-120. Det är en simulator i att följa order och bli skjuten.

Medlem

Två av de ändringar de införde till den här testhelgen har tyvärr inte varit så bra som jag ser det jämfört med spelupplevlsen från föregående testhelg.

Den ena är att de sänkt farten du kan röra dig till fots genom buskar, och visst jag förstår tanken men den blev för extrem och området för stort.

En ”rand” i mitten av buskarna och en sänkning till kanske 70-80% hade varit bättre, då man behöver skydd och inte tvingas ut i det öppna för att kunna förflytta sig, med detta så sänktes tempo kraftigt och snabbt flexibel taktikbyte på attack sida försvann till stor del.

Den andra ändringen som också påverkar attackmöjligheten är utökade och i vissa fall asymmetriska rödzoner där baser inte kan byggas och där de mobil spawn punkterna inte fungerar.
Man har fått samma effekt där med mindre möjlighet att snabbt byta attack taktik med mer förutsägbara platser för var mobil spawn plats står.

Jag hoppas de själva märkt det och ändrar detta, det spelade betydligt bättre taktik och tempomässigt föregående testhelg som jag ser det.

Iofs, lär väl finjustering av kartor och spelet som så pågå under lång tid framöver, men just detta var en markant skillnad till det sämre som jag ser det.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Release date postponed, Beta access from next week,
https://steamcommunity.com/games/736220/announcements/detail/...

Så tyvärr ingen release 18/7 utan två veckor in i augusti.

Men de öppnar 18/7 spelet dygnet runt (de som shoppat EA) med det som är så möjlig spelstart blir i alla fall så man kan sysselsätta sig till det är dags.

Kollade lite noggrannare på deras twitch stream sist och med reservation för att jag tolkat rätt blir det inte 5 kartor utan 8 med vardera +10 modeller av speltyp, utrustning spelordning dvs. finns lite omväxling.

Vid spelsläpp, nuvarande 3 kartor + Dover, något senare Arnhem.
När US 1st Airborne kommer ytterligare 3 kartor, allt ingår i grundspelet.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

De har nu satt det nya releasedatumet till 9/8 2018 för PS.

---

Sugen på lite organiserat PS spel?
Tänkte också passa på att berätta att ett community där jag själv hängde mycket för många år sedan har plockat upp PS för sin nästa turnering.
(fanns redan då en del svenskar och kanske t.o.m. några här på FZ?)

För mig då jag spelade några säsonger där för en oherrans massa år sedan var definitiv en av de roligaste perioderna i mitt "dataspelsliv".

Nu ska man tolka turnering som inte "superblodigt allvar", men väldigt organiserat spel där alla är välkomna, men givetvis så försöker man vinna
Att man talar är ett krav, och språket är engelska.

Servrar står på östkusten i USA och jag har under sista testhelgen spelat på dem och det fungerade helt ok ur lagg synpunkt för mig.

I quoten nedan är en reklampost som "Commander and Chief" för Allierade nu i den första PS turneringen gjorde på steams diskussionsforum för spelet.
Tråden på länken innehåller kort vad det handlar och det finns en del ytterligare frågor där med svar på dessa.

Länk till tråden,
https://steamcommunity.com/app/736220/discussions/0/253484820...

Skrivet av Steevo:

World at War will be hosting a major event for Post Scriptum, perhaps even the first large scale, community oriented, battle event for Post Scriptum!

Be part of the best immersive experience you can have and play Post Scriptum with a level of teamplay you can only dream of in other titles!

www.bfewaw.com

What World at War is:

We run a dedicated server. We do not use hosting by a third party like done by many tournaments. WaW has complete control over the box which is in a Tier 4 Data Center, (the best rating up-time). It is high performance and can host many different gaming platforms simultaneously. It connects into several Tier 1 Network providers, (Tier 1 are directly connected to the Internet backbone). The trans-Atlantic connectors to Europe are nearby. As such, network access with Europe is very good as well as to all of North America.

WaW started its first campaign in 2002 with people from a Day of Defeat tournament. Originally, World at War was part of the Battle for Europe gaming group, (BFE). WaW started with Battlefield 1942 and then moved to the Battlefield 1942 mod Forgotten Hope. WaW has been a major impact by spinning off other gaming groups with WaW leadership getting them started: 21CW based on the Desert Combat Mod and BFE:COD based on the original Call of Duty.

The last game platform move was to the Battlefield 2 mod Forgotten Hope 2; it started with Campaign 15. We have run some special mini-campaigns with Project Reality and Red Orchestra Two / Rising Storm. Other game servers that have been operated are ARMA III, IFA3 (Iron Front coded for ARMA III), Squad, Life Is Feudal, Rust, and ARK.

WaW will be hosting the first large scale tournament for Post Scriptum! And we need players looking to get the best team-oriented gameplay experience that it possible with this incredible game!

WaW has played over 30 campaigns. WaW members have been contributors to the overall gaming community by developing custom maps, conversions, modifications, and models. The WaW server runs tools used to support the developments.

Please contribute today. Work on new activity has just started; no dates yet. It should include many of the things with which we have become familiar when gaming at WaW. Teamplay, squad level play with your friends, and tactical communications. All in an immersive environment of infantry engagements, logistics, tank commanding, and close combat.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Open Beta Now Available!
18 juli - Stadl0r [RD]
https://steamcommunity.com/games/736220/announcements/detail/...

Så öppna betan som sträcker sig emellan 18/7 - 9/8 det nya släppdatumet är nu igång sedan igår för de som äger spelet.
Spelade själv några timmar igår (för vad det är värt) utan problem, så starten gick fint med många fulla servrar.

OBS!,
Vill man prova 1.59 timmar och återköp inom 14 dagar så får man vänta tills efter släppet 9/8.

Ändringar sedan föregående testhelg, Kudoz ”ValHallas på WaW”,

Citat:

-Gameplay: Tweaked artillery availability, damage value, radius and FX.
-Gameplay: Rebalanced AT kit distribution and loadout.
-Gameplay: Freelook disabled while ADS with a sniper rifles
-Gameplay: New respawn value to all vehicles
Light: 200
Medium: 250
Heavy: 300
MSP: 180
Commanding Car: 10
Transport: 120
Construction: 180

-Add: Handheld mortar class (2 inch/Granatwerfer 36)
-Add: New C47 Interior
-Add: "Texture Quality" option to Settings
-Add: Music from the OST to Main Menu
-Add: BF109 new flyby sounds
-Add: Burning sounds on vehicle wrecks
-Add: Progress bar to wrench on vehicle repair
-Add: UI feedback to turret speed

-Fix: Various collision tweaked on buildings
-Fix: Ragdoll value to dead soldiers
-Fix: Added lighting to Heelsum S08
-Fix: Ammocrate not refilling
-Fix: Commander kill counting as suicide
-Fix: No more giant german when entering ammo trailer (funny, but it had to stop)
-Fix: Bolt rifle not restoring ADS state while using hold-to-ADS setting
-Fix: Emplacement limit near FOB
-Fix: Restored PS loading screen
-Fix: Incorrect winning team in certain cases.
-Fix: Fix syringe animation and progress bar showing you revive status

Tänkte också bara påminna om,

Skrivet av cb99:

Sugen på lite organiserat PS spel?
Tänkte också passa på att berätta att ett community där jag själv hängde mycket för många år sedan har plockat upp PS för sin nästa turnering.
(fanns redan då en del svenskar och kanske t.o.m. några här på FZ?)

För mig då jag spelade några säsonger där för en oherrans massa år sedan var definitiv en av de roligaste perioderna i mitt "dataspelsliv".

Nu ska man tolka turnering som inte "superblodigt allvar", men väldigt organiserat spel där alla är välkomna, men givetvis så försöker man vinna
Att man talar är ett krav, och språket är engelska.

Servrar står på östkusten i USA och jag har under sista testhelgen spelat på dem och det fungerade helt ok ur lagg synpunkt för mig.

I quoten nedan är en reklampost som "Commander and Chief" för Allierade nu i den första PS turneringen gjorde på steams diskussionsforum för spelet.
Tråden på länken innehåller kort vad det handlar och det finns en del ytterligare frågor där med svar på dessa.

Länk till tråden,
https://steamcommunity.com/app/736220/discussions/0/253484820...

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Det "tuffar på" med arbetet på Post Scriptum,
De har redan hunnit med 3 omgångar patchar sedan de gick open beta 18/7 (för de som köpt).
För vad det är värt så har det i alla fall för mig och ett par till fungerat bra så här långt, kräver sin burk (som många spel) och som sagt kommunikationsintensivt och ett rätt långsamt tempo, men gillar om man gillar eran och sådant så är det mums hävdar jag

En 19/7,
https://steamcommunity.com/games/736220/announcements/detail/...

Citat:

We have a hotfix for Post Scriptum coming up shortly. Server admin will update during the day. Thanks everyone!

Changelog:

-Fix: Deployable mortar/MG can be entered
-Fix: Tank engine can now be repaired on destruction by Tank Crew wrench (go at the rear and stay clicked until anim finishes)
-Fix: Grass LOD tweaked to be less obvious
-Fix: Possible fix on some weird server crash
-Add: Tank engine failure sound playing when trying to turn it on while destroyed

Thanks.

Och en 27/7,
https://steamcommunity.com/games/736220/announcements/detail/...

Citat:

Here is another update of our BETA!

As usual, you can join the conversation on Discord and share your feedback and bugs:
discord.gg/postscriptum

-Gameplay: Rebalanced tank gameplay on some Oosterbeek layers (Firefly vs PZ.3 was an error)
-Gameplay: Players will be slowed down when jumping in bushes
-Gameplay: No freelook when binos are ADS
-Gameplay: More stamina added. Water bonus regen faster
-Gameplay: Crewmen can now heal/stop bleeding while in vehicles ("X" is default)
-Gameplay: Tweaked damage value to tank from magnetic mines and TNT satchels
-Gameplay: Bushes also play sounds when crossing them
-Gameplay: G41 and G43 zoom a bit more

-Add: Randomized spawn points location on defender's flag
-Add: 500lb bomb sound

-Fix: German smoke grenade weird collision behavior
-Fix: Tweaked engine failure volume for more awareness on its status
-Fix: Missing.50 cal texture on M3 Halftrack
-Fix: Sight on .50 cal
-Fix: Repair Station not repairing on Driel
-Fix: Random music playing on startup
-Fix: FOB emplacement limit (hedgehogs, barricades etc..)
-Fix: Cromwell 3D track
-Fix: Empty mortar rearming
-Fix: Heelsum night lighting (S08)
-Fix: Heelsum S03 wrong spawn removed
-Fix: Panzer 3 missing wheel making it steer right
-Fix: Suspension values tweaked on Stuart
-Fix: Oosterbeek S03 misused flag
-Fix: Removed Driel and Oosterbeek low quality minimap, can only be HD now
-Fix: Changed Heelsum landscape material to be non tessellated to improve perf on AMD and mid end rig
-Fix: British and German shovel are equal
-Fix: British FOB model is now correct on unconstructed state

-Dedicated Server: Updated MapConfig.cfg

Cheers,

Samt en 29/7,
https://steamcommunity.com/games/736220/announcements/detail/...

Citat:

You didn't like the Stamina not regenerating even in jog/walk? Good! We didn't like it either, it was a bug. It is now fixed in our Sunday morning hotfix!

-Gameplay: Magnetic Mines only damage vehicle engine

-Add: Bandage in Vehicle keybind can now be changed

-Fix: Stamina regen even on jog/walk
-Fix: Glasshouse_B is no longer bulletproof from the outside
-Fix: Radial icons now show the correct max emplacements available (logi)

Cheers,

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Roligaste jag haft i andra världskriget på många många år.

Medlem

Tiden är kommen, Post Scriptum är numera släppt sedan flera sekunder tillbaka!

Ett stort Grattis till de hårt arbetande med en vision Periscope Games och till oss som gillar konceptet och som kan ta del av deras ansträngningar

Post Scriptum Now Available!
9 augusti - Stadl0r [RD]
https://steamcommunity.com/games/736220/announcements/detail/...

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Releasehästryttare

Företag är lite snoriga mot varandra, Sniper elite 4 är 85% av idag, gissningsvis på grund av detta spel släpp

Medlem

Kan man bunny hoppa?

Releasehästryttare

Folk är inte nöjda med det, spelet ligger bara på 65% positivt på Steam atm.

Edit: kollade igen och nu har det hoppat ner till 57%

Medlem
Skrivet av nils45:

Kan man bunny hoppa?

Nej.

Skrivet av Devan:

Folk är inte nöjda med det, spelet ligger bara på 65% positivt på Steam atm.

Edit: kollade igen och nu har det hoppat ner till 57%

Jag har aldrig sett en så omfattande troll postning som för det här spelet.
Många av sådana som inte ens har det (saknar musikonen bredvid namnet), reviews från 10 minuter speltid osv.

Känns som HLL, Squad eller något annat som är oroliga för tappad startsträcka eller tappad spelarbas.
Många blev nog också "besvikna" att de släppte 9/8 då många postat att kommer inte att släppas på år och dag.

Jag har själv +40 timmar med kompisar som ligger uppåt samma timmar, och för mig så har det redan varit värt pengarna och för dem.

Köp inte om man tror:
Att det är "Run and Gun" eller CoD, BF1 eller liknande.
Eller om man sitter på en "brödrost", det kräver sin maskin som så många andra spel idag.

Men gillar man:
Taktik,
Kommunikation,
Slow pace,
Eran,
Levande community,
Spelarägda servrar,
Moddar,
Och har en hygglig burk,
Så tror jag det är en titel som kan passa.

Spelet har startsträcka, och är man rambotypen blir man besviken.

Jag tror dock att det kommer att klara sig på sina meriter då rätt många redan spelar och flera community's har plockat upp det.

Vi får se men jag tror att " framkantstrollen" kommer drunkna i mer verklighetsbaserade recensioner, men det får tiden utvisa.

Om man vill hålla koll,
Squad som ref.
https://steamdb.info/app/393380/graphs/
Post Scriptum.
https://steamdb.info/app/736220/graphs/

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

12
Skriv svar