Ny storytrailer från Yakuza Kiwami 2

Robot
Ny storytrailer från Yakuza Kiwami 2

Arg japanska och bredaxlade wiseguys!

#kiwami-2, #sega, #yakuza


Medlem

Jag håller på och spelar igenom Yakuza 0 just nu och fullkomligt älskar det! Det är det första spelet jag har spelet i serien och en prequel borde vara en bra start att börja med.

Min fråga är om det går att bara hoppa in i nästa spel, eller är det mycket story som jag inte kommer att hänga med i om jag inte börjar från början?

Medlem

@Jozo: Du kan hoppa till Yakuza kiwami och sen fortsätta till Kiwami 2.

Yakuza kiwami är i princip en remake av Yakuza 1 och kiwami 2 är en remake av 2an

Medlem

@njörden: Okej, bra att veta

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag håller på och spelar igenom Yakuza 0 just nu och fullkomligt älskar det! Det är det första spelet jag har spelet i serien och en prequel borde vara en bra start att börja med.

Min fråga är om det går att bara hoppa in i nästa spel, eller är det mycket story som jag inte kommer att hänga med i om jag inte börjar från början?

Ett dilemma, tycker jag själv, är att om man började med Yakuza 0 och det är det första man spelat och sedan följer upp med kiwami 1 och 2 som är logiska fortsättningar på 0 så blir det ändå knäppt att lira yakuza 6 som också finns ute sedan en tid tillbaka.
Även om det går utmärkt att spela det så är det en hel del karaktärer osv som kommit och gått och det kan bli lite trist att man inte känner till dem när man hugger in i yakuza 6. Å andra sidan ska man sitta och vänta med detta i hopp om att de kommer släppa om alla yakuza spel så lär man få vänta några år på att spela det heh


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar