Women in Games lanserar strategi för att göra e-sporten mer jämställd

Medlem
Skrivet av Cenorida:

De flesta rapporterna om skillnaderna mellan kvinnor och mäns hjärnor tyder på att kvinnor är smartare. Varför är inte vetenskapsmannen och nobelpristagarna till 99% kvinnor?

För att män har en större spridning av intelligens än kvinnor. Detta betyder att män har både fler individer som är betydligt mer intelligenta än medel men också betydligt fler individer som är betydligt mindre intelligenta än medel. Eftersom att nobelpristagare normalt representerar de bästa av de bästa så är det således naturligt att det är en överrepresentation av män där, trots att kvinnor presterar lika eller bättre på universiteten. Man skulle kunna tänka sig att detta också än en av anledningarna till att det är fler män ibland de socialt lägsta skicken i samhället (så som uteliggare och kriminella). Även om det också finns andra mer betydelsefulla förklaringar.

Däremot har jag inte sett en enda rapport som sammanfattar att kvinnor är smartare. De jag sett kan inte dra några klara slutsatser men antyder att män och kvinnor hanterar olika typer av problem olika. De antyder till exempel på att kvinnor har överlag ett bättre minne som de även förlitar sig på i högre grad än män. Män däremot presterar bättre på kognitiva uppgifter och analys. Däremot är skillnaden mellan individer betydligt större än några möjliga skillnader mellan kön.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Varför har vissa personer fått för sig att jämställdhet är när man är lika många kvinnor som män som gör en sak. Jag har ingen problem om det skulle finnas mer tjejer och kvinnor som spelar spel i sig,, men varför måste dom göra allt till en jämställdhets fråga. ALLT behöver inte vara 50/50

Avstängd

E-sporten är väl helt jämnställd?

Avstängd

Om män tenderar att gilla spel lite mer än kvinnor så innebär det, på grund av normalfördelningen, att väldigt många fler killar än tjejer gillar spel extremt mycket, vilket är vad som krävs för att man ska satsa på e-sport.
E-sport är redan helt och hållet jämnställt eftersom det inte finns några diskriminerande barriärer för att börja utöva det.

Medlem

Så jävla löjligt. Att det ens finns en organisation för detta? Allt skall vara så jävla pk nu för tiden att det bara blir löjligt. Ren bullshit enligt mig.

Skribent

Som vanligt blandar feminister ihop "equality of opportunity" (vilket är något högst önskvärt och tillika något vi redan har idag) och "equality of outcome" (absolut inget man vill ha eftersom hela konceptet bygger på att man utövar just könsdiskriminering för att allt ska bli 50/50).

Kvinnor har precis lika hög chans att lyckas inom e-sport som män idag, och det om något är väl vad jämställdhet är. Visst är det okej att dra igång diverse initiativ för att få fler kvinnor att ägna sig åt e-sport, men att försöka rättfärdiga det med ett "stort problem" som inte existerar ökar bara klyftorna och meningsskiljaktigheterna helt i onödan.

Medlem

Det är mycket att andra ska göra saker. De själva då? Varför kan inte de driva i att sätta upp fler riktade turneringar? Varför kan inte de själva hitta de mindre målgrupperna för marknadsföring? Varför börjar inte de själva att samla in datan? Detta är några få exempel...

I de flesta av deras punkter kan de faktiskt själva göra något men istället lägger över ansvaret på någon annan.

Medlem

Well läser man kommentarerna i tråden så inser man ju att såna här organisationer behövs, kvinnor har länge förtrycks och blir fortfarande förtryckta. Ni som säjer emot detta, problemet är inte att e-sport inte är jämställt i sig, snarare så är det allt runtomkring som är problemet och vägen att komma dit. Det är inte socialt acceptabelt för en tjej ännu att försöka spela spel på proffsnivå, som någon annan tog upp stöd från familj och vänner kan variera stort, tjejer förväntas fortfarande inte spela spel som te.x Cs, pubg osv, utan finns fortfarande stor andel folk som anser att kvinnor ska göra "kvinnogöra", att inte ge sitt stöd kan minst lika mycket vara också att inte söja något alls.

Även fort en tjej ens nämner sitt kön i ett spel/använder micken blir hon påhoppad av 30 killar. Finns ganska mycket som fortfarande behöver förändras i spelvärlden, öven om problemet egentligen rotar sig i hur vi uppfostrar vår barn.

Innan jag blir påhoppad av flera stycken, kan ni ju tänka efter npn minut om det jag skrev kan stämma? Har ni själv några tjej kompisar som spelar mer casual eller e-sportar ? Hur tycker de att familj/vänner/folk online reagerar på att de är tjej och spelar ?

Jag har tidigare diskuterat detta med min flickvän och kompisar och vissa har inga problem alls medans andra fortfarande "gömmer" att de spelar, eller får mycket negativ respons på att de spelar.

note: skrivet på en sunkig gammal sony experia, samt vaknade just.

Hoppas min rant är någorlunda läsbar, ha fin fredaaaaa!

Medlem
Skrivet av Zerc:

"Barf" Låt kvinnor sköta sina egna intressen. Trött på all tokenism and social engineering som pusha av grupper som helt drivs av ideologi.
Alla multi-varierande analyser som gjorts i ledande länder inom egalitarianism (te.x Sverige), visar att gapet mellan kvinnliga och manliga intressen blir större ju friare man är.

@Zerc Jag backar din fakta.

Medlem

Istället för att spendera miljoner på dåliga undersökningar och rapporter (som den i artikeln) så kanske de kunde spenderat de pengarna på att skapa ett par turneringar för kvinnor, istället för att be andra arrangörer göra det (vilket de redan gör för övrigt). Bara en idé. Men det kräver ju faktiskt arbete och det verkar som deras största intresse är att peka finger på andra.

Medlem

Kan säkert vara intressant att följa en kvinnlig esport-liga, även om det känns lite märkligt med en köns-separat liga i en sport där kön bara spelar roll på nåt sorts meta-plan.

Medlem
Skrivet av Wattem:

Well läser man kommentarerna i tråden så inser man ju att såna här organisationer behövs, kvinnor har länge förtrycks och blir fortfarande förtryckta. Ni som säjer emot detta, problemet är inte att e-sport inte är jämställt i sig, snarare så är det allt runtomkring som är problemet och vägen att komma dit. Det är inte socialt acceptabelt för en tjej ännu att försöka spela spel på proffsnivå, som någon annan tog upp stöd från familj och vänner kan variera stort, tjejer förväntas fortfarande inte spela spel som te.x Cs, pubg osv, utan finns fortfarande stor andel folk som anser att kvinnor ska göra "kvinnogöra", att inte ge sitt stöd kan minst lika mycket vara också att inte söja något alls.

Även fort en tjej ens nämner sitt kön i ett spel/använder micken blir hon påhoppad av 30 killar. Finns ganska mycket som fortfarande behöver förändras i spelvärlden, öven om problemet egentligen rotar sig i hur vi uppfostrar vår barn.

Innan jag blir påhoppad av flera stycken, kan ni ju tänka efter npn minut om det jag skrev kan stämma? Har ni själv några tjej kompisar som spelar mer casual eller e-sportar ? Hur tycker de att familj/vänner/folk online reagerar på att de är tjej och spelar ?

Jag har tidigare diskuterat detta med min flickvän och kompisar och vissa har inga problem alls medans andra fortfarande "gömmer" att de spelar, eller får mycket negativ respons på att de spelar.

note: skrivet på en sunkig gammal sony experia, samt vaknade just.

Hoppas min rant är någorlunda läsbar, ha fin fredaaaaa!

E-sport lider ju dessutom av samma problem som vanlig sport, det satsas inte i närheten av lika mycket pengar på tjejer som på killar. Vi har här på jobbet tex rediga sportfanatiker som älskar fotboll och annan sport, Fotboll och Ishockey ser de dock inte som "på riktigt" när tjejer spelar. Och detta är alltså personer i 25-35 års åldern... tragiskt delux. De har samma attityd mot tjejer i E-sport, att tjejer inte kan bli lika bra som killar i CS osv.

Medlem

@Cenorida: Spelande bland män är inte särskilt accepterat fortfarande, speciellt från det kvinnliga hållet. Jag har en livstid med erfarenheter från det. Att bli trackad för sitt intresse känns som om det tillhör uppväxten. Iaf för mig.

Sen att föräldrar skulle stoppa det oftare hos tjejer tvivlar jag på. Antingen gillar föräldrarna spel, är neutrala eller ogillar det. Tvivlar på det baserar det på kön, generellt sett.


signatur

I drank what?

Medlem

@Sillgam: Detta kanske inte löser allt, men det fick ju åtminstone igång en diskussion kring något som en del tycker är ett problem, vilken kan vara en början.

Medlem

En artikel om kvinnor i e-sport och helt plötsligt blir vissa experter om könsbiologi. Riktigt pinsamt.

Medlem

@Wattem:

Du har tyvärr så rätt. Min lillasyster, idag 20 år, har ägnat stor del av sin ungdom åt lol och diverse koreanska mmo. Hon får pikar varje dag av mina föräldrar som tycker hon är annorlunda.

Jag spelade minst lika mycket, fick aldrig höra att jag bara sitter i min grotta varje dag och inte går ut och träffar andra.

Spel ligger i samma problem som det mesta i världen. Kvinnor har inte haft samma möjligheter som män under lika lång tid. Det är därför deras fotboll hamnat efter så mycket och det är därför kvinnor inte har samma möjligheter inom gaming.
Med det sagt så går utveckling iaf framåt i en positiv riktning.

Inaktiv
Skrivet av Komured:

E-sport lider ju dessutom av samma problem som vanlig sport, det satsas inte i närheten av lika mycket pengar på tjejer som på killar. Vi har här på jobbet tex rediga sportfanatiker som älskar fotboll och annan sport, Fotboll och Ishockey ser de dock inte som "på riktigt" när tjejer spelar. Och detta är alltså personer i 25-35 års åldern... tragiskt delux. De har samma attityd mot tjejer i E-sport, att tjejer inte kan bli lika bra som killar i CS osv.

På vilket sätt är det tragiskt?
Det är väl ganska logiskt att man är intresserad av att kolla på de bästa spelarna i världen oavsett kön?
Tjejfotboll är ju typ som att kolla på barnfotboll, Sveriges damlandslag förlorade bland annat mot 15-åringar med 3-0: https://nyheteridag.se/damlandslaget-i-fotboll-forlorade-med-...

Sen kanske det är möjligt att tjejer kan bli lika bra som killar(eller bättre) i typ CS, men det är också möjligt att de inte kan det för att de saknar de biologiska förutsättningarna för det. Män verkar t.ex. ha snabbare reaktionförmåga än kvinnor: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4456887/

Inaktiv
Skrivet av Wattem:

Well läser man kommentarerna i tråden så inser man ju att såna här organisationer behövs, kvinnor har länge förtrycks och blir fortfarande förtryckta. Ni som säjer emot detta, problemet är inte att e-sport inte är jämställt i sig, snarare så är det allt runtomkring som är problemet och vägen att komma dit. Det är inte socialt acceptabelt för en tjej ännu att försöka spela spel på proffsnivå, som någon annan tog upp stöd från familj och vänner kan variera stort, tjejer förväntas fortfarande inte spela spel som te.x Cs, pubg osv, utan finns fortfarande stor andel folk som anser att kvinnor ska göra "kvinnogöra", att inte ge sitt stöd kan minst lika mycket vara också att inte söja något alls.

Även fort en tjej ens nämner sitt kön i ett spel/använder micken blir hon påhoppad av 30 killar. Finns ganska mycket som fortfarande behöver förändras i spelvärlden, öven om problemet egentligen rotar sig i hur vi uppfostrar vår barn.

Innan jag blir påhoppad av flera stycken, kan ni ju tänka efter npn minut om det jag skrev kan stämma? Har ni själv några tjej kompisar som spelar mer casual eller e-sportar ? Hur tycker de att familj/vänner/folk online reagerar på att de är tjej och spelar ?

Jag har tidigare diskuterat detta med min flickvän och kompisar och vissa har inga problem alls medans andra fortfarande "gömmer" att de spelar, eller får mycket negativ respons på att de spelar.

note: skrivet på en sunkig gammal sony experia, samt vaknade just.

Hoppas min rant är någorlunda läsbar, ha fin fredaaaaa!

På vilket sätt är kvinnor förtryckta?
Vad menar du tyder på att det inte är socialt accepterat att spela spel på proffsnivå för en tjej?
Jag tror kvinnors "skam" har att göra med att kvinnor överlag är mer konsensussökande och vill passa in "i gruppen". Därför är aktiviteter som skulle verka märkliga för ens tjejkompisar eller föräldrar(som att sitta ensam på sitt rum och nöta ett spel) lite skämmiga.
En man däremot har ett behov av att särställa sig från andra män och visa hur unik han är, därför är risken större att han går sin egen väg även om det är en ensam väg.

Avstängd
Skrivet av Cenorida:

Tror inte att det är någon som ifrågasätter forskningen. Problemet är snarare att forskningen är oenig i frågan, och folk hänvisar gärna till just den forskningsrapport som överensstämmer med deras åsikt och världsuppfattning.

Genusforskning är pseudovetenskap. Ta en titt på den här dokumentären och säg mig vem som arbetar opartiskt, opolitiskt och vetenskapligt. Genusnissarna eller biologerna.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Självfallet att vi alla är olika. Saken är ju den att det finns av män som är smartare än vissa kvinnor. Och det finns kvinnor som är starkare än vissa män. Problemet är bara i mitt tycke att man delar upp människan i två olika grupper. Som om alla kvinnor vore helt lika, och alla män vore helt lika.

@Cenoida : Alla kvinnor och alla män är olika. Vi är två grupper. Vi behöver inte lägga någon värdering i det. Hur generaliserar du undrar jag då? Ska du ta varje individs olikheter/likheter i akt för att sedan argumentera för din sak?

Inaktiv

Ser inga problem med en kvinnoliga. Om inte annat så kan det attrahera nya sponsorer så se det som en cynisk cash-grab istället för PK-fascism om det känns bättre!

Medlem
Skrivet av Komured:

E-sport lider ju dessutom av samma problem som vanlig sport, det satsas inte i närheten av lika mycket pengar på tjejer som på killar. Vi har här på jobbet tex rediga sportfanatiker som älskar fotboll och annan sport, Fotboll och Ishockey ser de dock inte som "på riktigt" när tjejer spelar. Och detta är alltså personer i 25-35 års åldern... tragiskt delux. De har samma attityd mot tjejer i E-sport, att tjejer inte kan bli lika bra som killar i CS osv.

Jag älskar sport, hockey och fotboll främst. Jag var nere i Malmö 2015 och hejade på svenska damerna, på dom nästan helt tomma läktarna satt det 90% män, var är alla kvinnor med sitt stöd? det snackas mycket om att det ska vara prick 50/50 inom alla organisationer, men kvinnorna själva verkar inte vilja vara med och bidra, utan vill att alla andra bara ska "fixa" så att det blir 50/50.

Nivån på damsport är extremt mycket lägre än männen vilket gör att intresset inte är lika högt, det är fullt rimligt. Viaplay kommer alltid att sända en Barcelona match före Gimnástica Segoviana för att det genererar 100% mer intresse. Som nämndes lite tidigare i tråden, Svenska damlandslaget blir krossade av grabbar på 15 bast. Då drar man helt enkelt inte åt sig många sponsorer.

Om du har 500,000kr att investera. Och du har ett företag som inte har gjort en profit på 11år (Då svenska damer tog en medalj senast i hockey). Sedan har du ett företag som har gjort en profit konstant sedan 1950 (svenska herrar, b.la. 2 raka vm guld senaste åren).
Då kommer du alltid att investera i Tre Kronor. Du kan påstå att du investerar i damerna för att vara snäll och dom behöver det, men verkligheten ser inte ut så när vi talar om pengar.

SDHL's klubblag väljer att köpa in utländsk talang istället för att på lång sikt träna våra svenska kvinnor. Det gör att vi inte har tillräckligt många bra svenska damer som kan ställa upp i vårat landslag, vilket i sin tur resulterar i extremt dåliga resultat. Visar man inga resultat så rullar inte pengarna in heller.

Skrivet av Komured:

Och detta är alltså personer i 25-35 års åldern... tragiskt delux. De har samma attityd mot tjejer i E-sport, att tjejer inte kan bli lika bra som killar i CS osv.

Det är fritt fram för tjejerna att visa att dom är lika bra som killar, änsålänge har dom inte gjort det. När tjejer börjar dominera e-sport, då kommer ögonen riktas mot dom, svårare än så är det inte.

Medlem

Ibland hatar jag dessa forum. Fullt av incels och högerpopulister😑

Skribent
Skrivet av ubn87:

@Wattem:

Du har tyvärr så rätt. Min lillasyster, idag 20 år, har ägnat stor del av sin ungdom åt lol och diverse koreanska mmo. Hon får pikar varje dag av mina föräldrar som tycker hon är annorlunda.

Jag spelade minst lika mycket, fick aldrig höra att jag bara sitter i min grotta varje dag och inte går ut och träffar andra.

Spel ligger i samma problem som det mesta i världen. Kvinnor har inte haft samma möjligheter som män under lika lång tid. Det är därför deras fotboll hamnat efter så mycket och det är därför kvinnor inte har samma möjligheter inom gaming.
Med det sagt så går utveckling iaf framåt i en positiv riktning.

Intressant, hos mig var det raka motsatsen. Syrrans spelande upplevdes som häftigt och intressant i den gemensamma bekantskapskretsen medan jag "inte hade något liv" och uppmanades att gå ut och göra något istället. Man skulle nästan kunna tro att enstaka anekdoter inte utgör bevis för att flickor och kvinnor skulle ses ned på mer än män och pojkar för att de spelar.

Kvinnor har inte "halkat" efter inom fotbollen. De har helt enkelt inte samma fysiska möjligheter och spelar därför sämre fotboll som är tråkigare att titta på.

Angående gaming så har de precis samma möjligheter att lyckas som män, eller kan du peka ut ett konkret och faktiskt hinder?

Medlem
Skrivet av aholman:

Ibland hatar jag dessa forum. Fullt av incels och högerpopulister😑

"Alla som inte delar min åsikt är incels och högerpopulister! NEJ! jag tänker inte bidra med fakta, det bara är så!"

Löjligt, hoppas du fick så mycket facebook likes och ryggdunkningar som du hoppades på med din "korrekta" åsikt.

Medlem

@anon_306295: Finns rätt många exempen på hur kvinnor förtrycks överlag även utanför spelvärlden, löner, jämställdhet osv. Men förtryck kanske inte är rätt ord, bättre ord är snarare att kvinnor ofta motarbetas när det kommer till spel & e-sport, eller att folk blir förvånade att en tjej spelar annat än typ "the sims". Kvinnor brukar också ofta ha en annan typ av press på sig än killar då det är mer accepterat att en kille kan sitta hemma själv och spela hela dagarna utan att det görs så mycket väsen av det. Tjejer brukar ofta behöva prestera bättre i skolan, soicalisera mer för att vara accepterad, från föräldrarnas sida brukar också, press på utbildning, skaffa barn & familj, vill man få stöd för att satsa på någon typ av sport då ska det vara ridning, handboll, eller någon annan mer "tjejig" sport

ett par snabba googlingar och typ de första som kommer fram

https://www.metro.se/artikel/gamern-halla-16-de-fr%C3%A5gar-o...
Rätt gammal artikel men fortfarande relevant tycker jag

Eller nedan för nyare:

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/04/19/kvinnliga-e-sportar...

Citat:
"- Jag har en kvinnlig kompis som spelar Counter Strike. Det tog inte många sekunder förrän hon blev kallad könsord och sedan dumpades hennes fullständiga namn, hemadress, telefonnummer och arbetsplats i chatten. Har man en sådan miljö emot sig så är det inte så roligt och då tappar man lätt lusten att spela."

Såna händelser hör jag i stort sett hela tiden när tjejer försöker yttra om saker de varit med om. Och den attityden finns även inom e-sporten när tjejer försöker ta plats. Aldrig speciellt kul att när man bara vill spela ett spel och man på nåt sätt får problem av det irl pga av det.

Och ja näthat händer även killar men vääldigt ofta blir det ett par "fuck you you fucking fucker" sen thats it och man spelar vidare,
på nåt sätt triggas en del om de vet att de spelar mot en tjej.

Inaktiv
Skrivet av Wattem:

@Pecman: Finns rätt många exempen på hur kvinnor förtrycks överlag även utanför spelvärlden, löner, jämställdhet osv. Men förtryck kanske inte är rätt ord, bättre ord är snarare att kvinnor ofta motarbetas när det kommer till spel & e-sport, eller att folk blir förvånade att en tjej spelar annat än typ "the sims". Kvinnor brukar också ofta ha en annan typ av press på sig än killar då det är mer accepterat att en kille kan sitta hemma själv och spela hela dagarna utan att det görs så mycket väsen av det. Tjejer brukar ofta behöva prestera bättre i skolan, soicalisera mer för att vara accepterad, från föräldrarnas sida brukar också, press på utbildning, skaffa barn & familj, vill man få stöd för att satsa på någon typ av sport då ska det vara ridning, handboll, eller någon annan mer "tjejig" sport

ett par snabba googlingar och typ de första som kommer fram

https://www.metro.se/artikel/gamern-halla-16-de-fr%C3%A5gar-o...
Rätt gammal artikel men fortfarande relevant tycker jag

Eller nedan för nyare:

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/04/19/kvinnliga-e-sportar...

Citat:
"- Jag har en kvinnlig kompis som spelar Counter Strike. Det tog inte många sekunder förrän hon blev kallad könsord och sedan dumpades hennes fullständiga namn, hemadress, telefonnummer och arbetsplats i chatten. Har man en sådan miljö emot sig så är det inte så roligt och då tappar man lätt lusten att spela."

Såna händelser hör jag i stort sett hela tiden när tjejer försöker yttra om saker de varit med om. Och den attityden finns även inom e-sporten när tjejer försöker ta plats. Aldrig speciellt kul att när man bara vill spela ett spel och man på nåt sätt får problem av det irl pga av det.

Och ja näthat händer även killar men vääldigt ofta blir det ett par "fuck you you fucking fucker" sen thats it och man spelar vidare,
på nåt sätt triggas en del om de vet att de spelar mot en tjej.

Det oskäliga lönegapet är en myt.
Kvinnor tjänar generellt sett mindre pengar än män men de jobbar också mindre, oftare i offentlig sektor, jobbar mindre övertid, sjukskriver sig oftare och pendlar inte lika långt till jobbet. Det verkar som om kvinnor i högre utsträckning än män prioriterar andra saker än jobb i livet.

Jag tror inte att det handlar om mer press hos kvinnor. Jag tror egentligen män har mer press att prestera i livet. Däremot tror jag naturligt att kvinnor har ett större behov av att passa in och därför är det svårare för dem att gå emot de rådande normerna över hur ett "bra" liv ska se ut. De kan inte på samma sätt som män ställa sig utanför gruppen då de i högre grad är beroende av den.

Jag tror både män och kvinnor utsätts för hat i gamingvärlden. Jag har blivit mordhotad otaliga gånger men jag garvar ju åt det för att jag vet att det är tomma ord.
Sen blir såklart tjejer uppmärksammade både på gott och på ont i spel eftersom man inte stöter på dem så ofta. I onlinespel får de t.e.x. mycket gratis från desperata killar som vill skaffa sig en flickvän in-game. Men i ett spel som CS eller Overwatch får de säkert mycket könskodat hat.
Mitt problem med liknande artiklar och organisationer som du länkar är att de bara klagar. De kommer inte med några konkreta lösningar så det är bara snack.
I grund och botten handlar det om att folk kan vara odrägliga på internet för att de är anonyma, och det är möjligt att det är priset man får betala för anonymiteten på internet.

Medlem

Om det nu är fler män än kvinnor som spelar, varför är det ett problem? Varför _måste_ det bli fler kvinnor som spelar? Har det någon betydelse?

Som flera varit inne på redan:

Det finns två olika synsätt på jämlikhet. Det är skillnad på lika möjlighet och lika utfall. Alltså att ge personer oavsett kön samma möjlighet att göra något och att få samma resultat för båda könen.

Det förstnämnda är i min synvinkel den enda rimliga då det ger samma chans för alla att göra något om de vill det, det andra är ett sätt att tvinga på folk sitt eget synsätt och sin egen vilja. "Jag vill att fler kvinnor skall X, så då skall alla anpassa sig efter det."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av aholman:

Ibland hatar jag dessa forum. Fullt av incels och högerpopulister😑

Ibland hatar jag dessa forum. Alltid någon som kommer med en one liner om hur dåliga andras åsikter är, eller hur mycket bättre människa man själv är, utan att bidraga något till diskussionen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@conthox: Håller med dig om att det inte Behöver bli fler tjejer som spelar, däremot som sagt att de som Vill spela måste kunna få göra det utan att bli dömda eller vara rädd att det bryter mot den accepterade normen.

Skriv svar