Nintendo: "Vi har fler produkter på gång under 2018 som vi inte avtäckt ännu"

Robot
Nintendo: "Vi har fler produkter på gång under 2018 som vi inte avtäckt ännu"

Samtidigt sjunker aktien och Lövet undrar var Metroid Prime 4 tagit vägen.

#e3-2018, #metroid-prime, #nintendo


Avstängd

Är så sugen på att köpa ett switch bara pga Zelda som alla säger är så bra.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Är så sugen på att köpa ett switch bara pga Zelda som alla säger är så bra.

De flesta säger det, ja, men jag är så där konstig som vanligt och håller inte med majoriteten.
Jag tycker att den här artikeln är ganska träffande. Vill varna för spoilers dock.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Jag har min Switch primärt för att spela Metroid, Mario och Zelda, Vill hemskt gärna ha HD versioner av gamla Zelda-spel, och gärna en HD samling av Prime serien med vanliga kontroller och motion control till dom som vill. Nintendo har många klassiker som jag missat genom åren och vill gärna uppleva dom på Switch.

Inaktiv
Skrivet av breahl:

Är så sugen på att köpa ett switch bara pga Zelda som alla säger är så bra.

Metroids länk är inte helt missvisande (spelet har tyvärr svagare handling än vad man kan tro) men spelet är onekligen jävligt bra. Värt att köpa en Switch för? Mjae, inte om du inte vill spela annat på Switchen också. Bättre i sådana fall att vänta och se vad framtiden erbjuder samt hålla utkik efter bra reapriser.

Medlem

@Shinsen: Så tänkte jag också när jag köpte min Switch. ”På den här ska jag avnjuta Nintendos stora titlar och som en bonus kanske jag hittar något bra indie som blir trevligt att spela bärbart”.

Med facit på hand så är min Switch en helt underbar konsol för att avnjuta indie-titlar (helt klart bästa konsolen att komplettera pc:n med) och nu är det snarare Nintendos stora titlar som är en trevlig bonus. En helt sjukt jävla trevlig bonus bör tilläggas.

Med det sagt, jag tror att de som köper konsolen för att med jämna mellanrum avnjuta ett spel från Nintendo kommer att bli besviken, men de som köper den för alla underbara ”småspel” kommer älska den.

Kontot avslutas

Ja, det är ju en hel del Nintendo håller på med. Nya spel till Switch, 3DS och smartphones. Undrar vad som kommer härnäst.
Nya konsoler av Nintendo 3DS/2DS och Nintendo Classic Mini. Bara att se när Nintendo väl släpper en ny version av Switch också.
Nya tillbehör som t.ex Labo. Jag kan inte ens föreställa mig vad Nintendo skulle kunna komma på för något nytt revolutionerande tillbehör nästa gång.

Just nu så finns det bara en sak som det diskuteras om ibland som jag skulle vilja ha men jag börjar ana att vi inte kommer få se före nästa år. Det är ju lite väl tråkigt. Men samtidigt vågar jag heller inte köpa något annat spel eller så ifall Nintendo kommer avslöja det snart.
Det är jobbigt.


signatur

ゼルダの城

Moderator | Testpilot
Skrivet av breahl:

Är så sugen på att köpa ett switch bara pga Zelda som alla säger är så bra.

Do it! Spelet är verkligen riktigt bra och väldigt lätt att bara hoppa in och spela i korta stunder också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Animal crossing hade nog varit något.

Medlem
Skrivet av breahl:

Är så sugen på att köpa ett switch bara pga Zelda som alla säger är så bra.

Jag var besviken på spelet. Lirat ca 10 timmar och stör mig på den kassa grafiken runt om i världen med lågupplösta texturer. Det ser verkligen inte bra ut i själva världen. Karaktärerna är dock bra. Sedan hatar jag verkligen att svärden du använder går sönder så galet enkelt. Jag har svurit så otroligt för att jag dött så många gånger. Gillar inte rörelseanimationerna i styltiga Link heller. Det är på tok för svårt detta spel. Men jag suger för hårt kanske. hehe. Stör mig på att inga karaktärer kan prata normalt utan dess dryga mumlande. Nu har säkert inget Zelda spel tidigare varit så. Är ny i stort sett men det var något jag saknade för inlevelsen. Fattar verkligen inte spelets storhet och att det vann förra årets bästa titel. Horizon: Zero Dawn och Assassin's Creed: Origins var bättre. Men sedan är jag en grafik junkie också.

Skrivet av Vamp:

@Shinsen: Så tänkte jag också när jag köpte min Switch. ”På den här ska jag avnjuta Nintendos stora titlar och som en bonus kanske jag hittar något bra indie som blir trevligt att spela bärbart”.

Med facit på hand så är min Switch en helt underbar konsol för att avnjuta indie-titlar (helt klart bästa konsolen att komplettera pc:n med) och nu är det snarare Nintendos stora titlar som är en trevlig bonus. En helt sjukt jävla trevlig bonus bör tilläggas.

Med det sagt, jag tror att de som köper konsolen för att med jämna mellanrum avnjuta ett spel från Nintendo kommer att bli besviken, men de som köper den för alla underbara ”småspel” kommer älska den.

Tycker att PlayStation 4 är det bästa komplementet av PC där PS4an har väldigt många bra exklusiva spel. Multiformaten lirar jag på min PC. Switchen har endast några stycken spel. Fast jag bör väl säga att jag inte är något indie fan då och inte räknar med de spelen. Sedan föredrar jag att spela framför en stor skärm och så är jag pinsamt grafik kåt. Hehe.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det enda Switchen har som talar för sig är portabiliteten och Nintendos egna spel. Nintendos egna spel är ju få och med väldigt långt mellan släppen. Att släppa spel som Skyrim, Doom och Wolfenstein till Switch som är rejält undermåliga övriga versioner och som gör sig väldigt dåligt på en pytteskärm, lär inte sälja i jätteupplagor. Switchen får nog förlita sig på Nintendos egna spel i framtiden och hur går det då?

Medlem

”Det enda Switchen har som talar för sig är portabiliteten och Nintendos egna spel”

Haha, ja, det stämmer. Men inget annat format har mer än en fördel så din kritik blir per automatik beröm. Att som konsol skryta med bäst grafik är helt meningslöst eftersom pc alltid kommer ha den tronen.

Medlem

jag köper switch när bayonetta 3 släpps, vilket vore magiskt om det mot förmodan skedde till julhandeln.. wii u räcker ännu för att stilla mario/zelda/kart/smash-begäret


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Gen
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Men sedan är jag en grafik junkie också.

Då har du verkligen valt fel konsol Som du säger är Horizon Zero Dawn i en helt annan liga än Zelda grafikmässigt sett. Man får inte glömma att det sitter ett litet mobilchipp i Switchen och att Nintendo trots detta lyckas optimera sina spel riktigt bra samt fått utvecklare som Panic Button att lyckats göra omöjliga portningar till konsolen som tex Doom och Wolfenstein. Men vill man ha bländande konsolgrafik är PS4 Pro eller Xbox One X trots allt det enda rätta valet. Bäst är självfallet PC på en 4K TV men tyvärr släpps ju inte allt där.

Kontot avslutas

@cyprus: "Att släppa spel som Skyrim, Doom och Wolfenstein till Switch som är rejält undermåliga övriga versioner och som gör sig väldigt dåligt på en pytteskärm, lär inte sälja i jätteupplagor."

Jag har ingen direkt koll hur stor efterfrågan är på dessa versioner så jag kan bara tala utifrån mig själv.
Jag har under den senaste tiden inte varit något grafik fan.
När Gamecube, Xbox och Playstation 2 släpptes så var jag mycket mer så att jag ville ha det senaste eftersom det såg mycket bättre ut.
När sedan Xbox 360 och Playstation 3 kom så var jag fortfarande så att jag ville ha det senaste men när jag väl fick spela det så kände jag att det inte längre för mig var en så stor grej som det var generationen innan.

Så idag efterfrågar jag lite andra saker som exempelvis att kunna spela mina spel vart jag än är. Något som jag har märkt har blivit ganska praktiskt när man har barn och man inte har någon skärm att sätta sig framför och spela.
Så Switch är därför en väldigt bra konsol just för mig och jag gillar verkligen att det har kommit spel som Skyrim även till Switch.

Det som jag kan bli orolig för precis som du säger är ju vad majoriteten av de som äger en Switch vill köpa för spel. Skulle det vara så att det nästan bara är Nintendo's egna titlar som säljer så kanske det kommer tillslut bli svårare att få tag på många tredjepartsspel till konsolen. Eller att de inte kommer släppa så många nyare titlar till Switch.

Samtidigt så kan jag ifrågasätta det du skriver eftersom Switch har sålt så extremt bra, då måste det ju vara många fler än bara Nintendo's trogna fans som äger Switch och därför tror jag att det kommer att komma ännu fler spel de kommande åren som släpps på både Playstation 4, Xbox One och Switch.
Däremot så kan det bli lite mer glest med spel till Switch när Playstation 5 och next Xbox släpps, så länge som det inte blir så att det kommer en ny Switch modell då, precis som med New Nintendo 3DS, där man kan spela alla tidigare spel på men att det även kommer spel som inte kommer fungera att spela på den tidigare modellen.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Vamp:

”Det enda Switchen har som talar för sig är portabiliteten och Nintendos egna spel”

Haha, ja, det stämmer. Men inget annat format har mer än en fördel så din kritik blir per automatik beröm. Att som konsol skryta med bäst grafik är helt meningslöst eftersom pc alltid kommer ha den tronen.

Jag tror att de nuvarande stationära konsolerna kommer att sälja "lite" mer än den slokande Switchen i slutänden. Switchen lär bara bli ett exotiskt komplement till dagens konsoler och PC när man räknar siffrorna..

Medlem
Skrivet av breahl:

Är så sugen på att köpa ett switch bara pga Zelda som alla säger är så bra.

Köpte nyligen en Switch med Zelda som första spel. Hade en lika magisk upplevelse som i Witcher 3 totalt sett. Blev nog runt 100h totalt.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Gen:

Då har du verkligen valt fel konsol Som du säger är Horizon Zero Dawn i en helt annan liga än Zelda grafikmässigt sett. Man får inte glömma att det sitter ett litet mobilchipp i Switchen och att Nintendo trots detta lyckas optimera sina spel riktigt bra samt fått utvecklare som Panic Button att lyckats göra omöjliga portningar till konsolen som tex Doom och Wolfenstein. Men vill man ha bländande konsolgrafik är PS4 Pro eller Xbox One X trots allt det enda rätta valet. Bäst är självfallet PC på en 4K TV men tyvärr släpps ju inte allt där.

Jag grejar att lira Super Mario: Odyssey och Mario Kart 8 Deluxe på Switchen men Zelda funkar inte grafikmässigt för mig tyvärr. Det lyser om att spelet är gjort för Wii U i grunden. Sedan är spelet vansinnigt stort också så det är nog svårt att putsa till en bra grafik på det. Nej jag får satsa på att lira alla bra 3D plattforms lir till Switchen. Crash vore inte fel att ha till den maskinen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar