Inte på E3 – men Metroid Prime 4-utvecklingen "går bra", lovar Nintendo

Robot
Inte på E3 – men Metroid Prime 4-utvecklingen "går bra", lovar Nintendo

Reggie Fils-Aimé ber oss att lugna våra kroppar.

#metroid-prime-4, #nintendo, #switch


Medlem

Det är så här Nintendo brukar hantera Metroid, en spelserie som inte alls får den kärlek som den förtjänar. Det bär mig emot att säga, men jag tror tyvärr att Prime 4 blir ganska dåligt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

@Metroid: Okey ganska säker att Metriod till Switch får all kärlek den förtjänar. De vet att det är en titel som är enormt eftertraktad. Förstår inte hur du tänker. De har flera gånger sagt att de vill inte visa något om inte spelet ligger nära leveransdatum 6-9 månader. Reggie har flera gånger sagt att de inte vill oftast visa något för publiken för de kan bli besvikna att det inte finns mycket att visa eftersom det är allt för långt bort från release datum. Kan ju alltid hoppas på nästa år

Medlem

Jag tyckte Nintendo stod och trampade lite generellt. Sen kom Switch som imponerade starkt på mig med en innovationen där de lyckades så himla snyggt få bra prestanda (för att vara Nintendo) i en så sömlös lösning. Slår mig fortfarande ibland av hur pass bra grafik jag "har i handen" när jag spelar i soffan. Jag hade inte heller så mycket hopp om Metroid för par år sedan, men sen kom Zelda: BoW som en ångvält och visade hur man blåser liv i en serie Tror att de kan göra något nytt riktigt bra med Metroid efter vad de levererat senaste året.

Medlem

Jag hoppas dom kan få till samma kontroll schema som fanns i metroid prime 3 till wii fast ännu bättre såklart. Vore coolt med dual stick. Vet dock inget fps till switch som använder joy-cons på samma sätt som wii-remote.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Metroid: Nintendo har hanterat Metroid lite styvmoderligt de senaste åren, absolut, men de visade prov på bättring med Samus Returns (som var riktigt bra), och jag väljer att hoppas på att Prime 4 blir bra. Om inget annat tvivlar jag på att det kan bli lika kass som Other M, och lika imponerande som Metroid Prime kan det helt enkelt inte bli med tanke på vad det spelet representerade utöver hur fenomenalt bra det var. Som andra har skrivit här har Reggie sagt att de inte ska visa något förrän det finns något mer konkret att visa och att spelet börjar närma sig lansering, det ser jag mest som ett sundhetstecken (även om jag så klart väldigt gärna hade sett något under årets E3).


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@NeoWeo: Joy-cons har ju IR-kameran som kan användas för att peka alá Wiimotes, men med tanke på att kontrollschemat för Switch-spelen annars är gamla hederliga fysiska knapparna tror jag inte att de väljer att använda rörelsekontroller (skulle kunna vara alternativt kontrollschema förvisso, men det tror jag inte mycket på). Jag skulle nog helst se ett Prime 4 som är byggt för att spelas med traditionella kontroller, så att jag kan lira med Pro Controller i soffan eller med Joy-cons på bussresan utan att behöva tänka på om jag kommer smacka till någon stackars resenär i nacken.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av takaii:

@Metroid: Okey ganska säker att Metriod till Switch får all kärlek den förtjänar. De vet att det är en titel som är enormt eftertraktad. Förstår inte hur du tänker. De har flera gånger sagt att de vill inte visa något om inte spelet ligger nära leveransdatum 6-9 månader. Reggie har flera gånger sagt att de inte vill oftast visa något för publiken för de kan bli besvikna att det inte finns mycket att visa eftersom det är allt för långt bort från release datum. Kan ju alltid hoppas på nästa år

Other M och Federation Force - så mycket kärlek har Metroid fått. Samus Returns är en remake av Metroid 2 till Gameboy och gör inte ett särskilt bra jobb i mitt tycke. Särskilt inte om man jämför med AM2R, som på många sätt är en bättre tolkning av det spelet och som utvecklades av en enda person utan erfarenhet av spelutveckling. Det blir inget högt betyg till Nintendo där av mig i alla fall. Har Nintendo lärt sig av sina misstag? Tveksamt. Jag hoppas jag har fel, men jag förväntar mig inga stordåd.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Kontot avslutas

Jag läste om den intervjun igår och det som också var intressant med den var ju att de frågade om Nintendo 64 Classic Mini.

Gameinformer:
"NES and SNES Classic have been wildly successful. Will we see a Nintendo 64 Classic next? What’s the future of that line? Will the NES and SNES continue coming back?"

Reggie:
"We’ve said that, certainly for this year, that we would have the NES and SNES Classic available at retail. The NES Classic comes back this month. That’s our focus right now. In terms of future Classic series, we’ll have to set up a different interview to talk about that. Look, we know that our fans love our legacy content. Being in this business 40 years, we know we have a lot of content we can surprise our consumers with. We’re aware of it, and stay tuned. Right now the focus is lets make sure that we give the consumer that wants NES Classic the chance to pick it up again. I believe we’re also going to have a strong holiday with SNES Classic as well."


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar